WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Week 3, MAX-OT, training 2

Back squat met belt
    3 x 5 110kg (+1 rep)
    1 x 4 110kg (gelijk)
    1 x 5 110kg (+1 rep)

Leg press (kwart voet over de streep, tenen iets naar buiten. Ik ziet hier nog aan te voelen wat ideaal voelt qua positie, diepte etc.)
    1 x 6 185kg aan schijven (+2,5kg)
    1 x 6 190kg (+7,5kg)

Romanian deadlift
    2 x 6 135kg (+2,5kg)

Seated calf raise
    2 x 6 97,5kg (+2,5kg)

One leg calf raise machine
    2 x 4 6 gewichten (-4 reps)

Op zich wel aardige training. Squat maar reps er meer uit geperst t.o.v. vorige week. Ik heb me squat en RDL gefilmd voor mezelf, misschien gooi ik ze er morgen wel op, zodat mensen kritiek kunnen geven op me techniek en evt. tips kunnen geven waar ik wat mee kan!
    "Straight outta gym"

Comment

• Ik zou nog vid's posten van een aantal oefeningen. Hier zijn ze dus, hopelijk is de kwaliteit een beetje goed, want ik heb ze moeten uploaden via internet.. Het beeld is nogal uitgerekt in de breedte, helaas..

Eerste squat set
      View My Video
      Vijfde squat set
      View My Video
      RDL eerste set
      View My Video
      RDL tweede set
      View My Video
      "Straight outta gym"

Comment

• Je neemt wel heel lang rust tussen de reps? Over je vorm kan ik niet veel zeggen, omdat ik niet goed zie. Maar zou meer spanning houden op je benen.

De rdl op video ziet er raar uit XD. Komt door je mobiel ofso. Maar je lokt hem veel te ver uit. Je wilt spanning op je hamstrings hebben en jij lockt hem helemaal uit.

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
          Je neemt wel heel lang rust tussen de reps? Over je vorm kan ik niet veel zeggen, omdat ik niet goed zie. Maar zou meer spanning houden op je benen.

De rdl op video ziet er raar uit XD. Komt door je mobiel ofso. Maar je lokt hem veel te ver uit. Je wilt spanning op je hamstrings hebben en jij lockt hem helemaal uit.
          Ja, klopt. Ik probeer een soort ritme voor mezelf te creëren door gecontroleerd me beweging te beginnen, zodat ik het gewicht met beleid kan laten zakken en goed om mijn ademhaling te letten tussendoor. Hierdoor duurt het dus wat langer. Soms neem ik dan een paar ademteugen extra de tijd om me goed te focussen.

Ja, op me mobiel is de kwaliteit dikke prima, echter door het uploaden ziet het er nogal mislukt uit. Je moet hem toch uit locken om die hele ROM van je hams te krijgen of zie ik dat verkeerd?
          "Straight outta gym"

Comment

• Je hamstrings zijn vooral onderin geactivieerd, zodra jij met je hele rug naar ahcter valt is dat puur onderrug(rack pulls). Zoek maar rack pulls op.

Verder ben ik het niet eens met hoe jij je sets doet. Max ot is het overloaden van je spieren en bovenin heb je totaal geen spanning meer. Nu zit je puur reps te maken om zoveel mogelijk gewicht te verplaatsen.

Comment

Je hamstrings zijn vooral onderin geactivieerd, zodra jij met je hele rug naar ahcter valt is dat puur onderrug(rack pulls). Zoek maar rack pulls op.

Verder ben ik het niet eens met hoe jij je sets doet. Max ot is het overloaden van je spieren en bovenin heb je totaal geen spanning meer. Nu zit je puur reps te maken om zoveel mogelijk gewicht te verplaatsen.
              Hmm okay, naja dan wat minder me rug naar achter bewegen..

Wat bedoel je precies met reps maken om gewicht te verplaatsen?
              "Straight outta gym"

Comment

• high bar squat met een low bar techniek zo ver ik kan zien, slecht voor je onderrug.
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                  Hmm okay, naja dan wat minder me rug naar achter bewegen..

