Mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn schema

Hallo, dit is mijn schema ik had er al 1 eerder gemaakt, maar daar is niks van terecht gekomen. Zomervakantie komt eraan dus ik heb nu meer tijd om te trainen. Commentaar pls.

Maandag
    Borst benchpress
    Dumbellpresses
    Eventueel fly’s als het nog gaat
    Triceps Triceps dip
    Close grip bench press
    Overhead barbell extensions
    Schouders Military press
    Lateral raises
    Front dumbell raises

Dinsdag Rust

Woensdag Rug T-bar rowing
    One arm dumbell rows
    Roeimachine
    Deadlifts
    Biceps standing barbell curls
    One arm preacher curl
    Incline dumbell curls
    Buik crunches

Donderdag Rust

Vrijdag benen Squats
    Leg extensions
    Lying leg curls
    One leg calf raises

Zaterdag Rust

Zondag Rust

- Voor armen zou ik sowieso één oefening minder doen.
    - Bij je 'borst/triceps/shouders-dag' belast je met dit schema wel erg veel de voorste schouderkop. Frontraise kan je dus sowieso wel skippen. Voeg hiervoor een oefening bij voor je achterkant schouders (face pulls), of deel je schouders op. Voorkant en zijkant bij borst, achterkant bij rug.
    - Voor rug heb je nu alleen maar roeibewegingen. Als je de mogelijkheid hebt om te chinnen, dan zou ik dit zeker doen. Vervang bijvoorbeeld de roeimachine voor chins.
    - Bij benen heb je twee oefeningen voor je quads (hangt wel een beetje van je squats af. Zijn ze full?), en maar een voor hamstrings. Ik zou nog een extra oefening pakken voor je hamstrings. Denk hierbij aan de GHR (Glute Ham raise), de Goodmorning of een variant op de deadlift die meer je hamstrings aanspreekt. De variant op de deadlift zou ik persoonlijk niet in dit schema nemen, omdat je de woensdag al hebt gedeadlift.

Als je meer tijd hebt (vanwege de zomervakantie) zou je een tijdje 4x per week kunnen trainen. Je zou dan ook eens op een andere manier kunnen trainen dan een standaard splitschema.
    Last edited by John87; 13-06-2006, 22:52.

Comment

ik zou push benen pull gaan doen. dus voorkant zijkant schouders bij borst en triceps. en achterkant en traps bij rug/biceps.

benen is wat mager zoals john al aangeeft. rug is alleen maar rows doe ook wat chins/lat pulleys.

@john kan jij ham/glute raises 100% correct uitvoeren?

Comment

Originally posted by punani
        @john kan jij ham/glute raises 100% correct uitvoeren?
        Nee, helaas nog niet. Jij?

Comment

Originally posted by punani
          ik zou push benen pull gaan doen. dus voorkant zijkant schouders bij borst en triceps. en achterkant en traps bij rug/biceps.
          de meeste tips zijn al gegeven... Maar als je nog niet zo lang traint, zou ik ook een push benen pull schema gaan doen. (doe ik ook en het bevalt zeer goed )
          Trainingslog Farmboy:

Comment

@john nee

Comment

Ik train thuis hea, heb hier bench waar ik ook leg extensions en leg curls op kan doen. Verder heb ik dumbells, barbell en een roeimachine. Denken jullie dat ik daar een beetje fatsoenlijk push/benen/pull schema mee kan doen ?

Misschien weet iemand oefeningen die ik kan gebruiken?

bvd

Comment

ik train ook voor de helft thuis. (2x per week gym en 2x per week thuis. De trainingen wissel ik zodat ik niet elke keer dezelfde spiergroepen thuis of op de gym hoef te doen).

Ik heb ongeveer dezelfde voorzieningen thuis als jou. Ik kan er toch we een goed schema van maken.
                De benen zijn wel lastig te trainen ja…. Met alleen een beetje legextensions en leg curls zul je geen echte dikke poten krijgen. Misschien dat je toch maar eens moet gaan kijken naar een sportschool bij je in de buurt.
                En vergeet de kuiten trouwens niet. Als je thuis traint, kun je bijvoorbeeld de ‘’standing calf raises’’ gaan doen. Of gewoon kuit heffen.

gr
                Trainingslog Farmboy:

Comment

Originally posted by Farmboy
                  ik train ook voor de helft thuis. (2x per week gym en 2x per week thuis. De trainingen wissel ik zodat ik niet elke keer dezelfde spiergroepen thuis of op de gym hoef te doen).

Ik heb ongeveer dezelfde voorzieningen thuis als jou. Ik kan er toch we een goed schema van maken.
                  De benen zijn wel lastig te trainen ja…. Met alleen een beetje legextensions en leg curls zul je geen echte dikke poten krijgen. Misschien dat je toch maar eens moet gaan kijken naar een sportschool bij je in de buurt.
                  En vergeet de kuiten trouwens niet. Als je thuis traint, kun je bijvoorbeeld de ‘’standing calf raises’’ gaan doen. Of gewoon kuit heffen.

gr
                  Zat te denken om naar de sportschool te gaan ja, maar het kutte is dat ik een paar maanden geleden al die shit heb gekocht. In de sportschool trainen lijkt me trouwens wel wat lekkerder, vooral omdat je dan veel meer oefeningen kan doen. Zou jij anders je schema is kunnen plaatsen zodat ik wat kan afkijken ?

Comment

je zou deze oefeningen thuis kunnen doen (mijn schema ziet er dan wel iets anders uit omdat ik wel naar de gym ga):
                    (als er op en aanmerkingen zijn, hoor ik het wel)

push training 1:
                    borst
                    vlakke benchpress (of dumbellpress)
                    vlakke flyes

triceps
                    smal bandrukken
                    dippen

voorkant/zijkant schouders
                    laterial raise

Push training 2:
                    borst
                    incline benchpress (of incline dumbellpress)
                    incline flyes

triceps
                    lying triceps curl
                    one arm overhead extsions

voorkant/zijkant schouders
                    front raise

pull training 1
                    rug
                    Single arm rows
                    Chinnen
                    dumbell shoulder shrugs

biceps
                    Staande barbell curl (21en)
                    One arm dumbell preacher curl

achterkant schouders
                    upright rows

pull training 2
                    rug
                    bent over rows
                    chinnen
                    deadliften

biceps
                    alternate standing curls
                    preacher curls

achterkant schouders
                    bent over single arm raise

Benen
                    hier ben je dan beperkt in.
                    je kunt dus doen:
                    legextensions
                    leg curl
                    standing calf raise
                    staande kuitheffen

deze oefeningen kun je als het goed is zeker allemaal thuis doen. Je bent natuurlijk wel beperkt. Je kunt niet thuis squaten of legpress doen. Ook kun je een aantal goede rugoefeningen niet doen. Ik zou toch maar een keer naar een gym gaan kijken. Je kunt ook gewoon een abonnement nemen van 1x of 2x per week (als je anders de kosten te hoog vindt). De andere trainingen kun je dan thuis wel doen.

gr
                    Trainingslog Farmboy:

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X