WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Triple Aces View Post
    Ja zoals je het doet is goed, veel lucht pakken tussen elke rep, anders sta je totaal niet stevig.

Op je filmpje squat je idd highbar, maar met kont naar achter, wat geen typische highbar squat is waar je kont recht naar beneden zakt tussen je enkels maar maakt imo niet uit zolang je maar onder par gaat.

Beste camera positie is helemaal van zijkant op heuphoogte, maar van ver genoeg zodat je bij voorkeur toch hele lichaam kan zien. Of schuin langsvoor ook goed.
    Okay, thanks man. Ik moet dan alleen wel op schijfjes gaan staan anders kan ik niet me heupen recht naar beneden laten zakken op een of andere manier.

Op een of andere manier zijn me enkels? hier dan niet flexibel genoeg voor.

Dank voor de tips in ieder geval! Die posities zijn wel wat lastig, omdat er toestellen naast staan en voor het rek staat direct een spiegel.
    "Straight outta gym"

Comment

• In het filmpje valt me al meteen op dat je knieën naar binnen knikken af en toe gedurende je reps.
      Zou je hielen op schouderbreedte zetten, voeten 30° naar buiten draaien en gedurende je zakken en naar omhoog gaan je knieën goed naar buiten duwen.
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

• Originally posted by nbtp View Post
        In het filmpje valt me al meteen op dat je knieën naar binnen knikken af en toe gedurende je reps.
        Zou je hielen op schouderbreedte zetten, voeten 30° naar buiten draaien en gedurende je zakken en naar omhoog gaan je knieën goed naar buiten duwen.
        Qua positionering sta ik al bijna zoals je beschrijft volgens mij, maar ik zal extra op me knieën letten in ieder geval!
        "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Qua positionering sta ik al bijna zoals je beschrijft volgens mij, maar ik zal extra op me knieën letten in ieder geval!
          ja dat zou kunnen maar kan het niet zo goed zien op de video vandaar dat ik het eens zeg
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

• Originally posted by nbtp View Post
            ja dat zou kunnen maar kan het niet zo goed zien op de video vandaar dat ik het eens zeg
            Ja, snap ik. Naja toch bedankt voor het zeggen man.

Ik waardeer eenieder zijn opmerking zeer, aangezien ik er alleen maar van kan leren!
            "Straight outta gym"

Comment

• Iets andere training, omdat ik morgen alleen train en ik wilde me bench laten filmen, echter wilde ik geen biceps doen, want morgen pak ik rug, dus dan pak ik biceps er nog wel bij. Dus ik heb rear delts erbij gepakt bij de pecs.

Hier de training van net.

Week 3, MAX-OT, training 3

Barbell bench press
              2 x 5 75kg (+1 rep)
              2 x 4 77,5kg (+2,5kg)
              1 x 5 77,5kg (+2,5kg, +1 rep)

Barbell incline bench press
              1 x 6 60kg (+2,5kg)
              1 x 5 65kg (+5kg, -1 rep)

Barbell decline bench press
              1 x 6 75kg (geen vergelijking)
              1 x 6 77,5kg (idem)

Rearl delt machine
              1 x 8 14 gewichten (+1 gewicht)
              2 x 5 14 gewichten (gelijk)

Incline face down bent lateral raise
              3 x 8 10kg ea (+1-2kg)

Lekkere training, bench ging vooruit. Het voelde allemaal wel prima aan. Ik moet alleen op me handen letten dat ze mooi in lijn blijven met me ellebogen.
              "Straight outta gym"

Comment

• Eerste bench set van deze training

Bench sessie 13 12 2012 eerste set - YouTube

Vierde bench set van deze training

Bench sessie 13 12 2012 vierde set - YouTube

Ik moet goed op me handen letten dat ze mooi in lijn blijven met me ellebogen dat zie ik zelf vooral terug in het filmpje, ook moet ik misschien nog iets meer proberen me schouderbladen samengeknepen te houden! Verder heb ik niet zo'n grote arch zoals ik sommige zie doen (knap dat zij zo flexibel zijn!). Dat valt mezelf wel op, haha.
                "Straight outta gym"

Comment

• Ik heb je filmpjes van die squat gezien in goede kwaliteit. Gaat goed man! Vind het er prima uitzien. Bij de bench mag je volgens mij nog wel wat verder naar achter drukken. Kan je meer kracht uithalen. Gaat verder goed zo te zien, keep it up.
                  Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                    Ik heb je filmpjes van die squat gezien in goede kwaliteit. Gaat goed man! Vind het er prima uitzien. Bij de bench mag je volgens mij nog wel wat verder naar achter drukken. Kan je meer kracht uithalen. Gaat verder goed zo te zien, keep it up.
                    Thanks man,

Squat heeft nog wel de nodige verbeterpunten en de bench ook vast wel, daarom post ik ze ook. Ik hoop m.b.v. kritiekposters zo me techniek te kunnen gaan verbeteren.

