LB/UB Massa Trainingsschema

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Dimix View Post
    Leuk te horen dat het zo goed voor je is meegevallen. Vond je het ook leuk om te doen? Stronglifts is bijvoorbeeld ook een erg goed programma, maar zoals ik al eerder zei, het heeft wel de neiging om wat saai te worden door de weinige oefeningen. Is UB-LB een leuk programma?



    Ik heb zelf al wat verder gezocht en merk dat dit een moeilijke vraag is. Heb een artikel gevonden op T-nation waarin een overzicht staat van voor- en nadelen van elk van beiden. Komt erop neer dat alles zijn voor en nadelen heeft geen van beiden is beter

    Stel dat je een onbeslist persoon bent: is een UB-LB-FB schema een optie?
    zie mijn logje (beginpost) voor een LB/UB/FB schema. Heb je een keer extra tijd, dan kun je de FB alsnog opsplitsen in LB/UB. heb je minder tijd doe je FB. Voordeel is dat het schema flexibel is. Ik heb er ook fijne vooruitgang op gemaakt.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

    Comment


    • #92
      Originally posted by dynobet View Post
      zie mijn logje (beginpost) voor een LB/UB/FB schema. Heb je een keer extra tijd, dan kun je de FB alsnog opsplitsen in LB/UB. heb je minder tijd doe je FB. Voordeel is dat het schema flexibel is. Ik heb er ook fijne vooruitgang op gemaakt.
      dat wordt het ... dat plan trekt me helemaal aan.
      Ontzettend bedankt voor je feedback, kan nu al niet wachten op mijn eerste training
      cheers...
      was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

      Comment


      • #93
        Originally posted by Dimix View Post
        Leuk te horen dat het zo goed voor je is meegevallen. Vond je het ook leuk om te doen? Stronglifts is bijvoorbeeld ook een erg goed programma, maar zoals ik al eerder zei, het heeft wel de neiging om wat saai te worden door de weinige oefeningen. Is UB-LB een leuk programma?
        Ik ervaar zeker als niet saai en heb er nog steeds elke training plezier in! Zeker ook omdat je per week een UB1 en UB2 + een LB1 en LB2 programma hebt.

        Heel veel succes in ieder geval met dit schema, maar dat gaat vast goed komen!

        Comment


        • #94
          Ik denk dat ik dit schema maar eens ga proberen. Volg nu al dik 2,5 maanden hetzelfde schema en merk dat ik de laatste 2/3 weken een beetje vast steek. Ben zeer benieuwd.

          Comment


          • #95
            Kan je die barbell rollout vervangen, en zoja voor wat?

            En bij pullups gaat na een x reps vaak de techniek aan got, kan je daarvoor in de plaats misschien wide grip lat pulldown gooien? Want daar ben ik nog niet zo goed in (shame)

            Comment


            • #96
              is er een vervanger voor front squad , heb een hoop moeite met de houding

              Comment


              • #97
                Ik zou blijven oefenen. Volgens mij had iedereen er problemen mee de eerste paar weken. Maar nu zweer ik erbij!
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

                Comment


                • #98
                  Originally posted by Teddek View Post
                  Ik zou blijven oefenen. Volgens mij had iedereen er problemen mee de eerste paar weken. Maar nu zweer ik erbij!
                  gelukkig dan ligt het niet aan mij
                  zal blijven oefenen

                  Comment


                  • #99
                    Mensen nog tips hoe ik chinups beste kunt opbouwen , wij hebben er geen machine voor en krijg er nu maar 2 per set voor elkaar , lijkt mij dat het dan geen nut heb?

                    Comment


                    • Als je met een maat traint kan hij jou spotten dmv je voeten te ondersteunen.
                      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

                      Comment


                      • @Motormuis.

                        kiek > How To Do More Pull Ups Program (Increase Your Reps!!) - YouTube

                        Pullup rep building (idee gaat voor chinups ook op)

                        succes!
                        Elise, Karima & Veronique

                        Comment


                        • Originally posted by Motormuis View Post
                          Mensen nog tips hoe ik chinups beste kunt opbouwen , wij hebben er geen machine voor en krijg er nu maar 2 per set voor elkaar , lijkt mij dat het dan geen nut heb?
                          Begin met zo vaak als je kan x 1 herhaling te doen. 30-45 seconden rust tussen elke keer dat je 1 rep deed (dood hangen, en dan pas optrekken).

