dynobet's trainingslog

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Falstyr View Post
    Je wordt droger alleen jammer dat er zo goed als geen massa zichtbaar is

Ben ik ook wel bang voor bij mijzelf. Vorig jaar toen ik rond de 13-14% stond leek het ook nergens op wegens massa gebrek. Nu ik weer aan het slinken ben... :S

Sterkte in ieder geval
    Tja das probleem als je eerst terug moet cutten, voordeel is wel dat je op gegeven moment ineens wel massa ziet (hoe laag je oook staat op gegeven moment komt dat) en dan lijkt het ineens heel hard te gaan.

Ben alleen bang dat je idd nog wel flink zult gaan slinken naarmate je verder cut, vooral armen, borst en rugdikte gaan nog hard naar beneden naarname je daar ook af gaat vallen. Merk bij mezelf nu ik iets vet gain dat die groepen juist kijhard vooruit springen doordat die vetdepots daar ook gebruikt worden.

Helaas moet je er gewoon even doorheen, het gaat goed en je weet zelf ook dat je lang niet tevreden bent als je eenmaal op 10% staat. Dan begint het echte massa bouwen vast. Je kunt tenminste gerust slapen dat je dan al flinke krachtstats hebt en spiergeheugen je nog een handje gaat helpen. Dus geen enkele reden om de moed op te geven want het gaat nu hard, maar als je weer gaat gainen ga je ook kijhard weer omhoog.

Vin dje progressie toch top en je ziet wel dat je traint en dat is toch belangrijke reden.

Even om alle verwarring op te helderen, kun je bij je oefeningen zetten of ze in de smith zijn of los of op machines

Want als je 10x80 log kunt bankdrukken, ligt je top al stukje over de 100kg wat echt huge zou zijn voor iemand die net zolang traint als jij. Tis ook beetje verwarrend met die BOR e.d.

Anyway suc6, lekker doorgaan gaat top
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik train vaak alleen, op tijden dat het niet druk is etc,
      vandaar gebruik ik veel smith. Ik zal vanaf nu gewoon even erbij vermelden of het los, machine, of smith is. dit helpt natuurlijk verwarring te voorkomen.

verder is cutten niet mijn favo bezigheid. natuurlijk wil ik uiteindelijk nog wel wat droger komen te staan als nu, maar lang cutten vind ik niet fijn. zeker nu ik zie hoeveel ik al geslonken ben , dan wil ik meer massa. vandaar dat ik nu ook eerst weer eens een week of 6-8 ga bulken/massa opbouwen. Daarna ben ik mentaal wel weer klaar voor een cut. (het is ook irritant omdat ik low carb op niet trainingsdagen eet, en dat is lastig als je ergens anders eet, zoals op mijn stageplaats of werk. Daar is gewoon brood met tig soorten beleg, melk, fruit, groenten etc.)

Het plan is om op onderhoud te eten vanaf zaterdag 1 aug.
      en de bulk start ik op 3 aug. de bulk gaat gecombineerd met een split.
      (wou eigenlijk uppbody lowerbody proberen, maar een split komt beter uit ivm me werk in een sportschool.)

ik houd jullie op de hoogte. doei
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

laatste paar dagen moest ik werken van 9:00-23:30,
        en ik was dan ook kapot toen ik vanmiddag vrij had. ben even van 15:00 tot 18:00 gaan slapen. Maar voelde me toch verslagen door het lange werken.

ben toen gaan eten, en heb me klaargemaakt om te gaan sporten.
        om 21:00 kwam ik aan in de sportschool, en het was er super druk.
        alle 6 benches bezet, het leek wel de beroemde borst biceps dag. Als eerste kwam de smith vrij, dus ik begon met squatten en mili press.

Na het squatten kwam me eten op een of andere manier omhoog, en moest ik na elke oefing lang rust houden om het te laten zakken. (dat heb ik vaker)
        telkens als ik me inspande richting mijn max kwam het weer omhoog.

uiteindelijk heb ik niet zo intensief als normaal getraind,
        maar al met al was de training toch wel zwaar en lekker.

de training:

squat in smith: 10x50, 10x100, 10x140, 10x140(pr)
        leg press: 10x160, 10x180(max)(pr)
        bench press los: 10x 60, 8x80
        Bor apparaat: 10x73, 10x73(minder als laatste keer, voelde me slecht)
        military press smith: 10x60, 10x65(pr)
        lat pulldown: 10x59, 10x66
        back extension: 15x140, 15x140 (1 set minder, was moe)
        shrugs schijven: 10x50, 10x50
        sitting calve raise: 10x100, 10x120 (ook minder)
        biceps dumbels normaal: 10x10
        biceps hamergrip: 10x10 beide kanten
        dippen triceps: 10x94, 10x94(max)

Zoals jullie zien, was dit zeker niet mijn beste training,
        wat minder setjes, 2 oefeningen geskipt, en soms wat reps minder.
        maar voor hoe ik mij voelde heb ik toch aardig doorgebikkeld.

