WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Net ff snel de boel doorgelezen, en je gaat lekker man. Je bent met voeding zo te zien altijd on point en je squat techniek ziet er ook goed uit.

Leuk om te zien dat ik precies rond 't zelfde vp zit waarbij je wel abs ziet maar niet echt de onderste

Comment

• Originally posted by Jurvg View Post
      Net ff snel de boel doorgelezen, en je gaat lekker man. Je bent met voeding zo te zien altijd on point en je squat techniek ziet er ook goed uit.

Leuk om te zien dat ik precies rond 't zelfde vp zit waarbij je wel abs ziet maar niet echt de onderste
      Bedankt man.

Ja, zuur is dat eh :P, maarja eerst nog paar kg's erbij pakken denk ik dan maar! Ik zit nu bijna weer op mijn werksets qua gewichten, dus ik hoop daar gewoon voorbij te beuken.
      Last edited by Iron Mind; 29-01-2013, 07:49.
      "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
        Bedankt man.

Ja, zuur is dat eh :P, maarja eerst nog paar kg's erbij pakken denk ik dan maar! Ik zit nu bijna weer op mijn werksets qua gewichten, dus ik hoop daar gewoon voorbij te beuken.
        Ja precies. Op dat vp kan het nog twee kanten op gaan; echt goed ripped worden of gewoon een baby zwembandje kweken. Ik ga ook na deze week wat dagen mijn rust pakken dan gewoon weer constant boven onderhoud eten, om zo hopelijk nog een kilotje of 3 te pakken .

Comment

Ja precies. Op dat vp kan het nog twee kanten op gaan; echt goed ripped worden of gewoon een baby zwembandje kweken. Ik ga ook na deze week wat dagen mijn rust pakken dan gewoon weer constant boven onderhoud eten, om zo hopelijk nog een kilotje of 3 te pakken .
          Haha, inderdaad. Hopelijk wordt het niet dat laatste, maarja dan nog. Ik blijf gewoon verhogen als dat nodig is t/m april/mei. Als ik dan 2-3 maanden pak om eens te kijken of ik aardig droog kan komen te staan. Dan hoop ik op zo'n 80-81kg relatief droog uit komen deze zomer. Ik woog vanochtend alweer 79kg dus, nog 1kg per maand erbij zou dikke prima zijn.
          "Straight outta gym"

Comment

Haha, inderdaad. Hopelijk wordt het niet dat laatste, maarja dan nog. Ik blijf gewoon verhogen als dat nodig is t/m april/mei. Als ik dan 2-3 maanden pak om eens te kijken of ik aardig droog kan komen te staan. Dan hoop ik op zo'n 80-81kg relatief droog uit komen deze zomer. Ik woog vanochtend alweer 79kg dus, nog 1kg per maand erbij zou dikke prima zijn.
            Echt leuk ik heb precies dezelfde plannen .

Ik twijfel nog tussen ub/lb of fullbody, vind kracht gainen toch wel het leukste maar mijn benen liggen nog steeds achter, dus dan is een ub/lb misschien een beter idee.

De planning met ud2.0 was om het te doen als experiment om droger te komen maar boven de 80kg te blijven, dan verder bulken tot 85+ en weer ud 2.0 te doen maar dan de volle 8 weken en stricter om echt een ripped kunt te worden vóór Juli voor alle festivals enzo.

Comment

Echt leuk ik heb precies dezelfde plannen .

Ik twijfel nog tussen ub/lb of fullbody, vind kracht gainen toch wel het leukste maar mijn benen liggen nog steeds achter, dus dan is een ub/lb misschien een beter idee.

De planning met ud2.0 was om het te doen als experiment om droger te komen maar boven de 80kg te blijven, dan verder bulken tot 85+ en weer ud 2.0 te doen maar dan de volle 8 weken en stricter om echt een ripped kunt te worden vóór Juli voor alle festivals enzo.
              Hmm, ikzelf doe nu 3x per week soort van FB met SL. Ik zou zeggen als je 3x per week wil trainen dan zou ik FB doen en ga je 4x per week dan zou ik UB/LB doen.

Haha, ik heb hetzelfde idee. Ik hoop dat me broer snel weet hoe of wat hij uitkomt qua school, want dan kan ik met hem naar decibel ofzo . Ik zit nu alleen te twijfelen om misschien UD2.0 te bewaren voor als ik wedstrijden zou willen gaan draaien of niet.

Hahahaha, sick kunt generation !
              "Straight outta gym"

Comment

Hmm, ikzelf doe nu 3x per week soort van FB met SL. Ik zou zeggen als je 3x per week wil trainen dan zou ik FB doen en ga je 4x per week dan zou ik UB/LB doen.

