Leo's IF log

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • boksertje
    replied
    Vreemde manier van eten,maar goed als het werkt waarom niet
    Over die gewichten,steeds minder dus?maar wel een goeie opwarm set denk ik?Klinkt wel interresant...miss ooit ook is proberen.
    Ik begreep het ook al niet helemaal elke keer als ik je training las.maar goed..duidelijk!

    Leave a comment:


  • GeneralIx
    replied
    Dit is juist de wetenschap. En weet niet hoe Ghandi at, dus weet ook niet of het vergelijkbaar is.

    Resultaat was dat ik van de 85 naar de 87 was gegaan in 2 mnd, ben nu weer aan het richten op vetverlies, had te dikke lovehandles. Had in ieder geval het idee dat als ik goed at het beter werkte dan gewoon eten.

    Leave a comment:


  • de sterkste ophaler
    replied
    Originally posted by GeneralIx View Post
    Het lijkt heel zwaar, maar in feite heb je alleen rond 12 uur meestal iets van honger, en verder nergens. Dan kun je gewoon nuchter doorgaan tot slapengaan als het moet. Zou het toch eens proberen.
    Je leeft dus eigenlijk als een soort van Ghandi als ik het goed begrepen heb, alleen train je er dan ook nog bij.
    Heb jij eigenlijk zelf al behoorlijke resultaten geboekt met heel dit gebeuren? Ik ben eigenlijk best benieuwd of het je meer oplevert dan de wetenschappelijk bewezen bodybuilding richtlijnen...

    Leave a comment:


  • Sancho
    replied
    Chins zit er idd ook bij, maar MP doe ik ook. Omdat ik merk dat daar ook wat extra voor mag.

    Maar is idd gebaseerd op Chads, op voorzet van Falstyr

    @GenIx: Als ik honger heb, word ik meestal ambetant Misschien daarmee dat ik het niet zie zitten

    Leave a comment:


  • Leo1988
    replied
    Originally posted by Sancho View Post
    @Leo: werk nu met 10x3 op squat, MP en BP. Om de kracht extra boost te geven. (zie mn logje, laatste 2 of 3 pagina's)
    Bedoel je niet Squat, BP en chins? Dat had ik namelijk ook een tijdje gedaan. De rest 4x6. Was gebaseerd op een schema van chad waterbury (zie t-nation)

    Leave a comment:


  • GeneralIx
    replied
    Het lijkt heel zwaar, maar in feite heb je alleen rond 12 uur meestal iets van honger, en verder nergens. Dan kun je gewoon nuchter doorgaan tot slapengaan als het moet. Zou het toch eens proberen.

    Leave a comment:


  • Sancho
    replied
    @GenIx: heb er al over nagedacht om keto op IF te doen, maar zolang niks eten is niks voor mij vrees ik.

    @Leo: werk nu met 10x3 op squat, MP en BP. Om de kracht extra boost te geven. (zie mn logje, laatste 2 of 3 pagina's)

    Leave a comment:


  • Leo1988
    replied
    Relatieve load blijft dus gelijk

    Leave a comment:


  • Nex-
    replied
    Steeds lager in gewicht.. nooit gedaan.

    Leave a comment:


  • GeneralIx
    replied
    Blij dat het bevalt bro. En keto moet ook op IF kunnen. Voordeel is dan dat je ook met weinig kcal nog flinke maaltijden kunt eten. Vrees alleen wel voor je energie bij de krachttrainingen als je het nu al zwaarder hebt.

    Leave a comment:


  • Leo1988
    replied
    Vertel

    Leave a comment:


  • Sancho
    replied
    Bedankt voor de mooie uitleg Als ik mn schema eens omgooi zal ik misschien misschien ook zo eens werken

    Werk nu met een heel ander principe.

    Leave a comment:


  • Leo1988
    replied
    Oohw zo, oke, luister

    Zijn 2 verschillende piramides: opbouwende en afbouwende piramide. Bij de ene verhoog je het gewicht en verlaag je de reps (per set) en bij de andere verlaag je het gewicht en verhoog je de reps. Dat verhogen/verlagen van de reps was volgens mij niet echt noodzakelijk.

    Mooi meegenomen met het opbouwen van het gewicht, is dat de eerste setjes tegelijkertijd een soort van warming up zijn. Je reps zijn wat hoger en het gewicht wat lager. Zo kan je dus ook veilig opbouwen. Nadeel is dat je wel veel energie verspild aan de hogere repranges en doorgaans wat minder overhoudt voor de load die er echt toe doet. Hoeft niet als je begint bij 10-12 reps.

    Aan de andere kant van de piramide, begin je met een loeizwaar gewicht (bijv 85-90% van je 1RM) en verlaag je dit met elke set.

    Ik doe 4x8 en als je dan na je eerste set bijv 100 kg heb gedaan, kan je de set erna ONMOGELIJK hetzelfde gewicht hanteren als je tot het uiterste bent gegaan. Om weer tot het uiterste te gaan met 8 reps, moet je dus wat minder gewicht gebruiken. Voor je gevoel zal dit dus even zwaar zijn. 4 Setjes tot het uiterste en niet met hetzelfde gewicht elke set evenveel herhalingen doen om op te bouwen naar de laatste set die je alle kracht en uithouding kost.

    Is overigens mn eerste keer dat ik het zo doe. Hierna ga ik weer een opbouwende piramide doen (12-10-8 reps)

    Leave a comment:


  • Sancho
    replied
    Ik heb me misschien wat verkeerd verwoord, maar mijn vraag zou deze moeten zijn: waarom begin je met hoogste en ga je steeds lager (je dropt het gewicht per set, daarmee dat ik het als dropsets samenvatte )

    De meeste mensen beginnen toch met 70 en bouwen op naar 100 als laatste set (bijvoorbeeld)

    Leave a comment:


  • Leo1988
    replied
    @ sancho: zijn geen dropsets zoals bb1990 al zei Zijn de gewichten bij de sets. Als er staat 100 - 90 - 80 - 70 is het dus eigenlijk zo: eerste set 100 kg, rust, 2e set 90 kg, rust, 3e set 80 kg etc. Vind het wel makkelijk om het zo te schrijven.

    Mn sets/reps zijn 4x8 btw (had ik al eerder vermeld, maar kan je niet weten als je niet alles wilt lezen, wat ik goed begrijp )

    Dropsetjes doe ik meestal aan het einde van een schema. ff het uiterste eruit halen, beetje mezelf slopen, wellicht wat overtraind raken voor zover dat mogelijk is in een week en dan een rustweek inlassen en lekker herstellen

    Leave a comment:

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

antalya escort
medyumlar
https://www.donaldsonville.org
sikis
pendik escort
eskisehir escort porno
gaziantep escort
Working...
X