Wsb (westside barbell training)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wsb (westside barbell training)

    Beste boddynetters,

    vanaf volgende week ga ik WSB volgen dit is alvast een schema wat ik gemaakt heb met behulp van wat bronnen, eentje waar ik veel aan heb gehad zal ik onderaan plaatsen.

    met als resultaat dat ik nu dit schema heb gemaakt. bijgelaagd en wel. en ik was het van plan om te gaan loggen om mijn progressie bij te gaan houden.

    stats nu

    DL 120 ( denk dat 135 er wel inzit met straps want hij kletterde bijna uit mijn handen, echt net niet maar qua rug zat het wel snor niet te zwaar)
    SQ ook 120 gok ik zo 110 x 5 lukt
    BP 75



    gr janjaap

    Westside Barbell Basic Template
    Attached Files

  • #2
    Eindelijk weer eens iemand die beetje hard gaat trainen
    Succes ermee.
    Groeten

    Comment


    • #3
      Ik heb er ook zeker zin in, ga ermee beginnen na de examens. Want vooral volgende week heb ik drukke week en die ga ik gebruiken om me RM's te testen en nog mijn techniek aanscherpen. dan de week daarna ga ik vol knallen en het geeft ook nog een beetje tijd om me cut af te ronden, zodat ik beetje fijn kan bulken.

      gr janjaap

      Comment


      • #4
        Heb zelf geen positieve ervaring gehad qua resultaten op WSB. Hopelijk gaat het jouw meer brengen.

        Comment


        • #5
          ok ik had je al reeds een PM gestuurd met betrekking tot triceps werk.

          daarnaast heb ik ook nog een vraag bij dynamic benchen en squaten moet je dan rustig laten zakken en zo snel mogelijk acceleren ( explosieve uitbarsting) of moet je ook snel naar beneden ?

          Comment


          • #6
            In het begin dacht ik zo snel mogelijk je reps maken, maar mijn explosiviteit op de bench kwam pas toen ik paused benches deed. Dus rustig zakken, eventueel 1 sec stil op de borst, en dan explosief omhoog.

            Op de squat moet het vanuit glute/hamstring activatie komen. Dus box squats en dan vanuit je hamstrings en kont aanzetten om van de box los te komen alvorens je quadriceps zich er mee gaan bemoeien. Andere methode is paused squats en dan geheel stil zitten om vanuit je hamstrings/kont weer in beweging te komen zonder eerst een "schommel" beweging voorwaarts te maken eer je omhoog gaat.

            Comment


            • #7
              ja dat had ik al vernomen, ik had namelijk een heel stuk over de box squats gelezen.

              vandaag weer getrained overigens mijn pr op de deadlift was niet 120 maar 115 2 weken terug,

              de nieuwe pr's: 1 x 120 deadlift (na squat mijn vorige pr had ik gezet op de deadlift op 115 als 1ste oefening, nu 120 als 2de oefening na squat.

              1 x 80 Bench press ( + 5)
              1 x 105 ( dit heb ik niet daadwerkelijk uitgevoerd maar ik had 5 x 100 en een fail op 110 daarna ben ik gestopt) dus volgens mij ligt me RM rond de 105.

              kortom ik heb de afgelopen maand gecut en nog steeds kracht gewonnen op mijn single rep maxes, dus ik ben al geheel tevreden. Nu zal ik nog 1 rm test training doen om te zien of er nog iets verandert en dan vol voor het WSB schema te gaan dus na examenweek.


              overigens vindt ik benchen op de powerlift styl wel moeilijk, hier ga ik ook nog aan werken

              Comment


              • #8
                Kijk is aan, nog een westside barbell bekeerde.

