Best logische lijkt me de reden. Hij heeft een ub(bovenlichaam) en lb(onderlichaam). Zal je de deadlift op de normale manier doen zou je zoals jij al zegt ook delen van het bovenlichaam erbij pakken. terwijl de roemeense deadlift vooral hamstrings,glutes en onderrug triggert, dus ideaal om bij lb te pakken.
LB/UB Massa Trainingsschema
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by talalelh15 View PostBest logische lijkt me de reden. Hij heeft een ub(bovenlichaam) en lb(onderlichaam). Zal je de deadlift op de normale manier doen zou je zoals jij al zegt ook delen van het bovenlichaam erbij pakken. terwijl de roemeense deadlift vooral hamstrings,glutes en onderrug triggert, dus ideaal om bij lb te pakken.
Ben ik het mee eens. Tenminste over dat RDL gedeelte. Ideaal voor LB !
Maar toch vind ik dat de ('originele') Deadlift niet mag missen. Ik bedoel ik lees overal dat dit 1 van de 3 basis-compounds is en dat die niet mag missen in je schema.
Vandaar ook mijn vraag aan dynobet ..If you do what you always did, you will get what you always got !
Comment
-
Originally posted by richard21 View PostBen ik het mee eens. Tenminste over dat RDL gedeelte. Ideaal voor LB !
Maar toch vind ik dat de ('originele') Deadlift niet mag missen. Ik bedoel ik lees overal dat dit 1 van de 3 basis-compounds is en dat die niet mag missen in je schema.
Vandaar ook mijn vraag aan dynobet ..
Comment
-
Originally posted by richard21 View PostBen ik het mee eens. Tenminste over dat RDL gedeelte. Ideaal voor LB !
Vandaar ook mijn vraag aan dynobet ..Train hard or go hormone
Comment
-
Ik denk gewoon dat richard21 moet leren dat er verschillende trainingsschema's zijn met verschilende doelen. Er is geen perfect schema maar er zijn meerdere goede schema's. Met verschilende schema's bedoel ik dan de verschillende oefeningen, opbouwen van intensiteit, volume en de reps/sets keuze. Dus de uitspraak dat de 'normale' deadlift in elke schema moet zitten gaat niet op. Je kunt trouwens net zo goed een gespierde rug bouwen zonder deadlifts maar daar gaat het nu niet over.sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70
you know they can't handle us like debbies does dallas
Comment
-
Vandaar ook mijn vraag aan dynobet ..
Ik heb trouwens het idee dat je nog steeds niet zeker weet wat je nou moet doen. Ik lees bij verschillende schema's die hier geplaatst zijn reacties van jou, vandaar. Volg je nu wel een schema en zo ja hoe ziet het eruit en hoe lang doe jet het al?I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostHet is afhankelijk van wat jij wilt natuurlijk. Als het een van jou favoriete oefeningen is en het gaat je goed af, dan moet je het vooral doen, want het levert heel wat op. Het is een geweldige oefening, zonder twijfel. Maar het MOET niet.
Ik heb trouwens het idee dat je nog steeds niet zeker weet wat je nou moet doen. Ik lees bij verschillende schema's die hier geplaatst zijn reacties van jou, vandaar. Volg je nu wel een schema en zo ja hoe ziet het eruit en hoe lang doe jet het al?
Ik volg nu een LB/UB split schema voor 3 dagen per week.
In het begin trainde ik 4 dagen per week maar heb dit op een gegeven moment omgezet naar 3 dagen ivm werk etc.
Ik volg dit schema al een tijdje.
Het lijkt erg veel op het schema van dyno alleen heb ik WEL de 'normale' deadlift erbij. Op 1 van de 2 LB dagen!
Ik lees ( moet toch ergens de info vandaan halen ) gewoon vaak in post's dat er ALTIJD een deadlift een squat en een bench press in je schema horen te zitten.
