LB/UB Massa Trainingsschema

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by rawa92 View Post
    Nou ben ik toch wel benieuwd, ik ben vaak de term ''less is more'' tegengekomen op dit forum.
    Nu staan er op dag twee en vier zeven oefeningen.
    Zijn dat niet teveel oefeningen met het oog op het 'less is more-principe'? Of doe je bewust zeven oefeningen omdat je eigenlijk in twee dagen alle spiergroepen wilt aanpakken?
    less is more wordt door sommige leden, onder andere Falstyr in zijn eigen 4 daagse schema topic, gebruikt om aan te duiden dat je weinig oefeningen doet per training. Echter doe je weer meer volume setjes op deze oefeningen waardoor het aantal sets/reps omhoog gaan. Als je het aantal sets van dit schema vergelijkt met andere waar minder oefeningen in staan zul je toch echt ongeveer op dezelfde hoeveelheid sets komen.
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

    you know they can't handle us like debbies does dallas

    Comment


    • #47
      Originally posted by marnop View Post
      7 oefeningen voor 4 spiergroepen. is vrij weinig, ik doe er veel meer in een normale split.

      less is more slaat meer op (dezelfde spiergroepen) minder vaak trainen per week en eventueel wat minder reps doen, dus 10/12 ipv 20/30.
      En minder lang bezig zijn.
      Originally posted by kojak View Post
      less is more wordt door sommige leden, onder andere Falstyr in zijn eigen 4 daagse schema topic, gebruikt om aan te duiden dat je weinig oefeningen doet per training. Echter doe je weer meer volume setjes op deze oefeningen waardoor het aantal sets/reps omhoog gaan. Als je het aantal sets van dit schema vergelijkt met andere waar minder oefeningen in staan zul je toch echt ongeveer op dezelfde hoeveelheid sets komen.
      Ah op die manier. Dus less is more geldt eigenlijk niet altijd, maar hangt af van het aantal oefeningen per spiergroep plus het aantal sets/reps...
      Carpe Diem

      Comment


      • #48
        @dynobet:

        vandaag begonnen met dag 1, ga dadelijk ff een logje opstellen.
        daarbij een aantal vragen opmerkingen ivm beperkingen gym ed


        -Romainan DL kan ik deze vervangen door covential DL of ligt de nadruk met RDL juist op de hams?
        -kan/mag je bij de RDL mixed grip gebruiken?

        -Seated calf rais niet mogelijk, ik vervang door standing calf rais in de smith? hierbij ga ik met de bal van mijn voet op de ronde dwarsligger staan van een bench. betekend ook dat ik deze elke LB dag uitvoer doe.

        -T-bar row niet mogelijk kan ik vervangen door Bor's?


        verder komt het helemaal goed mits de zomer boys die sjit niet de hele tijd driedubbel bezetten!
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Teddek View Post
          @dynobet:

          -Romainan DL kan ik deze vervangen door covential DL of ligt de nadruk met RDL juist op de hams?

          Nee, RDL legt voornamelijk nadruk op hams.

          -kan/mag je bij de RDL mixed grip gebruiken?

          kan/mag, maar zou niet nodig hoeven te zijn. als je grip problemen hebt probeer dan eerst magnesium. dit zal het probleem in 80% van de gevallen oplossen. straps is ook een optie.

          -Seated calf rais niet mogelijk, ik vervang door standing calf rais in de smith? hierbij ga ik met de bal van mijn voet op de ronde dwarsligger staan van een bench. betekend ook dat ik deze elke LB dag uitvoer doe.

          No problem

          -T-bar row niet mogelijk kan ik vervangen door Bor's?

          Dumbell row mogelijk? Bor is veel belasting onderrug, en wellicht is die nog moe van LB dag.


          verder komt het helemaal goed mits de zomer boys die sjit niet de hele tijd driedubbel bezetten!
          komt goed
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

          Comment


          • #50
            Originally posted by kojak View Post
            less is more wordt door sommige leden, onder andere Falstyr in zijn eigen 4 daagse schema topic, gebruikt om aan te duiden dat je weinig oefeningen doet per training. Echter doe je weer meer volume setjes op deze oefeningen waardoor het aantal sets/reps omhoog gaan. Als je het aantal sets van dit schema vergelijkt met andere waar minder oefeningen in staan zul je toch echt ongeveer op dezelfde hoeveelheid sets komen.
            Ik hou van back to basic. Veel mensen verliezen zichzelf in een overdaad aan onnodige isolaties. Schrap de helft en dan zie je dat ze opeens wel weer progressie boeken. Pec Deck is 1 van die nutteloze isolaties die er als eerste uitvliegt als ik een schema maak en iemand wilt progressie boeken met de bench press.

