LB/UB Massa Trainingsschema

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hey dyno,

    ik wil powerbuilding gaan doen, zou je dit schema als basis kunnen pakken? Lijkt mij wel toch?

    Alvast bedankt

    Comment


    • Originally posted by remonmn4 View Post
      Schema ziet er erg goed uit en is weer eens een nieuwe uitdaging maar ik zit toch met een probleempje bij de uitvoering ervan.
      In verband met mijn werk kan ik wel 4 dagen per week trainen maar is het de ene week bv 3 dagen achter elkaar,dan 2 dagen niet en dan weer 2 x achter elkaar en de week erna 2 dagen achter elkaar,3 dagen rust.
      Ik heb zelf al een beetje zitten goochelen maar dat betekent als ik de rustdagen aanhou,dat ik dan aan max 3 x trainen per week kom met soms wel 4 rustdagen ertussen.
      Voelt dan niet erg lekker als ik op mijn vrije dagen niet kan trainen.
      Is er ook een andere variant ofzo mogelijk mbt de oefeningen cq trainingsdagen?Bij voorbaat dank
      3x per week is met dit schema ook voldoende.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

      Comment


      • Originally posted by Dexie View Post
        Hey dyno,

        ik wil powerbuilding gaan doen, zou je dit schema als basis kunnen pakken? Lijkt mij wel toch?

        Alvast bedankt
        geef me jouw defenitie van powerbuilding. Dit schema is vooral gericht op het opbouwen van massa. Je zal ook wat zwaardere gewichten kunnen gebruiken, om progressief te kunnen blijven verhogen en de prikkel te vergroten.

        dus vooral massa, kracht zal ook toenemen.
        powerlift schemas richten vooral op kracht, massa zal ook toenemen.

        weet niet of dit een antwoord is?
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

        Comment


        • Originally posted by dynobet View Post
          geef me jouw defenitie van powerbuilding. Dit schema is vooral gericht op het opbouwen van massa. Je zal ook wat zwaardere gewichten kunnen gebruiken, om progressief te kunnen blijven verhogen en de prikkel te vergroten.

          dus vooral massa, kracht zal ook toenemen.
          powerlift schemas richten vooral op kracht, massa zal ook toenemen.

          weet niet of dit een antwoord is?
          Ehm, ja min of meer wel. Maar ik pas het wel aan, maar met oog op de opzet qua oefeningen bijvoorbeeld. In iedergeval bedankt, maar ik zal zelf nog wel ff knoeien en nog wat PB artikels lezen

          Comment


          • Ik ga vandaag met dit Ub/Lb schema beginnen , ik ben benieuwd!

            Comment


            • Misschien een domme vraag maar stel: Back squat is max: 100kg, doe je dan 3 sets van 6-8x100?
              Kan niet = wil niet

              Comment


              • Wat bedoel je met je "max".
                Als je maximum 1 herhaling 100 kilo is, kun je dat niet 6-8x per set verplaatsen.

                Je neemt gewoon een zo zwaar mogelijk gewicht waarmee jij 6-8 reps kan maken met correcte uitvoering.

                Stel je kan normaal 10x100.
                Dan kun je wellicht ook 6-7x 110.

                Je pakt dan 110 en probeert 6-8 reps te maken.
                Kun je na een tijdje 8 of meer verhoog je met 2.5-5 kilo.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                Comment


                • Ok dan ga ik zometeen met je schema beginnen, ben benieuwd hoe het over 8 weken gaat.
                  Kan niet = wil niet

                  Comment


                  • dankje voor de schema ik wil met dit schema het liefst morgen mee beginnen en 8 weken lang doen en kijken hoe het uitpakt, ik heb wel een paar vragen

                    welke alternatieven zou ik kunnen doen voor de
                    -barbell rollout
                    -chin up
                    -pull up
                    -T bar

                    en een vraagje over de side bends ik heb het gegoogled maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. doe je dit staand? of op de apparaat waar je back extension ook op doet en dan zijwaarts gaat liggen in plaats van dat je voorkant van je lichaam naar de grond kijkt.(heb anderen dit wel zien doen bij mij op de sportschool)

                    ik hoop op een snelle reactie
                    alvast bedankt

                    Comment


                    • Hey Dyno, ik heb dit schema nu gedaan sinds Mei dit jaar en ben in kracht aardig gegroeid. Nu zit ik echter op een punt dat ik qua kracht (gewicht) niet meer omhoog ga, ik heb me laten vertellen dat ik m'n sprieren niet meer prikkel omdat ik al zo lang hetzelfde schema volg qua oefening maar ook qua reps. Ik ben dus een beetje zoekende naar een nieuw schema en zit aan het sticky schema van Falstyr te denken? Of weet jij een beter schema?

