Pinada log v3

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Revius View Post
    En Pin als je dit liever niet wil in je log moet je het even zeggen.
    No problem. Niks mis met een inhoudelijke discussie die op een fatsoenlijke manier gevoerd wordt .
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• @ Revius,

dit is de long push press:

Die ga ik over een tijdje doen, zal je dan wel even laten weten wat bij mij de uitkomst daarvan is.

Comment

• Ben benieuwd
        Groeten

Comment

• Zojuist:

Leg press
          110 kg
          12-11-9

St MP
          25 kg
          12-9-7

Sissy squat
          10 kg
          4x6

Machine BP
          2x 12 kg
          12-10-7

Dips tussen bankjes
          13-10-8

Sumo squat
          40 kg
          3x15

Iedere keer twee oefeningen om en om. Overal de rust minimaal gehouden, de rust bestond alleen uit het lopen naar de oefening/ klaarzetten van de oefening.

Daarna tien minuten interval cardio op de fiets.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• Hoe gaat het met je fast diet?
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Originally posted by Revius View Post
              Ben benieuwd
              wij noemen dat gewoon Thrusters en doen ze meer in Tabatta format voor conditie en cardio hehe

YouTube - BonfireHealth.com Thrusters with Barbell

Leuke is dat als je een zwakke explosiviteit uit "The Hole" hebt dat je het push deel wel kunt vergeten. Een quarter squat levert meer kracht en explosiviteit op zonder een moment van vertraging voordat je aan de push begint. Een vertraging die je dus wel krijgt bij een diepere squat beweging voor af aangezien iedereen rond paralel afremt omdat daar hun "sticky" point zit. Het argument dat een diepere squat vooraf mee hamstring/glute explosiviteit levert wordt door dat sticky punt teniet gedaan. Mensen die zo'n thruster gebruiken zullen nooit meer kunnen pressen dan wanneer zij een push press/push jerk beweging gebruiken en minder diep door de benen zakken.
              Last edited by Falstyr; 13-05-2010, 10:00.

Comment

• Falstyr: Stel (ik noem maar een cijfer) dat je een full front squat hebt van 1x200kg.
                Je doet een One arm long push press met een 50 kg dumbell, hoe zit het dan met het afremmen van snelheid? (er van uitgaande dat je explosief bent)
                Je hoeft immers maar 50kg te squaten (waarvan er wel meer druk op de beenkant van de press zit) maar je hebt eigenlijks geen last van een stickingpoint. Je hebt alleen last van een stickingpoint als je met hogere gewichten werkt.
                Dus als je mijn voorbeeld neemt, waar zou ik dan afremmen? Je hebt immers toch geen last van een stickingpoint gedeelte. Of geld dat ook bij deze verhoudingen en hou je daar ook last van bij lagere gewichten?
                Last edited by henk_a; 13-05-2010, 10:33.

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
                  Hoe gaat het met je fast diet?

Ik vroeg het net aan het potje, maar het zegt niks terug .

Comment

• Originally posted by henk_a View Post
                    Falstyr: Stel (ik noem maar een cijfer) dat je een full front squat hebt van 1x200kg.
                    Je doet een One arm long push press met een 50 kg dumbell, hoe zit het dan met het afremmen van snelheid? (er van uitgaande dat je explosief bent)
                    Je hoeft immers maar 50kg te squaten (waarvan er wel meer druk op de beenkant van de press zit) maar je hebt eigenlijks geen last van een stickingpoint. Je hebt alleen last van een stickingpoint als je met hogere gewichten werkt.
                    Dus als je mijn voorbeeld neemt, waar zou ik dan afremmen? Je hebt immers toch geen last van een stickingpoint gedeelte. Of geld dat ook bij deze verhoudingen en hou je daar ook last van bij lagere gewichten?
                    In dat voorbeeld zou ik persoonlijk mij eerder zorgen gaan maken over de onbalans. Als je een 200kg full front squat kunt uitvoeren en niet eens een 50kg dumbell kunt uitstoten zit er iets fout. Kijk naar olympische gewichtheffers met hun clean and jerk/snatches. Die benutten hun 200kg+ squats om nog een flinke press er uit te halen. Als jij net zoveel moeite moet gaan doen voor een 50kg dumbel is je bovenlichaam onderontwikkeld. Er zijn gasten met circus dumbells van 75-90kg die niet eens zover door de benen hoeven te zakken. Waarom zou jij dan wel diep door de benen moeten om vervolgens maar 50kg te kunnen pressen. Het moet allemaal wel in verhouding blijven natuurlijk.