Ik begin vrijdag of zaterdag met op onderhoud eten. kijken hoeveel ik weeg na 2-3 dagen. dan kan ik pas echt zeggen hoeveel ik er nu echt vanaf gecut heb en of ik hiermee tevreden kan zijn.

Maandag begint de bulk, ik zal waarschijnlijk nog een voedingsschema opstellen voor mijn bulk als leidraad. En een trainingsschema.
        bedankt voor het lezen, en voor jullie support.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ben benieuwd naar de 15e!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

yep nog 2 weekjes, heb er ook zin in. ookal ga ik niet junken achteraf,
            want ik heb nooit een junkdag. Denk dat ik kip meeneem

vandaag was ik weer werken van 9-23:30 dus ben kapot,
            maar heb wel nog even voordat ik klaar was met werken tabata training op de legpress gedaan met 125kilo. vind Hiit trouwens wel zwaarder als tabata.
            ookal ga je bij allebei kapot.

Comment

vandaag cardio gedaan, rpm oftewel spinning.
              moet zeggen dat dit best zwaar is. had een poel water onder me fiets en me benen waren wel goed verzuurd. het was voor mijn gevoel een beetje Hiit voor beginners

ik ga verder geen spinning doen in me bulk, maar in me volgende cut zie ik wel mogelijkheden om dit vaker te gaan doen.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                yep nog 2 weekjes, heb er ook zin in. ookal ga ik niet junken achteraf,
                want ik heb nooit een junkdag. Denk dat ik kip meeneem
                .
                Ik junk dan ook niet want mijn junkdag is altijd zondag. Zondag is frietdag bij ons. Ik houd het bij een shake denk ik.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Laatste progressie over cutten:
                  tijd in de cut: 46 dagen
                  gewicht begin cut: 105,9
                  gewicht nu: 100,9
                  verschil 5 kilo

Het lijkt net alsof ik stil heb gestaan de laatste 2 weken,
                  maar dat is niet zo. Het gewicht van begin cut, was het einde van een kleine bulk. Doordat ik low carb ging hield ik stuk minder vocht vast, waardoor het heel snel gaat in begin. Het is meer dat mijn laatste meting op low carb dag was. En nu weeg ik hetzelfde maar eet ik normaal en op onderhoud.

was vandaag ook even onder de indruk toen ik zag hoe "droog" ik er vanmorgen uitzag. Dat heb ik allang niet meer mogen zien
                  Ikzelf ben wel tevreden met +- 100g per dag die ik echt definitief kwijt ben.
                  morgen ga ik bulken, zal even wennen zijn om weer elke dag carbs te gaan eten.

Ik ben benieuwd wat de bulk me gaat opleveren, Ik hoop een hoop krachtwinst, en aardig wat massa. Tot morgen

Comment

Heb even een schema voor mijn split opgesteld,
                    wat denken jullie? verbeteringen zijn welkom

Maandag:

squat in smith: 15x50, 10x100, max-155, max-155, max-155
                    leg press: 10x160, 10x180, max-180
                    leg extension: 3x10
                    leg curl: 3x30
                    hip abductor/adductor: 1x10/1x10

dinsdag:

bench press: 10x 60, max-90, max-90
                    bench press incline: 10x60, max-80, max-80
                    bench press decline:10x60, max-70, max-70
                    peck deck: 10x100, max-120

biceps curl: 10x10, max-12, max-14
                    biceps hamergrip: 10x10, max-12, max-14

donderdag:

Chin up assist: 10xbw-54, max-bw-45, max-bw-45
                    Bor apparaat: 10x73, max-79, max-79
                    lat pulldown behind neck: 10x66, max-73, max-73
                    back extension: 15x140, 15x140, max-140

triceps dippen: 10x94, max-94
                    tricep pulldown: testen, testen, testen
                    rope pulldown: testen, testen

vrijdag:

military press smith: 10x50, max-70, max-70
                    side raises: testen, testen, testen
                    dumbel voor shouders: testen, testen, testen
                    shrugs schijven: 10x50, 10x50, 10x50

leg press calve raise: 10x100, max-140, max-140
                    sitting calve raise : max-140, max-140
                    sitting calve nog wat: testen, testen, testen