                      Comment


                      • Originally posted by DriesMertens View Post
                        dankje voor de schema ik wil met dit schema het liefst morgen mee beginnen en 8 weken lang doen en kijken hoe het uitpakt, ik heb wel een paar vragen

                        welke alternatieven zou ik kunnen doen voor de
                        -barbell rollout
                        -chin up
                        -pull up
                        -T bar

                        en een vraagje over de side bends ik heb het gegoogled maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. doe je dit staand? of op de apparaat waar je back extension ook op doet en dan zijwaarts gaat liggen in plaats van dat je voorkant van je lichaam naar de grond kijkt.(heb anderen dit wel zien doen bij mij op de sportschool)

                        ik hoop op een snelle reactie
                        alvast bedankt
                        welke alternatieven zou ik kunnen doen voor de
                        -barbell rollout --- hanging leg raises
                        -chin up --- lateral pulldown (medium grip, handpalmen naar je toe
                        -pull up ---lateral pulldown (iets wijdere grip, handpalmen van je af)
                        -T bar --- barbell row, dumbell row.

                        ik doe side raises met een schijf of zware dumbell. zak zijwaarts, en breng mijn lichaam weer rechtop. de variant die jij beschrijft kan ook. wat jij wil.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                        Comment


                        • Originally posted by paulcliosport View Post
                          Hey Dyno, ik heb dit schema nu gedaan sinds Mei dit jaar en ben in kracht aardig gegroeid. Nu zit ik echter op een punt dat ik qua kracht (gewicht) niet meer omhoog ga, ik heb me laten vertellen dat ik m'n sprieren niet meer prikkel omdat ik al zo lang hetzelfde schema volg qua oefening maar ook qua reps. Ik ben dus een beetje zoekende naar een nieuw schema en zit aan het sticky schema van Falstyr te denken? Of weet jij een beter schema?
                          is je voeding (na het winnen van flink wat massa), nog wel voldoende om te groeien in massa? Heb je de deloads gedaan zoals voorgeschreven?
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                          Comment


                          • Originally posted by dynobet View Post
                            is je voeding (na het winnen van flink wat massa), nog wel voldoende om te groeien in massa? Heb je de deloads gedaan zoals voorgeschreven?
                            Ik heb deloads gedaan, maar omdat ik met een te hoog vetpercentage zit (gewoon te dik dus ) neem ik rond de 2600 kcal per dag ipv onderhoud, ik doe ook 2x 45min cardio na de training in de week

                            Hier ook ff m'n eetschema
                            Attached Files

                            Comment


                            • Originally posted by paulcliosport View Post
                              Ik heb deloads gedaan, maar omdat ik met een te hoog vetpercentage zit (gewoon te dik dus ) neem ik rond de 2600 kcal per dag ipv onderhoud, ik doe ook 2x 45min cardio na de training in de week

                              Hier ook ff m'n eetschema
                              Ok je bent de beginner gain fase dus voorbij. Het wordt nu erg lastig om nog verder in kracht en massa toe te nemen, terwijl je onder onderhoud eet.

                              Massa opbouwen doe je het beste wanneer er voldoende bouwstoffen en energie beschikbaar zijn ter ondersteuning van deze processen (voor spieropbouw).
                              -------------------------------

                              Toen ik begon met trainen werd ik vrij snel sterker en bouwde ik spiermassa. Dit deed ik zowel in mijn "bulk" als in mijn "cutfase".

                              Hoe "verder" ik kwam, hoe moeilijker het werd op massa en kracht op te bouwen in een cutfase. Je kan dan een efficientere voeding strategie hanteren OF accepteren dat je in een cut spierkracht en massa gelijk houd, maar wel vet verlies. En in een massa fase bouw je massa en kracht op.