                          Dat is waarschijnlijk nog een vrij laag volume, dus dit vul je aan met twee sets lateral pulldowns van 8-12 herhalingen.

                          De volgende training probeer je weer hetzelfde. Deze keer doe je hopelijk een paar singles extra.

                          de training erna probeer je eerst een aantal doubles (niet je helemaal leeg trekken. gewoon tot de doubles erg zwaar worden). daarna ga je door met singles maken tot je niet meer kan. 2 sets lat pulldown voor extra volume. de training erna doe je hetzelfde als die ervoor.

                          in je derde week probeer je 2x 3 reps te doen. daarna wat doubles tot het zwaar wordt (niet te hard pushen). dan maak je het af met zoveel mogelijk singles. 1-2 sets lat pulldown om het af te maken. volgende training hetzelfde.

                          in week 4 doe je hetzelfde als week 3.
                          in week 5 probeer je 4 reps, dan wat tripes, doubles en singles. ook hier weer 1-2 sets lat pull om het af te maken.

                          Dit vind ik een fijne manier om het op te bouwen. Je moet ze vooral regelmatig doen om er beter in te worden. Ook afvallen helpt het je makkelijker te maken.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                          Comment


                          • Originally posted by Motormuis View Post
                            Mensen nog tips hoe ik chinups beste kunt opbouwen , wij hebben er geen machine voor en krijg er nu maar 2 per set voor elkaar , lijkt mij dat het dan geen nut heb?
                            Goede tips van dyno hierboben. Verder wordt hier nog het een en ander uitgelegd:

                            http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...-pull-ups.html

                            Sinds kort heb ik ook pullups in mijn schema en ik vind het een geweldige oefening.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

                            Comment


                            • Originally posted by dynobet View Post
                              Begin met zo vaak als je kan x 1 herhaling te doen. 30-45 seconden rust tussen elke keer dat je 1 rep deed (dood hangen, en dan pas optrekken).

                              Dat is waarschijnlijk nog een vrij laag volume, dus dit vul je aan met twee sets lateral pulldowns van 8-12 herhalingen.

                              De volgende training probeer je weer hetzelfde. Deze keer doe je hopelijk een paar singles extra.

                              de training erna probeer je eerst een aantal doubles (niet je helemaal leeg trekken. gewoon tot de doubles erg zwaar worden). daarna ga je door met singles maken tot je niet meer kan. 2 sets lat pulldown voor extra volume. de training erna doe je hetzelfde als die ervoor.

                              in je derde week probeer je 2x 3 reps te doen. daarna wat doubles tot het zwaar wordt (niet te hard pushen). dan maak je het af met zoveel mogelijk singles. 1-2 sets lat pulldown om het af te maken. volgende training hetzelfde.

                              in week 4 doe je hetzelfde als week 3.
                              in week 5 probeer je 4 reps, dan wat tripes, doubles en singles. ook hier weer 1-2 sets lat pull om het af te maken.

                              Dit vind ik een fijne manier om het op te bouwen. Je moet ze vooral regelmatig doen om er beter in te worden. Ook afvallen helpt het je makkelijker te maken.
                              Misschien domme vraag (heb het ook al in me boek opzocht maar ken het nie vinden)
                              Singles = chinups
                              Double = laterak pullddown?

                              Of heb ik het nou mis

                              Comment


                              • singles = een enkele herhaling op de chin up
                                doubles = twee herhalingen op de chin up
                                triples = drie herhalingen op de chin up

                                Omdat het aantal herhalingen in totaal met chin ups vrij laag is (laag volume), voeg je wat lateral pulldowns toe voor extra volume (reps). deze lateral pulldowns doe je dus altijd na de chin ups.

                                Tegen de tijd dat je met chin ups in totaal aan een 30 herhalingen komt,
                                bijvoorbeeld 6-5-4-4-3-2-2-1-1-1-1. Is er geen extra volume nodig, dus laat je de lateral pulldowns achterwege.

                                als je eenmaal aan die 30 reps totaal komt, ga je proberen om deze in minder sets te doen. in mijn voorbeeld zijn 30 reps over 10 sets verdeeld.
                                stel dat die persoon een maand later 8-7-6-5-4 kan. dan doet hij nu 30 reps verdeeld over 5 sets. een stuk beter al.
                                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X