            Comment


            • #51
              Originally posted by dynobet View Post
              komt goed
              ok check!
              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

              Comment


              • #52
                ga hier volgende week aan beginnen.
                heb er zin in!

                tnx dyno!
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Teddek View Post
                  @dynobet:

                  vandaag begonnen met dag 1, ga dadelijk ff een logje opstellen.
                  daarbij een aantal vragen opmerkingen ivm beperkingen gym ed




                  -Seated calf rais niet mogelijk, ik vervang door standing calf rais in de smith? hierbij ga ik met de bal van mijn voet op de ronde dwarsligger staan van een bench. betekend ook dat ik deze elke LB dag uitvoer doe.



                  pak de Seated nu ook in de Smith. dit werkt prima!
                  focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by dynobet View Post
                    Als je na 8 weken nog steeds progressief kunt laden, hoef je niet perse dingen te switchen etc. Mijn persoonlijke ervaring met dit schema is echter dat dit na een 6-8 weken meestal wel nodig is.
                    Oke dus wanneer het verhogen van reps/gewicht niet meer lukt (progressief laden) ga je een aanpassing maken.

                    Jij raad dus aan om dan de oefeningen te verwisselen? Dan gewoon andere oefeningen doen voor dezelfde spiergroepen?
                    hoe pak je dit aan?
                    If you do what you always did, you will get what you always got !

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by richard21 View Post
                      Oke dus wanneer het verhogen van reps/gewicht niet meer lukt (progressief laden) ga je een aanpassing maken.

                      Jij raad dus aan om dan de oefeningen te verwisselen? Dan gewoon andere oefeningen doen voor dezelfde spiergroepen?
                      hoe pak je dit aan?
                      Je hoeft niet per se van oefening te veranderen. Een deload help vaak ook wel. En natuurlijk controleren of je techniek bij het uitvoeren van met name de compounds welk goed is. Als je tegen je grens aan zit, dan zijn het de kleinde details die het verschil maken. De juiste uitvoering, goede voeding, voldoende rust, etc.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Je hoeft niet per se van oefening te veranderen. Een deload help vaak ook wel. En natuurlijk controleren of je techniek bij het uitvoeren van met name de compounds welk goed is. Als je tegen je grens aan zit, dan zijn het de kleinde details die het verschil maken. De juiste uitvoering, goede voeding, voldoende rust, etc.
                        maar op een gegeven moment boek je tog geen progressie meer op de oefeningen? ook na zo.n deload niet?
                        If you do what you always did, you will get what you always got !

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by richard21 View Post
                          maar op een gegeven moment boek je tog geen progressie meer op de oefeningen? ook na zo.n deload niet?
                          In een later stadium zul je uiteraard geen grote sprongen meer maken. Maar voordat je tegen je absolute grens zit ben je wel een aantal jaar verder.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by inferno_0666 View Post
                            In een later stadium zul je uiteraard geen grote sprongen meer maken. Maar voordat je tegen je absolute grens zit ben je wel een aantal jaar verder.
                            oke, oefeningen kun je gewoon hetzelfde laten (een paar jaar bijv.)?
                            If you do what you always did, you will get what you always got !

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by richard21 View Post
                              oke, oefeningen kun je gewoon hetzelfde laten (een paar jaar bijv.)?
                              Natuurlijk kan dat. Als je een goede motorrijder wilt worden dan blijf je toch ook motor rijden? Dan ga je niet een paar weken auto rijden in de hoop dat je dan een betere motorrijder wordt.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Natuurlijk kan dat. Als je een goede motorrijder wilt worden dan blijf je toch ook motor rijden? Dan ga je niet een paar weken auto rijden in de hoop dat je dan een betere motorrijder wordt.
                                haha +1

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X