                              Ik denk dat de winst vooral zit in voeding en minder of niet in een andere vorm van trainen. Hoelang eet je al 2600 kcal. aan de hand van jouw verhaal krijg ik de indruk dat je stofwisseling in aan het kakken is.

                              Vertel eens wat meer over je voeding (kcal, ekv, etc), van mei tot nu. wat heb je gedaan en waarom?
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                              Comment


                              • Originally posted by dynobet View Post
                                Ok je bent de beginner gain fase dus voorbij. Het wordt nu erg lastig om nog verder in kracht en massa toe te nemen, terwijl je onder onderhoud eet.

                                Massa opbouwen doe je het beste wanneer er voldoende bouwstoffen en energie beschikbaar zijn ter ondersteuning van deze processen (voor spieropbouw).
                                -------------------------------

                                Toen ik begon met trainen werd ik vrij snel sterker en bouwde ik spiermassa. Dit deed ik zowel in mijn "bulk" als in mijn "cutfase".

                                Hoe "verder" ik kwam, hoe moeilijker het werd op massa en kracht op te bouwen in een cutfase. Je kan dan een efficientere voeding strategie hanteren OF accepteren dat je in een cut spierkracht en massa gelijk houd, maar wel vet verlies. En in een massa fase bouw je massa en kracht op.

                                Ik denk dat de winst vooral zit in voeding en minder of niet in een andere vorm van trainen. Hoelang eet je al 2600 kcal. aan de hand van jouw verhaal krijg ik de indruk dat je stofwisseling in aan het kakken is.

                                Vertel eens wat meer over je voeding (kcal, ekv, etc), van mei tot nu. wat heb je gedaan en waarom?

                                Nou in Mei ben ik dus serieus begonnen met krachttraining, en jij hebt me toen echt super op weg geholpen, m'n dank hiervoor is groot, heb voor m'n gevoel al heel wat bereikt in die 5 maanden! http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...at-vragen.html

                                Zoals jij gezegd hebt heb ik me zo strikt als mogelijk, wel met een junk dag in de week geprobeerd aan het schema te houden!
                                Ik ben begonnen met 84kg, nu weeg ik rond de 88kg maar wel met dezelfde broekmaat ongeveer, maar merk nu wel dat m'n boven benen al bijna niet meer passen in sommige broeken. Ik ben dus pas na 8 weken ongeveer met die cutfase begonnen. m'n benchpress is van 45kg naar 80/85kg gegaan, m'n sets en reps heb ik niets aan veranderd en ben pas sinds de cut-fase ook gestart met de 2x per week cardio na de krachttraining.
                                Maar omdat ik niet perse heel 'groot' (veel massa) wil worden maar vooral droger durf ik qua calorie├źn niet echt omhoog te gaan. Ik persoonlijk begon te denken dat m'n spieren te gewend raken aan de oefeningen en het aantal sets/reps daarom was ik aan een ander schema aan het denken.
                                Als ik het goed begrijp gaan spiertoename en droog worden niet goed samen? Ik wil wel nog wat toenemen in massa, ben natuurlijk nog niet zo lang bezig, maar dacht persoonlijk dat het meer in het trainen lag als in de voeding.

                                M'n voeding heb ik aan de hand van de excel sheets hier samengesteld met dingen die ik goed te eten vind, dus 2600/2700kcal per dag en dan 225e 250k en 77v, maar tot aan het avond eten weinig variatie, dus m'n makreel wissel ik af met tonijn of koolvis filet. Alleen m'n avond eten is wat de pot schaft, maar wel enigszins afgewogen. Misschien komt het wel daardoor of doordat ik al 5 maanden ongeveer dezelfde producten to me neem, wil graag leren maar ben absoluut geen keukenprincess, m'n vriendin is indonesisch dus dat is wel een keuken princess maar dat is natuurlijk niet de meest ideale keuken voor een krachtsporter. Misschien kun jij eens een dagje uit jou schema om wat ideetjes op te doen? Alvast bedankt voor je moeite!

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X