WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nocerino View Post
    + bij high bar squat zak je eigenlijk kaarsrecht naar beneden.

Ik raad je aan om op inferno zijn discussies rond te neuzen.
    Hmm, ja kooi constructie is eigenlijk dan iets te hoog wil ik echt helemaal met me hams tegen me kuiten aan komen en als die stang telkens op de zijkant stuitert is ook niet echt fijn daar, dus volgens mij komen me hams niet tegen me kuiten aan.

Hmm okay, dus eigenlijk moet ik low bar squatten met deze uitvoering of meer "recht naar beneden zakken". Geen idee hoe ik dat laatste zou moeten bewerkstelligen, want voor me gevoel was ik dat al aan het doen..

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips tot nu toe. Meer commentaar, tips zijn zeker welkom. Ik kan mezelf er enkel mee verrijken.
    "Straight outta gym"

Comment

• High bar vs. Low bar squat - YouTube

Ik heb dit filmpje gevonden in een topic van Inferno. Dank daarvoor!

Ik ga dus eigenlijk te ver naar achteren met me kont, waardoor ik moet corrigeren met mijn bovenlichaam, terwijl de stang dus iets te ver naar voren is, omdat ik high bar squat.

Tenminste zo kijk ik er nu tegen aan. Ik moet dus proberen alles me heupen verticaal naar beneden te laten zakken, waardoor me hams ook makkelijker me kuiten raken.

Echter ben ik bang dat mijn enkels? niet zo flexibel zijn, want ik kan moeilijk/niet me heupen direct naar beneden laten zakken zonder dat me hakken los moeten komen van de grond, waardoor ik wil compenseren door naar achter te "zitten", waardoor ik wel me hakken op de grond kan houden, maar wel teveel ga "zitten" voor high bar squat..
      Last edited by Iron Mind; 12-12-2012, 16:13.
      "Straight outta gym"

Comment

• Mmm voeten in wijdere stand zetten?

Ik zie eigenlijk niet hoe je hielen van de grond komen bij high bar? Zwaartepunt ligt centraler. Ik raad je aan om met bw de oefening te proberen. Begin met een laag gewicht als je daadwerkelijk gaat trainen in de gym.
        Last edited by Nocerino; 12-12-2012, 16:23.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Mmm voeten in wijdere stand zetten?

Ik zie eigenlijk niet hoe je hielen van de grond komen bij high bar? Zwaartepunt ligt centraler. Ik raad je aan om met bw de oefening te proberen. Begin met een laag gewicht als je daadwerkelijk gaat trainen in de gym.
          Ja, maar ik dacht dat je dan meer de nadruk op de zijkant van je benen zou leggen, maar ik zal eens kijken.

Nou, doordat je heupen "centraler" blijven zouden me knieeen meer naar voren gaan, waardoor me hakken los komen van de grond.

Ik zal het ff met laag gewicht gaan oefenen iig de eerste 5-10 sets in de gym.
          "Straight outta gym"

Comment

• Ik weet btw ook niet wat het programma wat je volgt aangeeft. Ik zelf denkdat het de bedoeling is om te low barren. Moet je maar ff googelen.

Succes, hoop dat andere je verder kunnen helpen. Je ziet in ieder geval wat er verbeterd dient te worden.
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik weet btw ook niet wat het programma wat je volgt aangeeft. Ik zelf denkdat het de bedoeling is om te low barren. Moet je maar ff googelen.

Succes, hoop dat andere je verder kunnen helpen. Je ziet in ieder geval wat er verbeterd dient te worden.
              Programma geeft gewoon aan om back te squatten. Geen idee welke ze dan zullen bedoelen..
              "Straight outta gym"

Comment

• Adempauzes bovenin zijn
                1) veel veiliger omdat je anders na je eerste rep alle spanning kwijt bent en onderin gaat ineenzakken als slappe *** met als gevolg dus risico op allerhande blessures.
                2) net een manier waarop je meer reps kan halen dus hoezo zou dit geen 'overload' zijn?

Over beweging zelf kan ik niet veel zeggen door de camerapositie...

Over high/low bar... Maakt imo allemaal niks uit: doe waarin je je het best/sterkst voelt.
                Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

• Originally posted by Triple Aces View Post
                  Adempauzes bovenin zijn
                  1) veel veiliger omdat je anders na je eerste rep alle spanning kwijt bent en onderin gaat ineenzakken als slappe *** met als gevolg dus risico op allerhande blessures.
                  2) net een manier waarop je meer reps kan halen dus hoezo zou dit geen 'overload' zijn?

