Wie kan mij helpen!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

maar wat dan?
    kijk heel simpel ik wil massa ik ben al blij met me lichaam maar wil gewoon massa erbij wat kan ik dan het beste doen? wil best zo'n 5x5 schema doen voor paar weken lijkt me wel wat maar als dat klaar is kan ik dan per dag 2 verschillende groepen pakken en dus meer oefeningen gaan doen i.p.v. 3 oefeningen bij het 5x5 schema?

Comment

pescatore ik heb die filmpjes gekeken HELLEMAAL maar dit lijkt me wel wat maar nu wil ik weten kan ik workout a maandag en donderdag doen en workout b op dinsdag? dus woensdag rust?

Comment

5 x 5 is full body. Ik weet dat je wss denkt dat het wat weinig is maar dit soort schema's zijn vrij slopend. Je neemt 1 dag rust tussen de dagen dus bijv:

maaandag-woensdag-vrijdag of dinsdag-donderdag-zaterdag of zondag-dinsdag-donderdag. Twee dagen op rij is geen optie.

De weken wissel je of, dus week 1: ABA en week 2: BAB dan weer ABA etc etc

----------

Je kan ook een upperbody/lowerbody split doen, voorbeeld hiervan staat in de stickies. Je kan push/pull doen. Je kan een bodypart split doen. Er is vanalles, als het maar goed van opzet is dan maakt het niet zo gek veel uit.

Persoonlijk ben ik echter wel een voorstander van iets als Stronglifts om voor een goeie basis te zorgen. Dus al je grote lifts zoals squat, bench, deadlifts en rows naar een fatsoenlijk niveau te brengen. Massa en kracht gaan hand in hand op dat moment. Dan kun je daarna verder kijken waar je heen wilt. Maar nogmaals, dit kan ook op andere manieren. Niks mis mee.

Zou je meer concentreren op je voeding dan op schema A of schema X of schema Z.
        Last edited by pescatore; 31-01-2015, 17:57.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

mhh ja dat lukt niet kan alleen van maandag tot donderdag dus dat is wel kut maar ik ga dan wel even kijken wat dat anderen inhoud

Comment

• maandag: Benen
            • dinsdag: Rug en Biceps
            • woensdag: Borst enTriceps
            • donderdag: Schouders en Buik

kan dit? liefst pak ik de dagen dat ik de tijd hebt dus dat zijn deze dagen! ik heb veel opgezocht over die schema's maar moet rust dagen in zitten en dat gaat bij mij gewoon echt niet en heb gelezen dat een bodypart wel gewoon achter elkaar kan omdat je elke dag een anderen groep pakt! ik wil graag jullie mening en als jullie zeggen dat dit goed kan dan weet ik ook gelijk welke oefeningen ik moet pakken, qua namen ben ik niet goed maar kan de beelden die ik heb gezien wel opslaan in me hoofd dus dat is dan wel weer lekker ;P

hoor graag van jullie !

Comment

Alles kan uiteraard. Of het handig is is vraag 2. De rustdagen zijn er niet voor niets. Wat zorgt er dan voor dat je niet bv zaterdag een uurtje kan sporten? Ik heb ook een tijd gehad dat ik alleen die 4 dagen kon, maar wat geregel heeft ervoor gezorgd dat ik nu ook op zaterdag kan.

Het blijft sowieso goed compounds te trainen. Daarmee train je de meeste spieren in de kortste tijd.

En, zoals door velen gezegd, let op je voeding. Dit is zo belangrijk. Zeker als je, zoals je zegt, zwaar werk doet en ernaast ook zwaar wil trainen.

Comment

Hoi juri,

Simpel schema :

Maandag: Borst - armen

Dinsdag: Rug - schouders

Woensdag : Benen

Donderdag : zelfde als maandag

De maandag daarop begin je met de spiergroepen van dinsdag zo dat je bovenlichaam 3x per twee weken traint.
                Benen heb ik op de woensdag gezet om het bovenlichaam een rustdag te geven.

Dit is geen stronglift schema maar een alternatief, zorg wel dat je vooral de basis oefeningen gaat doen voor de spiergroepen en niet in te veel isolatie oefeningen blijft hangen. (deze kun je hier of op het net wel vinden )

Ook dit schema is niet zaligmakend, als je resultaat wilt zul je wel 100% aan de bak moeten, anders krijg je hier mee ook niet de gewenste gains.

succes !!
                ik roep ook maar wat !!!

Comment

dus dan doe je maandag de oefeningen van dinsdag
                  dinsdag van woensdag
                  woensdag van donderdag en donderdag doe je dan die van maandag weer?