Wat bedoel je precies met reps maken om gewicht te verplaatsen?
                  Kijk het is de bedoeling om je spieren zoveel mogelijk te overloaden toch? En van daaruit je grenzen verleggen(1 rep extra per week bijvoorbeeld of 2.) Maar zodra jij alleen de reps maakt dus geen maximale spanning op je spieren hebt en telkens bovenin 5 seconden rust om de rep te maken(gewicht verplaatsen) zal je je spieren nooit kunnen overloaden. Dus ben je eigenlijk de reps aan het maken en niet je spieren aan het overloaden.

Hier zie je bijvoorbeeld een benentraining met max ot. Zie je dat die bovenin veel minder rust.

Tyrus Reed Powers Through a Mass Machine® Legs Workout - #45 - YouTube

Comment

• Originally posted by kojak View Post
                    high bar squat met een low bar techniek zo ver ik kan zien, slecht voor je onderrug.
                    Dit. Ga high of low bar. Zal tien keer beter zijn voor je rug.
                    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• Originally posted by kojak View Post
                      high bar squat met een low bar techniek zo ver ik kan zien, slecht voor je onderrug.
                      Okay, ik ben zelf alleen niet zo bekend met de low bar techniek, behalve dat ik weet dat je er meer gewicht mee zou moeten kunnen verplaatsen en de stang op je delts legt ipv op je traps.
                      "Straight outta gym"

Comment

Kijk het is de bedoeling om je spieren zoveel mogelijk te overloaden toch? En van daaruit je grenzen verleggen(1 rep extra per week bijvoorbeeld of 2.) Maar zodra jij alleen de reps maakt dus geen maximale spanning op je spieren hebt en telkens bovenin 5 seconden rust om de rep te maken(gewicht verplaatsen) zal je je spieren nooit kunnen overloaden. Dus ben je eigenlijk de reps aan het maken en niet je spieren aan het overloaden.

Hier zie je bijvoorbeeld een benentraining met max ot. Zie je dat die bovenin veel minder rust.

Tyrus Reed Powers Through a Mass Machine® Legs Workout - #45 - YouTube
                        Om het samen te vatten bedoel je dus gewoon minder lang bovenin wachten voordat ik de volgende rep maak, maar sneller me ritme aan te nemen, waardoor ik minder lang boven blijf, waar ik geen spanning heb op me spieren.

Ik zal eens kijken of ik dit iets kan inkorten die tijd.
                        "Straight outta gym"

Comment

Okay, ik ben zelf alleen niet zo bekend met de low bar techniek, behalve dat ik weet dat je er meer gewicht mee zou moeten kunnen verplaatsen en de stang op je delts legt ipv op je traps.
                          hoeft niet per se meer gewicht te verplaatsen met low bar techniek. Al is dit als je een tijdje traint met low bar idd het geval.
                          Low bar is eigenlijk meer naar achter zitten, gebruik maken van je posterior chain (hams, glutes en back). Hamstrings zijn iig vele malen sterker dan je quads dus dit resulteert op lange termijn in een sterkere squat.

hier een plaatje wat het verduidelijkt.

sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

• Okay, het plaatje is duidelijk, alleen snap ik dan niet echt wat je bedoelt met dat ik low bar techniek zou gebruiken, wat doe ik dan verkeerd?

Beweeg ik me kont te ver naar achter en ga ik te diep voor high bar squat ofzo?
                            "Straight outta gym"

Comment

Okay, het plaatje is duidelijk, alleen snap ik dan niet echt wat je bedoelt met dat ik low bar techniek zou gebruiken, wat doe ik dan verkeerd?

Beweeg ik me kont te ver naar achter en ga ik te diep voor high bar squat ofzo?
                              Je hamstrings horen hoort tegen jekuiten aan te komen.
                              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• + bij high bar squat zak je eigenlijk kaarsrecht naar beneden.

Ik raad je aan om op inferno zijn discussies rond te neuzen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X