                Denk dat je dit zeker wel gaat bevallen. Ik had zelf een iets andere template, maar de grote lijnen blijven gelijk. Nou maar insane strength bouwen!!! Na de zomer ga ik mezelf hier ook weer aan verslingeren, kan niet wachten
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

                Comment


                • #9
                  Hoelang wil je dit dan aan gaan houden? Principe van wsb is juist dat je je oefeningen door roteert. Als je dat niet doet kom je geen ruk vooruit door elke week diezelfde 90% te pakken. Ik deed meestal de eerste week relatief relaxt zodat ik bijv. nog 2hh. eruit kon persen op de meeste setjes, een week later maxen. Dan kan je kiezen om nog een week door te gaan met de oefeningen, of je pakt een andere oefening. Dus niet alleen squat en bench, maar ook deadlifts, rack pulls, dips, low incline press. Wanneer je een keer stagneert doe je 3x15 db press en ga je de week erna weer verder met zwaar liften.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                  If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                  Comment


                  • #10
                    Je roteert niet tijdens een wave. Op assist oefeningen na als je tates periodisation gebruikt. De hoofd oefeningen wissel je pas als je een nieuwe wave begint. Zo heb je de ene wave nadruk op deadlifts, wave 2 op squats. Om maar een voorbeeld te noemen. En een wave duurt 4 weken. Dus je doet gewoon 4 weken lang dezelfde hoofdoefeningen en probeert elke week zwaar er op te gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Nee, dat is juist het aparte aan wsb, je roteert ten minste elke 3 weken, als je meer ervaren bent zelfs elke week. Kijk maar op elitefts, bijv: Westside Barbell (WSB) FAQ/Primer
                      Als je het zo toegepast hebt kan ik me voorstellen dat je er weinig gains op maakte.

                      Ik ben er voor het gemak maar vanuit gegaan dat je met een wave een periode bedoelde. Een wave is het cyclisch verhogen en verlagen van gewichten binnen een bepaalde periode (golfeffect), dat is hier helemaal niet van toepassing aangezien je constant maxed.
                      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                      If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                      Comment


                      • #12
                        En je wordt toch elke week sterker, dan verhoog je wel elke week het gewicht en ben je tevens aan het maxen. Ik heb het ook begrepen (en gedaan) dat je in waves werkt. 1 Wave is 4 weken, waarvan 1 week deload (kan een weekje minder zijn volgens mij) en in 1 wave houd je de oefeningen gelijk.
                        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

                        Comment


                        • #13
                          zo heb ik het uit WSB's seminar dvd's gehaald.

                          Comment


                          • #14
                            ja dit is mijn eerste wave dus dit ga ik 4 weken volgen dan roteer ik de oefeningen, waarschijnlijk wordt het voor squat > deadlift en voor bench press > floor press want board presses kan ik nog niet in healthcity maar in mijn eigen gym daarlijk wel en ik ga ook chains kopen dus dan kan ik ook een wave met chains werken.

                            En aangezien ik nog beginner ben ( nu 6 maanden ongeveer aan het trainen) denk ik dat als ik gewoon goed door bulk geen stagnatie hoeft plaatstevinden.

                            update: PR's
                            deadlift + 5 = 125 ( zat wellicht nog 127,5 in maar er was geen gewicht meer)
                            Clean en press: 50 kg zat meer in de military press maar dit was de 1ste keer dat ik het deed dus techniek moet nog even leren.
                            benchpress: 80 betere lift dan vorige keer.

                            gr janjaap
                            Last edited by janjaap2; 25-05-2010, 18:57.

                            Comment


                            • #15
                              Zoals je het beweert is het gewoon niet waar. Je kan wel opbouwen in een paar weken naar je max, maar dan is het geen wsb meer. Bij wsb ga je juist vooruit doordat je zo regelmatig switched van basisoefening. Elke website met wsb principes zal je dit tegenkomen. Deloaden staat ook niet vast bij wsb. Als je tate's artikelen leest kom je idd tegen dat hij vaak opbouwt in 4 a 5 weken en dan deload, maar dat is een ander principe. Westside Barbell Training
                              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                              If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X