Comment

Originally posted by jurikoolstra View Post

dus dan doe je maandag de oefeningen van dinsdag
                    dinsdag van woensdag
                    woensdag van donderdag en donderdag doe je dan die van maandag weer?
                    Hoi juri,

donderdag train je de zelfde spiergroepen als maandag, de week daarop begin je met rug- schouders op de maandag en die train je dan ook weer donderdag. De week daarop begin je weer op de maandag met borst-armen en zo blijf je doorgaan. Zo train je alle spiergroepen in het bovenlichaam 3x per twee weken.
                    ik roep ook maar wat !!!

Comment

Kan je naar mijn mening beter iets anders doen als je perse met zo'n split wilt trainen.
                      dag 1 borst schouders met 1/2 oefeningen triceps
                      dag 2 benen
                      dag 3 rug biceps

Ook niet echt ideaal maar niet bedenk ik even snel.

Zoals een paar hier hebben gezegd zou je met 4 dagen trainen ook prima een UB/LB schema kunnen pakken. dit heeft mijn voorkeur

Als je het via jouw weg doet pak je rug/schouders niet meer goed. Omdat je de dag ervoor je schouders al een beetje hebt gepakt met borst. En na borst ook nog je armen. Dit zorgt ervoor dat je biceps/triceps al aardig kapot zijn en dus rug/schouders niet meer vol kan aanpakken.
                      Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

kwam ff niet binnen ( soort polio ofso ) maar het word dus zo?

Donderdag : Borst - armen

Maandag: Rug - schouders
                        Dinsdag: Benen
                        Woensdag: Borst - armen
                        Donderdag: Rug- schouders

Maandag: Benen
                        Dinsdag: Borst - armen
                        Woensdag: Rug- schouders
                        Donderdag: Benen

en zijn de volgende oefeningen aan te raden?

Borst - Armen
                        -benchpress
                        -chinupp
                        -dips
                        -squats

Rug - Schouders
                        -barbell row
                        -pullups
                        -deadlifts
                        -shoulderpress

Benen
                        -squats
                        en staan veel machines voor benen dus die erbij

is dit iets moet ik iets toevoegen nog?

Comment

squats bij armen?

Benen
                          squats
                          leggcurl
                          leg extension
                          lunges
                          kuiten
                          Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Waarom niet bv:
                            Maandag: borst/zijkant schouders/triceps
                            Dinsdag: benen
                            Woensdag: rug/achterkant schouders/biceps.
                            Zelf zou ik bij een standaard split de spiergroepen nog iets meer uitsmeren, over 4 dgn bv.

Schema van maandag borst+armen en dan dinsdag rug+schouders zou absoluut niks voor mij zijn.
                            Het kan wel,maar maandag je schouders aardig belasten en dinsdag weer, is niet ideaal.
                            Dat geldt ook voor je biceps en triceps op maandag, terwijl je die dinsdag weer belast bij rug en schouders.

Ub/lb zoals Emielos zegt, is niet ideaal als je 4 dagen achter elkaar traint zonder rustdag.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ochja even overheen gekeken. 4 dagen achter elkaar is niet handig maar zou eventueel wel kunnen. Opzetje wat rain heeft gemaakt lijkt mij dan meer geschikt.

Comment

Originally posted by emielos View Post
                                Kan je naar mijn mening beter iets anders doen als je perse met zo'n split wilt trainen.
                                dag 1 borst schouders met 1/2 oefeningen triceps
                                dag 2 benen
                                dag 3 rug biceps

Ook niet echt ideaal maar niet bedenk ik even snel.

Zoals een paar hier hebben gezegd zou je met 4 dagen trainen ook prima een UB/LB schema kunnen pakken. dit heeft mijn voorkeur

Als je het via jouw weg doet pak je rug/schouders niet meer goed. Omdat je de dag ervoor je schouders al een beetje hebt gepakt met borst. En na borst ook nog je armen. Dit zorgt ervoor dat je biceps/triceps al aardig kapot zijn en dus rug/schouders niet meer vol kan aanpakken.
                                Hoi emielos, dit is ook niet mijn favoriete schema. Zelf heb ik altijd een dag rust tussen de trainingen voor upperbody. Maar ts geeft aan alleen 4 dagen achter elkaar te willen trainen. Dan is dit een mogelijkheid. Zelf train ik armen altijd tegelijk, split de biceps- triceps nooit. Heb zelf ook geen last als ik benen-armen train en de dag erna rug-borst dat ik merkbaar minder gewicht kan pakken dan als er een rustdag tussen zit. Probeer dit wel te voorkomen maar lukt niet altijd met de planning.
                                Schema's, volumes e.d. is mijn ervaring toch heel erg persoons gevoelig, wat de een fijn vindt is voor een ander niks. Hij zal toch zelf moeten ervaren wat het beste past bij hem.

gr roy
                                ik roep ook maar wat !!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X