Na wat hardklachten en persoonlijke problemen. Ben ik na een stop van bijna een jaar op 1november weer begonnen met trainen.
Dit log dient voormezelf om progress bij te houden en is natuurlijk ook voor de geintereseerden.
Op het punt van stoppen woog ik 90kilo met 11% bodyfat. Dit is voorlopig dus ook weer mijn doel.
Op het moment weeg ik 88 kilo met zon 15% bodyfat. De vetvrije massa is nu dus ongeveer 75kilo. Om 90 kilo te wegen met 10% bodyfat moet ik dus 81kilo vvm hebben, 6kilo gainen dus !
En er moet dus zon 3 kilo aan vet af !
Kortom een aardige uitdaging ! Maar ik ben er van overtuigd dat ik het kan.
Op het moment eet ik iets boven onderhoud om zo langzaam aan wat massa te kunnen pakken en niet te vet te worden.
Deze zomer zal ik er dus niet droog bij staan, maar dat vind ik helemaal niet interesant. Ik probeer mijn einddoel zo snel mogenlijk te halen. Dat betekend dat er voor de zomer geen tijd is om te cutten.
Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit:
Maandag Borst triceps:
4x8 Dumbelpress
4*8 incline dumbellpress
4*8 incline flyes
4*8 closegrip benchpress -> voor de triceps
4*8 ropepulldown
Woensdag rug biceps:
4*8 Deadlift
4* chinups tot failure
4*8 bent over barbell row
4*8 shrugs
4*8 Barbell curls
4*8 hammer curls
Vrijdag benen schouders:
4*8 squats
4*8 legextencions
4*8 legcurls
4*8 calveraises
4*8 militairypress
4*8 sideraises
4*8 frontraises
Opmerkingen en vragen zijn natuurlijk altijd welkom !
Dit log dient voormezelf om progress bij te houden en is natuurlijk ook voor de geintereseerden.
Op het punt van stoppen woog ik 90kilo met 11% bodyfat. Dit is voorlopig dus ook weer mijn doel.
Op het moment weeg ik 88 kilo met zon 15% bodyfat. De vetvrije massa is nu dus ongeveer 75kilo. Om 90 kilo te wegen met 10% bodyfat moet ik dus 81kilo vvm hebben, 6kilo gainen dus !
En er moet dus zon 3 kilo aan vet af !
Kortom een aardige uitdaging ! Maar ik ben er van overtuigd dat ik het kan.
Op het moment eet ik iets boven onderhoud om zo langzaam aan wat massa te kunnen pakken en niet te vet te worden.
Deze zomer zal ik er dus niet droog bij staan, maar dat vind ik helemaal niet interesant. Ik probeer mijn einddoel zo snel mogenlijk te halen. Dat betekend dat er voor de zomer geen tijd is om te cutten.
Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit:
Maandag Borst triceps:
4x8 Dumbelpress
4*8 incline dumbellpress
4*8 incline flyes
4*8 closegrip benchpress -> voor de triceps
4*8 ropepulldown
Woensdag rug biceps:
4*8 Deadlift
4* chinups tot failure
4*8 bent over barbell row
4*8 shrugs
4*8 Barbell curls
4*8 hammer curls
Vrijdag benen schouders:
4*8 squats
4*8 legextencions
4*8 legcurls
4*8 calveraises
4*8 militairypress
4*8 sideraises
4*8 frontraises
Opmerkingen en vragen zijn natuurlijk altijd welkom !
Comment