Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
ik had een vraagje.. moet je bij het traine van je schouders de achterkant apart trainen? ik doe voorkant zijkant en bovekant.. train ik daarbij ook de achterkant of moet ik daar iets anders voor doen?
je schouders bestaan uit 4 verschillende spieren,
*deltoideus anterior, dat is de voorkant van je schouders
*deltoideus lateralis, dat is de zijkant van je schouders
*deltoideus medialis, dat is de achterkant van je schouders
*trapezuis, dat is de ruitvormige spier die van je nek tot midden op je rug loopt, en uitwaaiert naar je schouderkoppen
en het probleem van je schouders trainen is dat je met de basisoefeningen vaak 1 of 2 spieren van de spiergroep pakt
welke bewegingen maken ze:
*de voorkant, beweegt de arm naar boven als je deze uitsteekt
*de zijkant, beweegt de arm zijdelings omhoog
*achterkant, beweegt je arm van voor naar achter, het liefst als je voorover gebogen staat
*trapezuis, beweegt je schouder omhoog en naar achter
wees wel voorzichtig met je schoudergewricht, het is niet zo sterk, en je loopt gauw een blesure op, en dat benadeeld je gehele training........
front dumbbel raises
dumbbel press
barbbel shrugs
side lateral raises
dit dus voor een optimale training van je schouders incl. de achterkant..
ik doe ook mijn rug trainen waarbij ik ook een beetje de achterkant train en waarschijnlijk ga ik binnekort ook barbbel bent over rows doen dus dat komt goed is een goede schema voor de schouders?
Waar ik heel veel baat bij heb gehad is :
- Military Press
- Side Raises ( afwisselend , ene keer met dumbbell andere keer cable , beide hangend aan pulley . weet niet precies de naam ervoor )
- Front en Back Shrugs
- Bent over Raise
Goede post wendy maar moet u toch een effe corrigeren, trapezius train je niet omhoog en naar achteren, dit is de meest gebruikelijke fout bij shrugs, enkel omhoog is correct als je dan nog eens naar achteren gaat ben je foutief bezig.
Idd snipke!
Dat gedraai met je schouder is vragen om blessures.
Je kan shrugs ook op de schuine bank doen (buik op de bank). maar de beweging blijft recht omhoog ten opzichte van de vloer. dus niet draaien/rollen met je schouders.
Goede post wendy maar moet u toch een effe corrigeren, trapezius train je niet omhoog en naar achteren, dit is de meest gebruikelijke fout bij shrugs, enkel omhoog is correct als je dan nog eens naar achteren gaat ben je foutief bezig.
als je schouders gaat trainen zou ik wel beginnen met
deltoideus lateralis, dat is de zijkant van je schouders
deltoideus medialis, dat is de achterkant van je schouders
en dan deltoideus anterior, dat is de voorkant van je schouders
Dit omdat je de deltoideus anterior het meeste meepakt met andere spiergroepen en zo het accent niet op deze spier legt en je een stuk minder kans heb op overbelasting en blessures.
greetz f
als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..
je schouders bestaan uit 4 verschillende spieren,
*deltoideus anterior, dat is de voorkant van je schouders
*deltoideus lateralis, dat is de zijkant van je schouders
*deltoideus medialis, dat is de achterkant van je schouders
Ik kan het niet laten .....maar volgens mijn anatomie boek is het Deltoideus Anterior - Posterior en laterale deltiodeus .... deltoideus Medialis klopt niet....
Wil je het nog mooier .... Pars clavicularis , pars acromialis en pars spinalis
Quantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
The capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
Academic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
It is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
Gary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...
Comment