Daarnaast zit je ook nog met afremmen aan het eind van de ROM. Als je explosief omhoog gaat heb je 2 mogelijkheden. Of je blijft explosief de beweging verder omhoog volgen met een klein sprongetje waardoor je niet echt zwaar kunt pressen en eventueel onder het gewicht duiken. Andere optie is dat je vroegtijdig moet gaan afremmen omdat je onder het gewicht moet gaan duiken. In beide gevallen zie ik geen toegevoegde waarde waarin een thruster kan zorgen dat je een hogere explosiviteits voordeel kunt behalen in het press deel.

Zoals jezelf in het voorbeeld al aangeeft ga je jezelf benadelen qua schouder/tricep ontwikkeling door met lagere gewichten te trainen dan je daadwerkelijk kunt gebruiken. Althans zo beredeneer ik het en ervaar het met de Thrusters en me kettlebll hetzelfde eerlijk gezegd in vergelijking met de reguliere overhead presses.
                    Last edited by Falstyr; 13-05-2010, 10:53.

Comment

• Falstyr

Mooi duidelijk uitgelegd en goeie post, top!

Comment

• als aanvulling. als je 200kg kun squaten, dan moet je ook 300-350kg quarter squat kunnen doen. Dat is toch wel wat meer power die je explosief kunt benutten. zo kunnen veel mensen met goede leg drive 20-40kg op hun press toevoegen. Als je dan maar een 50kg dumbell of kettlebell uitstoot dan haal je gewoon te weinig uit je eigen schouders/triceps/bovenrug.

Betekend niet dat die thrusters geen toegevoegde waarde hebben. Zijn ideale conditionerings oefeningen, zoals de meeste kettlebell oefeningen. Stabilisatie spiertjes en zo worden versterkt e.d. dus het heeft zeker wel toegevoegde waarde om eind van een training, of 1 dag in te richten met kettlebell oefeningen. Voor explosiviteit aan te leren zou ik persoonlijk meer gebruik maken van gewichtheffen zoals (hang)cleans.

Comment

• Ik zal ook maar weer eens wat voedingsmeuk neer plempen.

Voeding vandaag:

Tijdens trainen vanochtend 60 gram hydrolisaat.
                          Vanmiddag 200 gram koolvis, 150 gram gemengde zeevruchten, twee eieren, veldsla, kool, een rood uitje en wat augurken.
                          Zojuist 300 gram panga, bergje bloemkool en bergje rauwe wortels.
                          Tussendoor nog een lepel pindakaas (met stukjes natuurlijk ).

Sups:
                          12x visolie
                          11x biergist
                          straks 2x zma
                          En vanochtend en vanmiddag 2x Fast Diet.

Fast Diet:
                          Lekker spul. Ik word er niet meer wous van, maar merk wel nog de extra energie en het onderdrukken van de honger. En de afkeer van sigaretten. Qua gevoel heb ik het idee dat deze voor mij beter zijn werk doet dan Mitotropin.

Voor de pot Mitotropin die ik nog had staan heb ik inmiddels een gelukkige gevonden. Nou ja.... gelukkig. De persoon in kwestie stemde in met mijn idee dat ik diegene mag pesten zoveel ik wil aangezien ik gratis sups weggeef (en ze ook nog eens geheel vrijwillig op ga sturen, verzendkosten maak en zo), dus er staat nu een doos klaar om opgestuurd te worden met sups erin en daarnaast allemaal meuk. Je weet wel, bederfelijke dingen. Franse kaas, rotte bladeren van planten, leftover vis.

Comment

• Originally posted by Pinada View Post
                            Fast Diet:
                            Lekker spul. Ik word er niet meer wous van, maar merk wel nog de extra energie en het onderdrukken van de honger. En de afkeer van sigaretten. Qua gevoel heb ik het idee dat deze voor mij beter zijn werk doet dan Mitotropin.
                            Vond het ook goed spul Heb het potje er sinds vorige week doorheen. Moet zeggen dat ik nu pas merk hoeveel het mijn hongergevoel heeft onderdrukt

Honger als een paard nu en de energie en concentratie op school zakt ook weer.. jammer genoeg
                            19j - 1.96m - 105kg
                            Train harder, grow faster

Comment

• Originally posted by sandk View Post
                              Vond het ook goed spul Heb het potje er sinds vorige week doorheen. Moet zeggen dat ik nu pas merk hoeveel het mijn hongergevoel heeft onderdrukt

Honger als een paard nu en de energie en concentratie op school zakt ook weer.. jammer genoeg
                              Ben je er nog bf door kwijtgeraakt?
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• je bf raak je natuurlijk sowieso kwijt door je voeding, ik vind die fast diet om de bijwerkingen wel fijn.
                                Merk ook dat ik geen honger heb, die energie ben ik inmiddels aan gewend maar hoef ook niet zo nodig veel energie te hebben als ik in bed lig.
                                Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X