Comment

• Doordat ik wat fout gezeten/gewerkt heb,
                      had ik wat pijn in heup en knie. vandaar dat ik borst ipv van benen heb getraind. komt goed uit doe ik benen vrijdag, en week erna komt dan precies uit op de dag van de meet

Ivm fullbody, is split echt een eitje
                      had mezelf wel beetje overschat, door te denken dat ik steeds kan blijven presteren op de topsets. Dit was dus niet het geval.

de training

bench press: 10x 60, 6-90, 5-90, 8x80 (6x90=pr)
                      bench press incline: 8-70, 7-70, 7x70
                      bench press decline: 8-70, 8-70
                      peck deck: 10x100, 10x100

biceps curl: 10x10, 10x10, 10x10
                      biceps hamergrip: 10x10, 10x10, 6x14
                      biceps apparaat: 10x27

heb me niet helemaal aan planning gehouden,
                      maar ik deed dan ook meer op gevoel.

volgende week houd ik ongeveer hetzelfde aan:
                      tot ik over een bepaalde grens heen ben bij incline,
                      dan gooi ik die omhoog naar 80, zelfde geld voor decline.

thnx voor het lezen, tot morgen

Comment

• zul je lekker spierpijn krijgen morgen nu je aan het splitten bent.

gratz met pr
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

• aah je hebt gelijk,
                          vanmorgen opstaan, en het zit keihard te trekken in me borst.
                          biceps valt eigenlijk wel mee

Is alweer langer dan een maand geleden dat ik spierpijn had in mijn borst

Comment

• vandaag ging ik voor mijn werk trainen,
                            en weer had ik pijngevoel in mijn heup.
                            Ik deed met laag gewicht squatten en ging wek goed,
                            dus ik besloot er een benentraining van te maken.

Ik begon met 5x160 squat ging wel goed,
                            2de setje deed ik 150, en bij eerste herhaling pijnscheut in heup,
                            zakte door mijn benen, en kon nog net voordat ik inelkaar kreukte de bar inracken. dus echt geluk!! wat is dat toch met mijn heup? ene keer niets andere keer pijn.

Daarna besloot ik maar schouders, en kuiten te doen.
                            ik doe eerste setje milipress, en de spierpijn in borst speelt op,
                            en merk dat ik ook deels borst en triceps gebruik. weer foute keuze!!

daarna ging ik chinnen, maar mijn biceps was nog moe,
                            echt van mijn splitschema klopt geen f**k.
                            Heb dan ook met een rotgevoel de sportschool verlaten.

Ga deze week nog woensdag rug/schouders/triceps doen
                            vrijdag bovenbenen en kuiten.

vanaf maandag ga ik dan de suggestie van fallstyr doen,
                            denk en hoop dat dat beter gaat. en ook dat mijn heup niet vaker zulke geintjes flikt. heb dit nu 2 dagen en hoop dat ik vrijdag normaal kan trainen.

enigste goede vandaag is dan 5x160 squat, al was ik niet helemaal diep, maar net 5 graden hoger als normaal omdat het wel zwaar was. Denk dat ik next time 150 moet doen. dat ik dan wel 6-7x 150 kan met goede uitvoering.

doei

Comment

• Waarom dan ook MP, in je split staat toch ook 3 dagen rust tussen BP & MP ?

Ik zeg per definitie als iets pijn doet bij squatten in de smith ligt het aan de smith, tis vragen om problemen in mijn opzicht
                              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

• heup deed in het algemeen pijn, was/is iets mis mee.
                                daarom maandag bench gedaan, en wou vandaag dan benen doen.
                                ging mis, dus ik kan schouders of rug doen.

rug zat biceps bij die moe is, schouders ging ook niet lekker.
                                heb het schema dus niet goed doordacht.
                                met de tips van fallus heb, zal dit niet weer gebeuren.

Wel moet ik mijn heup dus in de gaten houden,
                                en nagaan waar de oorzaak ligt.
                                de pijn begon maandag avond na mijn werk.
                                (laatste training was op woensdag ofzo, dus daar zal het niet aan hebben gelegen. of wel? geen idee!)

Maar het gaat wel goedkomen.
                                begin volgende week wil ik dat mijn split lekker loopt.

ik ga slapen, dus slaap zacht mensen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X