Ik wil niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk zo is... ik vroeg me alleen af waarom deze zo geprezen deadlift niet in dit schema staat.If you do what you always did, you will get what you always got !
Comment
-
Originally posted by richard21 View Posten wat is die reden?
De normale deadlift zou ik er nog bij kunnen doen op de LB dag, maar dit is veel te veel totaal belasting voor je onderrug (die nu al hoog is) + je traint de dag erna rug, dus dat komt niet lekker uit.
dan kun je natuurlijk de DL nog op een UB dag zetten. Probleem is ten eerste dat je onderrug waarschijnlijk nog vermoeid is van de LB dag, en dat deadlifts je niet fatsoenlijk gaan lukken (zelfs BB rows meestal niet). Verder gebruik je ook wat quads en hams voor DL, terwijl je die de dag ervoor hebt getraind.
Omdat de normale DL zowel delen van benen EN delen van de UB hard aanpakt, is het niet optimaal in een UB/LB schema.
--------------------------------------
wat je kan aanpassen aan mijn huidige schema is (trainingsdag 3):
Normale Deadlift / 2-3 min rust tussen sets
3 sets van 6-8 reps.
(exclusief opwarm sets).
Front squat/ 2-3 min rust
3 sets van 6-8 reps
(exclusief opwarm sets).
leg press/ 2 min rust
3 sets van 8-12 reps
leg curl/ 2 min rust
3 sets van 8-12 reps
Standing calf Raise / 2 min rust
3 sets van 8-12 reps
(weighted) back extension/ 2 min rust
3 sets van 10-15 reps
Side bends / 2 min rust
3 sets van 10-15 reps
dat zou qua belasting van onderrug iig te doen zijn.
-----------------------------
Ik persoonlijk vind de DL Ook goed passen in een 2 dagen split waarin je rug en benen samen pakt op 1 dag.
Dag 1:
conventionele deadlift/ 2-3 min rust
3 sets van 6-8 reps
(exclusief opwarm sets).
Front squat / 2-3 min rust tussen sets
4 sets van 6-8 reps.
(exclusief opwarm sets).
(weighted) chin ups/ 2-3 min rust
3 sets van 8-10 reps.
(exclusief opwarm sets)
Dumbell row/ 2 min rust
3 sets van 8-10 reps
leg curl/ 2 min rust
3 sets van 8-12 reps
shrugs/ 2min rust
3 sets van 8-12 reps
biceps hammer curls/ 2 min rust
3 sets van 8-12
Dag 2:
bankdrukken/ 2-3 min rust
3 sets van 6-8 reps.
(exclusief opwarm sets)
Overhead/ militairy press/ 2 min rust
3 sets van 8-10 reps
low incline (cable) flys/ 2 min rust
4 sets van 8-12 reps
Standing calf Raise / 2 min rust
3 sets van 8-12 reps
Close grip benchpress / 2 min rust
(Aan beiden kanten één hand minder breed als je nu doet met bankdrukken). 3 sets van 8-12 reps
Barbell rollout/hanging leg raise / 2 min rust
3 sets van max reps -1
Maar dan zeg je me waarschijnlijk dat je rug en benen op 1 dag te zwaar/veel vindLast edited by dynobet; 18-07-2012, 22:56.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
-
Oke dynobet ik begrijp het.
Het komt dus gewoon beter uit in dit schema dat je geen 'normale' deadlift doet.
Prima ik was alleen nieuwsgierig WAAROM je hem niet doet in dit schema!
duidelijk nu.If you do what you always did, you will get what you always got !
Comment
-
Originally posted by Motormuis View PostNou ga ik wel dom overkomen denk ik maar wat is verschil tussen normale deadlift of romanian deadlift
Bij de RDL raakt het gewicht de grond nooit. Je haalt het gewicht uit het rack en je doet de oefening. Het gewicht gaat voorbij de knietjes, langs de schenen en dan weer omhoog.
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/50750-clean-style-deadlift-technique.html
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...-deadlift.htmlI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment