Pinada log v3

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sterke rackpuls

Comment

• Originally posted by kees View Post
      BELG
      Zotteke.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by henk_a View Post
        Commentaar hopelijk ook

Ik heb hier een aantal oefeningen die je misschien nooit gedaan hebt of zelfs niet eens kent.

De meeste oefeningen zijn van kettlebells maar je kunt een hele hoop ook met dumbell doen.

Hier 2 linkjes: (niet alles wat hieronder staat, staat daarop hoor)
        1 http://www.dragondoor.com/pdf/etkb_bonus_a.pdf
        2 http://www.dragondoor.com/pdf/etkb_bonus_b.pdf

1 The maxercist row
        2 Renegade row
        3 One legged deadlift
        4 One legged squat/pistol squat
        5 The long push press
        6 Turkish getups (zou ik persoonlijk met kettlebell doen)
        7 The russian twist
        8 The tactical lunge (anders dan de gewone lunge en spierpijn in je reet gegarandeerd)
        9 Sots press
        Thanks, zal er binnenkort even beter naar kijken.

Originally posted by punani View Post
        sterke rackpuls
        Thanks!
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• @henk_a:

Wat beter naar gekeken.

Aantal oefeningen doe ik weleens of heb ik weleens gedaan, aantal niet. Wat is je reden om deze oefeningen aan te raden?
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• Wat ik op de vorige pagina al tegen je zei: Ter afwisseling kun je ze gebruiken in je schema.

One legged squat en deadlift voor o'a stabiliteit. En moet ook zeggen dat het anders aanvoelt dan de 2 benige squat als je eenmaal met gewicht werkt.
            Zelfde voor de one legged deadlift.

Turkish getups voor core strength bv.

Met die long push press misschien die enorme legdrive, waarmee je dus extra gewicht kunt pakken en jezelf door een plateau kunt helpen. heb die weleens gedaan maar nog nooit met heavy weight, dus dat zou ik nog uit moeten testen of dat helpt voor zwaardere gewichten.

Verder dus vooral stabiliteit en afwisseling te key of succes.

Ik zeg ook niet dat je ze moet doen hoor, zijn gwn een aantal oefeningen waarvan je misschien zou kunnen zeggen: Ja dat lijkt me een keer leuk voor de afwisseling.

Comment

• Ach so ja Herr henk. Thanks voor de ideetjes. Zoals gezegd, sommigen deed ik al (hoewel wel gewoon thuis met mijn eigen dumbbells, of zoals ik laatst las 'dunpels') om één en ander uit te proberen en bladiebla. Ik zal er eens over na denken als ik weer zin om over een nieuw schema na te gaan denken .

Comment

• Long push press is een push press waarbij je verder doorzakt?
                Zo ja, dan pak je daar echt niet meer gewicht mee.
                Groeten

Comment

• Revius, Ja, een one arm variant in mijn geval zometeen.

Heb jij hem al eens gedaan dan?
                  Ik ga hem over een tijdje doen en dan zal ik mijn oordeel geven of ik er meer gewicht mee kan pakken de ja of de nee.

Kan me wel voorstellen dat je met een barbell en 130 kilo er meer moeite mee hebt om door te zakken. (ook logisch)

Maar het gaat in dit geval over een One arm oefening en dan een dumbell of een kettlebell variant.
                  Dat scheelt al een slok op een borrel en je hebt een enorme legdrive.
                  Last edited by henk_a; 11-05-2010, 21:10.

Comment

• Een one arm is makkelijker.
                    1 Je pakt met één arm evenveel of zelfs meer gewicht per 1 arm dan dat je met 2 armen een long push press doet
                    2 Je hoeft met de one arm long push press maar de helft van het gewicht te squaten voor de press, daardoor kun je explosief omhoog komen. (tevens het aansluitend voordeel van punt 1, want gewicht blijft hetzelfde of gaat omhoog, dus geen verlies iig)
                    Last edited by henk_a; 11-05-2010, 21:21.

Comment

• sterke benen

Comment

• Henk, mag ik vragen wat voor gewichten je voor dit soort oefeningen gebruikt, dan weet ik hoe ik dit moet opvatten?
                        Verder niet aanvallend/beledigend bedoeld hoor, maar doe zelf vrij veel overhead presses, zowel met als zonder leg drive.

En Pin als je dit liever niet wil in je log moet je het even zeggen.
                        Groeten

Comment

• One arm press doe ik als max met 1x44kg kettlebell. (gewicht 74 kg bij 1,74/1,75 lengte)
                          Train niet voor massa, maar meer kracht gericht, maar wil mijn gewicht bewust op 74 kg blijven houden.

One arm long push press weet ik dus nog niet.
                          Deze legdrive (van de long push press) is een diepe squat legdrive. Dus voorbeeld: Laten we stellen dat ik hem met 46kg probeer, dan hoef ik maar 46kg te squaten (wat niks is), dus je knalt explosief omhoog.

Snap je wat ik bedoel? Maar dan moet je het wel met één arm doen uiteraard, met bv 2 dumbell moet je dan 92kg squaten en dan kom je niet zo explosief omhoog als met 46kg.

Ik zal hem toch eerst uit moeten proberen voordat ik er een oordeel over kan geven, maar het klinkt me zo logisch in de oren.
                          Last edited by henk_a; 11-05-2010, 22:21.

Comment

• Ik weet uit mijn eigen ervaring dat wanneer ik bij een overhead press met legdrive, te ver doorzak, me timing slecht is en de explosiviteit minder.
                            Groeten

Comment

• Was het een one arm overhead press? (dus de helft minder gewicht dan met 2 dumbells).

Zoniet, heb je het op die manier ook eens gedaan?
                              Waarschijnlijk is dan je explosiviteit een stuk hoger.

Comment

• Ja, ik heb beiden gedaan. En inderdaad, bij een 1 arm db press schiet die echt omhoog, maar daarvoor hoef je niet diep te zakken.
                                Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X