Over beweging zelf kan ik niet veel zeggen door de camerapositie...

Over high/low bar... Maakt imo allemaal niks uit: doe waarin je je het best/sterkst voelt.
                  Van die adempauzes wist ik, daarom zuig ik me altijd ook helemaal vol met lucht en houdt dat vast tijdens de rep anders zak ik als een kaartenhuis in elkaar.

Hmm okay, jammer.

Ik weet nog niet waar ik het sterkste in ben, maar ik ga high bar proberen, dus ik denk dat ik dan gewichten onder me hakken moet plaatsen om zo diep te kunnen komen zonder voorover te gaan hangen met mijn bovenlichaam.. Zoals ik het nu namelijk probeer lukt dat niet volgens mij.
                  "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                    Ik zou nog vid's posten van een aantal oefeningen. Hier zijn ze dus, hopelijk is de kwaliteit een beetje goed, want ik heb ze moeten uploaden via internet.. Het beeld is nogal uitgerekt in de breedte, helaas..

Eerste squat set
                    View My Video
                    Vijfde squat set
                    View My Video
                    RDL eerste set
                    View My Video
                    RDL tweede set
                    View My Video
                    Gaarne opnieuw filmpjes maken en van betere kwaliteit. Dit is niet om aan te zien!
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Gaarne opnieuw filmpjes maken en van betere kwaliteit. Dit is niet om aan te zien!
                      Ik zal proberen het ook vanuit een andere hoek te filmen als dat gaat. Soort schuin, achter aanzicht. Ik upload ze dan ook wel via een ander upload gebeuren ofzo, filmpjes komen dan maandag oid erop.

Jammer, dat de kwaliteit zo verrot is via tinypic..
                      "Straight outta gym"

Comment

Van die adempauzes wist ik, daarom zuig ik me altijd ook helemaal vol met lucht en houdt dat vast tijdens de rep anders zak ik als een kaartenhuis in elkaar.

Hmm okay, jammer.

Ik weet nog niet waar ik het sterkste in ben, maar ik ga high bar proberen, dus ik denk dat ik dan gewichten onder me hakken moet plaatsen om zo diep te kunnen komen zonder voorover te gaan hangen met mijn bovenlichaam.. Zoals ik het nu namelijk probeer lukt dat niet volgens mij.
                        Let wel, squat diepte is ook afhankelijk van je lichaamsbouw en verhoudingen. Als je lange bovenbenen hebt, bijvoorbeeld, dan zul je hoogstwaarschijnlijk niet zo diep op een veilige manier kunnen squatten zoals iemand die naar verhouding kortere bovenbenen heeft. Wat overigens niet wil zeggen dat je dan niet lager dan parallel kunt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedereen ATG kan squatten.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Let wel, squat diepte is ook afhankelijk van je lichaamsbouw en verhoudingen. Als je lange bovenbenen hebt, bijvoorbeeld, dan zul je hoogstwaarschijnlijk niet zo diep op een veilige manier kunnen squatten zoals iemand die naar verhouding kortere bovenbenen heeft. Wat overigens niet wil zeggen dat je dan niet lager dan parallel kunt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedereen ATG kan squatten.
                          Oh okay, nou ik weet niet tot welke groep ik behoor, maar ik ga de volgende squat sessie even wat sets doen puur voor de vorm en desnoods even een paar 5x5 sets met gewicht -10kg doen om even uit te vogelen over hoe of wat om correct high bar te kunnen squatten.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Load gewoon op via youtube. Is easy mode.

Comment

• Eerste squat set

Eerste squat set 11-12-2012 - YouTube

Vijfde squat set

https://www.youtube.com/watch?v=SXv2VTaibZE

Volgende squat sessie film ik maandag wel opnieuw!
                              "Straight outta gym"

Comment

Hmm okay, jammer.

Ja zoals je het doet is goed, veel lucht pakken tussen elke rep, anders sta je totaal niet stevig.

Op je filmpje squat je idd highbar, maar met kont naar achter, wat geen typische highbar squat is waar je kont recht naar beneden zakt tussen je enkels maar maakt imo niet uit zolang je maar onder par gaat.

Beste camera positie is helemaal van zijkant op heuphoogte, maar van ver genoeg zodat je bij voorkeur toch hele lichaam kan zien. Of schuin langsvoor ook goed.
                                Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X