Als je voelt dat je wat meer werk nodig hebt om de techniek van low bar onder de knie te krijgen, schroom niet om te verlagen.
WPB's Pumping Iron
Collapse
X
-
Originally posted by Nocerino View PostAls je voelt dat je wat meer werk nodig hebt om de techniek van low bar onder de knie te krijgen, schroom niet om te verlagen."Straight outta gym"
Comment
-
Week 1, training B
Squat
5 x 5 92,5kg
Overhead press
5 x 5 47,5kg
Deadlift
1 x 5 100kg
Training ging prima met 2 minuten rust tussen de sets. Lowbar techniek wordt ook al beter, voor me gevoel ligt de stang echt halverwege me rug, maar dat valt zat mee. Hij moet ook echt ver naar achteren om op de posterior delts te komen!
Morgen rustdagje en dan vrijdag weer!"Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostWeek 1, training A
Squat
5x5 90kg
Bench press
5x5 70kg
Barbell row
5x5 60kg
Low bar squat voelt nog beetje onwennig aan, maar dat komt omdat ik de stang nog niet helemaal naar me zin gepositioneerd krijg op me achterkant schouders. Verder is de hele houding wennen voor me armen, omdat de stang toch wat meer op ze plek gehouden dient te worden met me armen, polsen. Verder merkte ik hoe hard me bovenrug moest werken om de stang te blijven ondersteunen met me spieren.
Verder was het niet super light weight allemaal, terwijl ik dat misschien toch een beetje verwacht had, maar dat zou goed kunnen komen omdat ik maar maximaal 1 minuut rust hield tussen de sets en bij sommige zelfs minder volgens mij, dus daar kan het ook aan gelegen hebben. Volgende training eens 2-3 minuten rust nemen en kijken of dat scheelt. Het was niet zo dat ik de sets maar net afkreeg, maar echt lichtgewicht was het ook niet.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostJe hoort de stang NIET te ondersteunen met je armen/polsen. Ik heb daarover een paar artikels en clips in het forum staan."Straight outta gym"
Comment
-
Week 1, training A
Werksets
Squat
5x5 95kg
Bench press
5x5 72,5kg
Barbell row
5x5 62,5kg
Week 1 zit erop, ik neem nu 2 minuten rust tussen de sets en ik merk bijv. bij de bench dat ik nog erg moet nadenken om bijv. me nek iets van de bench op te tillen, me scapula goed samen te trekken en om daarbij niet naar de stang te hoeven kijken. Dit vergt nog relatief veel concentratie, waardoor het gewicht misschien zwaarder aanvoelt, maar het gaat verder prima, naar mijn mening.
Ik squat verder normaal in zo'n rack met van die steunen er naast, echter had ik gister 1 set gedaan buiten die steunen. Ik hoefde dat niet te letten op dat ik met de bar op de steunen zou knallen als ik afzakte en ik moet zeggen dat dat me eigenlijk wel beviel. Ik kon nu gewoon met degelijke snelheid afzakken en snelheid in me beweging houden, zodat ik geen vertraging zou oplopen in het weer omhoog komen van de squat.. Misschien dat ik de squat wel gewoon buiten de steunen blijf uitvoeren, zodat ik me daar niet meer op hoef te focussen. Verder merk ik toch dat mijn rugspieren wat vermoeid zijn van het goed samenknijpen ervan tijdens de squat, maar dat went vanzelf wel! Dit leidt ertoe dat ik me nog meer moet concentreren bij de bench om dit voor elkaar te krijgen..
Barbell row ging ook wel prima, ik moet er op letten dat ik de stang vanuit me ellebogen trek ipv me armen. Dit zou namelijk als doel hebben dat er meer rugspieren zullen worden aangesproken bij de row. Even een aandachtspuntje.
Dit zijn toch best wat aandachtspuntjes, maar als me techniek er beter door wordt. Is het toch zeker noodzakelijk om het even op te schrijven .Last edited by Iron Mind; 19-01-2013, 08:44."Straight outta gym"
Comment
-
Week 2, training B
Squat
5 x 5 97,5kg
Overhead press
5 x 5 50kg
Deadlift
1 x 5 105kg
Alles ging wel prima volgens mij. Af en toe zaten er een paars reps bij die wat minder vlot omhoog gingen, maar niet zo dat het te zwaar was. Woensdag weer knallen. Zin in."Straight outta gym"
Comment
-
Net weer een meting laten doen. Ik weeg op deze weegschaal net zoveel als dat ik thuis zonder kleren weeg, dus de gewichten kloppen op zich wel. Ik woog vanochtend nuchter 79,8kg dus. Bijna 80kg!
Volgens inductie meting zijn dit de resultaten sinds ik weer begonnen ben met trainen.
31/7/2012
Gewicht: 77,4kg
Vet% (inductie): 13,3%
Vetmassa: 10,3kg
VVM: 67,1kg
Lichaamsvocht: 49,1kg
25/10/12
Gewicht: 78,2kg
Vet% (inductie): 13,5%
Vetmassa: 10,6kg
VVM: 67,6kg
Lichaamsvocht: 49,5kg
Vet% (4-punts meting): 12%
21/1/2013
Gewicht: 81,5kg
Vet% (inductie): 13,9%
Vetmassa: 11,3kg
VVM: 70,2kg
Lichaamsvocht: 51,4kg
Vet% (4-punts meting): 7,5%
Ik zou denken dat ik met 7,5% behoorlijke abs zou moeten hebben, maar het zou ook kunnen omdat ik t.o.v. een wedstrijdshape van de gasten die wedstrijden doen, dan nog gewoon teveel vocht heb om duidelijkere lijnen te zien. Dat zou kunnen, echter moet ik ook rekening houden de (on)nauwkeurigheid van de instructeur die meet..
Enfin, gewicht gaat omhoog ondanks de cijfers en dat betekent dat ik me voer gewoon hetzelfde kan houden de komende tijd!"Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by sjoerdiezee View PostGoeie progressie man! Fotootje? Als je 7,5% vet zou staan moet je echt sicke buikblokken hebben man. Dan zou ik eerder denken dat je hoger staat. VVM stijgt gewoon gestaag afgelopen maanden zelfs echt explosief dus gaat lekker baas!
Originally posted by talalelh15 View PostJe kan ook dikkere huid hebben wpb, dat heb ik ook. Bij mij zie je ook pas heel laat abs maar andere delen zijn al sneller droog. Schouders en borst bijvoorbeeld.
Eerst moet er nog fatsoenlijk meer kg's bij op mijn frame, me druk maken om me bf% doe ik wel weer richting de zomer en als het niet uit de hand loopt vind ik het niet erg dat ik wat vetter word.."Straight outta gym"
Comment
-
Hier even een voorbeeldje van me buik. De bovenste 4 blokken zijn op zich wel zichtbaar, de laatste 2 blokken zijn dat helaas niet.
Ikzelf weet eigenlijk ook niet of ik een 4, 6 of 8-pack heb. Dat wordt wel zichtbaar als ik lager ga qua bf% als ik weer groter ben!
"Straight outta gym"
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
20 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-