Wat bedoel je precies met wat meer naar achter drukken?
                    "Straight outta gym"

Comment

• Meeste mensen touchen barbell op tepelhoogte. Denk dat tie dat bedoelt.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• Week 3, MAX-OT, training 4

Barbell row
                        1 x 6 77,5kg (+5kg)
                        1 x 6 77,5kg (+2,5kg)

Pull up
                        1 x 5 bw+21,25kg (+1 rep)
                        1 x 4 21,25kg (+2,5kg)

Deadlift (niet kunnen laten filmen, omdat ik alleen trainde..)
                        1 x 4 127,5kg (+5kg)
                        1 x 4 127,5kg (+5kg, -1 rep)
                        1 x 4 127,5kg (+2,5kg)
                        1 x 4 127,5kg (+2,5kg)
                        1 x 5 127,5kg (+2,5kg, -1 rep)

Dumbbell hammer curl
                        1 x 8 16kg ea (+2kg)
                        3 x 6 18kg ea (+2kg, -2 reps)

Barbell wrist curl met kleine grijze rechte stang
                        1 x 8 22,5kg aan schijven (gelijk)
                        1 x 8 25kg aan schijven (+2,5kg)
                        1 x 5 27,5kg aan schijven (+7,5kg)

Wel aardige training, misschien houd ik de rug dag wel als laatste training van de week, zodat ik op de donderdag de "energie" die ik anders in me rug training steek in me borst training kan steken, waardoor ik niet vrijdag al soort van "vermoeid" aan me borst training begin door het zwaar trainen van me rug. Ik heb geen idee of dit erg meespeelt, maar het is het proberen waard, omdat me rug al enigszins ontwikkeld is t.o.v. schouders en borst. Het lijkt me dus niet verkeerd om de meeste energie op die manier in deze spiergroepen te kunnen steken!

Zondag, train ik delts wederom alleen, want aankomende vrijdag kan ik helaas niet trainen vanwege omstandigheden. Dus alle trainingsdagen schuiven een dagje op!
                        "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Nocerino View Post
                          Meeste mensen touchen barbell op tepelhoogte. Denk dat tie dat bedoelt.
                          Ah op die manier, ja ik zal eens kijken. Zolang me polsen maar in lijn blijven met me ellebogen zou het prima moeten zijn. Ik zal dan me ellebogen wel iets meer naar buiten moeten draaien als ik de stang iets hoger laat komen, denk ik.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Nocerino View Post
                            Meeste mensen touchen barbell op tepelhoogte. Denk dat tie dat bedoelt.
                            Ja maar ook dat je zeg maar minder recht omhoog drukt en meer naar achteren als het ware. Dus waar de barbell toucht ga je omhoog maar je drukt niet recht omhoog maar overdreven zeg maar een beetje naar achteren. Nu doe je dat ook wel, maar volgens mij mag dat zelfs nog wel iets meer.
                            Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                              Ja maar ook dat je zeg maar minder recht omhoog drukt en meer naar achteren als het ware. Dus waar de barbell toucht ga je omhoog maar je drukt niet recht omhoog maar overdreven zeg maar een beetje naar achteren. Nu doe je dat ook wel, maar volgens mij mag dat zelfs nog wel iets meer.
                              Hmm okay, je bedoelt dus nog meer richting me hoofd drukken als het ware.
                              Thanks voor de tip.

Morgen weer trainen!
                              "Straight outta gym"

Comment

• Week 4, MAX-OT, training 1

Military press
                                1 x 5 57,5kg (gelijk)
                                1 x 2 60kg (+2,5kg, -3 rep)
                                1 x 3 57,5kg (gelijk)
                                1 x 4 55kg (-2,5kg)
                                1 x 4 55kg (-2,5kg, +1 rep)

Dumbbell lateral raise, armen in hoek van 90graden
                                2 x 8 18kg ea

Close grip bench press
                                2 x 4 77,5kg (+2,5kg, -2 reps)
                                1 x 3,5 (fail op laatste helft) 77,5kg (-0,5-1 rep)

Barbell shrug front (2 seconden boven in vasthouden)
                                2 x 8 132,5kg (+2,5kg)

Barbell shrug behind the back (2 seconden boven in vasthouden)
                                2 x 8 122,5kg (+2,5kg)

Niet geheel ontevreden, ik had er meer gehoopt uit te kunnen halen bij de MP en CGBP, echter is me linker aanhechting van me borstspier gevoelig/pijnlijk. Bij bepaalde bewegingen voel ik hem trekken en als ik erop druk is het gevoelig/pijnlijk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met de bench press aankomende woensdag. Hopelijk is het dan minder, zodat ik gewoon lekker voluit kan gaan!
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X