Afvallen uit voeding zonder training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen uit voeding zonder training

Hallo,

Ik heb moeite om constant te sporten. hoewel ik wel afval door op mijn voeding te letten.
    Probleem is dat na een tijdje ik dan niet meer afval puur uit voeding.
    Heeft men ideeen hoe er ondanks het niet sporten er dan toch afgevallen kan blijven worden?

De enige manier lijkt mij dan gewoon je kcal verlagen

Comment

Op je voeding letten is niet voldoende om af te (blijven) vallen.
      Je zal op zijn minst je behoefte moeten uitrekenen en een voedingsschema maken.

Waarom heb je moeite om constant te trainen?
      Als het een discipline probleem is, heb je dat waarschijnlijk ook met afvallen.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Technisch gezien moet je steeds minder eten om af te vallen, je kcal moet dan continu omlaag bijgesteld worden. Voordat je nog maar een gram vet verliest past je lichaam zich aan door te bezuinigen. Dus je raakt als eerst massa kwijt, hierdoor zul je minder verbranden en dus nog minder moeten eten etc. etc.. Laat je auto staan, pak de fiets
        There are no pacts between lions and men!

Comment

Originally posted by tinaatje View Post
          Hallo,

Ik heb moeite om constant te sporten. hoewel ik wel afval door op mijn voeding te letten.
          Heeft men ideeen hoe er ondanks het niet sporten er dan toch afgevallen kan blijven worden?
          Wat is je vetpercentage?

Comment

Als je je kcal verlaagd dan zal je afvallen maar je lichaam went eraan waardoor je je kcal moet verlagen maar het resultaat is een lagere stofwisseling.

Je krijgt dan een jojo effect.

Uiteindelijk is het sporten erbij onontbeerlijk

Comment

Gewoon een crosstrainer kopen toch berend?

Comment

Ja, dat is een goede tip van je Dexie.
                Of er gewoon een spuit in gooien toch !

Comment

Aaaah, Berend de huismongol is er weer dit wordt weer gieren wheheh.

ontopic: je kan prima met alleen voeding afvallen maar het is zoveel minder effectief dat in verhouding 2-3 keer per week 45 min aan een paar gewichten trekken je veel minder moeite zal kosten op lange termijn.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik was hier al bang voor.
                    Dus een crosstrainer is goed om het ermee samen te doen met de voeding?
                    Is een roeitrainer dan niet beter?

Comment

Het beste is hetgeen te nemen wat je het meest ligt of leukste vindt.
                      JE hartslag is de indicator wat en hoeveel je gaat verbranden.

In het algemeen train je wat meer spier dan op een crosstrainer, maar voor het puur verbranden kan zelfs een hometrainer ook goed zijn.

Om het leuker te maken zou ik het aparaat ook niet neerzetten in een of ander kamertje maar in een fijne ruimte.

Comment

Via voeding kun je een heel eind komen, maar zul je geen super droom fysiek krijgen. Althans ik weet natuurlijk niet wat jouw droomfysiek is.

Ik zou wel om de 4 weken een refeed houden of op (of net iets boven) onderhoud gaan eten zodat je stofwisseling snel blijft. Anders heb je kans dat je massa (spieren) gaat verbranden en dat wil je niet

Om spiermassa te kweken moet je natuurlijk wel sporten.

Comment

Ik was hier al bang voor.
                          Dus een crosstrainer is goed om het ermee samen te doen met de voeding?
                          Is een roeitrainer dan niet beter?
                          Koop dan liever wat gewichten en een halterbankje, een kleine investering waar je een eind mee kunt komen!
                          Cardio kan je ook buiten doen (fietsen/rennen/skaten)

Maak een goed voedingsschema > stickies
                          Plan geregeld een reefeed in..

Succes!

Comment

Hallo,

De reden waarom dit gebeurt is omdat je stofwisseling adaptief is. Deze past zich langzaam maar zeker aan op de lagere inname (omkeerbare verlaging van stofwisseling).

stel jij verbrand als je stofwisseling optimaal werkt rond de 1800 kcal per dag (zonder sporten). Je gaat 1400 kcal per dag eten en valt net iets minder dan een pond af per week (gemiddeld gezien). Na 12 weken ben je 5 kilo lichter maar merk je dat het afvallen stil valt.

wat kun je dan doen?
                            week 13: 1600 kcal (de 200 extra kcal komen uit extra koolhydraten).
                            week 14: 1800 kcal (de 400 extra kcal komen uit extra koolhydraten).

Je stofwisseling zal hierdoor grotendeels weer hersteld zijn naar normaal niveau (1800). De weken erna ga je weer terug naar je schema met 1400 kcal (en val je weer af).
                            ------------------

**Doordat je niet sport zal er ook altijd wel een kleine hoeveelheid spiermassa / vetvrije massa verloren gaan tijdens het dieet. Dit zorgt tevens voor een permanente verlaging van de stofwisseling. Deze is niet omkeerbaar (behalve door je spieren weer op te bouwen). Het kan dus zijn dat je na een 4-5 kilo afvallen, net iets minder verbrand. Maar zelfs bij deze verminderde verbranding (bijvoorbeeld van 1800 naar 1750 a 1700) zul je nog steeds goed kunnen afvallen met deze 1400 kcal. Eventueel dat je in een tweede dieet fase dan je kcal iets lager kunt inzetten (1350) om de permanente verminderde verbranding te counteren.
                            ----------------------

Ga je minder eten moet je lichaam energie halen uit opgeslagen reserven. Dit zal voornamelijk vetmassa zijn maar wanneer je niet traint ook deels energie uit spiermassa. De meerwaarde van sport (en dan met name kracht training) tijdens een dieet is dat men de spieren intensief belast en een signaal afgeeft dat deze spieren een waardevolle functie hebben. Hierdoor zul je gedurende je dieet je minder/geen spiermassa verliezen en zal een groter aandeel energie afkomstig zijn uit vetmassa.

Je verliest dus als het ware meer vet en je spier vet ratio in je lichaam zullen veel beter zijn/worden. Ook je uiteindelijke verbranding na het dieet zal hoog blijven, waardoor het nieuwe gewicht makkelijker gehandhaafd kan blijven. Zeker als je (al is het maar een hele kleine hoeveelheid) KT blijft doen.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

credits aan dyno!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X