Haha, ik heb hetzelfde idee. Ik hoop dat me broer snel weet hoe of wat hij uitkomt qua school, want dan kan ik met hem naar decibel ofzo . Ik zit nu alleen te twijfelen om misschien UD2.0 te bewaren voor als ik wedstrijden zou willen gaan draaien of niet.

Hahahaha, sick kunt generation !
                Fullbody is tof. Ik doe het echt graag. Dat gaat 'm denk ik dan ook weer worden, of misschien weer falstyrs schema met wat aanpassingen.

Decibel is hard man. Ik ga sowieso naar Solar en ff kijken wat mijn vrienden doen. Ik wil eigenlijk ook wel wat sick cunt trance/techno festivals in Duitsland pakken

Comment

Fullbody is tof. Ik doe het echt graag. Dat gaat 'm denk ik dan ook weer worden, of misschien weer falstyrs schema met wat aanpassingen.

Decibel is hard man. Ik ga sowieso naar Solar en ff kijken wat mijn vrienden doen. Ik wil eigenlijk ook wel wat sick cunt trance/techno festivals in Duitsland pakken
                  Ja, ik ben benieuwd wat het mij gaat brengen. Voeding opgehoogd kijken of ik aan ga komen.

Sleutel met FB is wel denk ik niet elke training tot het gaatje willen gaan, want dan ga je het niet redden qua herstel.

Haha, inderdaad. Trance/techno festivals om je dance moves te showen, hahaha.
                  "Straight outta gym"

Comment

• Week 3, training B

3 minuten rust tussen de sets, toch binnen een uurtje klaar.

Werksets
                    Squat, low bar
                    5 x 5 107,5kg

Overhead press
                    5 x 5 55kg

Deadlift
                    1 x 5 115kg

Gewichten beginnen nu toch behoorlijk zwaar aan te voelen, maar de vertraging in de beweging begint vaak pas de 5e rep en dan heb ik standaard wel bij meerdere gewichten. Kan ook komen, omdat ik me hard concentreer om me spieren te voelen.

Ik las dat het niet de bedoeling is om je spieren opgepompt te voelen, maar ik begin tijdens de sets toch wel me schouders en triceps te voelen. Het zou ook kunnen dat dit nog een soort lichte spierpijn is, waardoor ik het voel tijdens de press.

Ik ben in ieder geval fucking blij dat ik maar 1 werkset deadlift heb, want me onderrug en alles voelt al fucked up na die 10 werksets.

Vrijdag zit ik op me gewicht waar ik mee geëindigd bij MAX-OT!
                    "Straight outta gym"

Comment

• Arnold Blueprint to success - YouTube

Ik heb dit filmpje, maar even gepost omdat er vast wel mensen zijn die het kunnen waarderen.

Erg mooi filmpje, de mentaliteit die je nodig hebt en ontwikkelt met bodybuilding: de discipline, het harde werken voor resultaten, geduldig zijn, jezelf blijven verbeteren etc. Dat zijn in mijn ogen allemaal positieve karakter eigenschappen die je jezelf aanleert en kunt aanleren met deze manier van leven.

Ik kan dus zelf ook wel zeggen dat mijn reis naar mijn droom fysiek (die nog lang niet bereikt is), mij enkel voordelen en gewin heeft opgeleverd in mijn leven m.b.t. mijn prestaties qua school, sociale leven etc. Ik kan wel zeggen dat het een van de beste beslissingen is geweest in mijn leven tot nu toe.
                      "Straight outta gym"

Comment

• Couldt agree more wpbs! Het fysiek zie ik maar gewoon als een bijkomstigheid. Alles wat ik nu nog kan bereiken heb ik zeker te danken aan het trainen en discipline die je ervoor nodig hebt. Dit is gewoon een super mooie basis die je op mentale gebied kan zetten.

Ik kan je trouwens ook Tony robbins videos aanraden om te kijken .

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
                          Couldt agree more wpbs! Het fysiek zie ik maar gewoon als een bijkomstigheid. Alles wat ik nu nog kan bereiken heb ik zeker te danken aan het trainen en discipline die je ervoor nodig hebt. Dit is gewoon een super mooie basis die je op mentale gebied kan zetten.

Ik kan je trouwens ook Tony robbins videos aanraden om te kijken .
                          Inderdaad. Ik zie het fysiek wel als het einddoel van mijn reis dat gedurende die reis enkel maar beter kan worden. Gedurende die reis kom je allerlei obstakels tegen waar je enkel met de juiste mentaliteit langs zult komen. Wat je daaruit leert is aan jezelf en je leert jezelf kennen.

Live life on your on terms, zoals je vaak hoort!
                          "Straight outta gym"

Comment

• Week 3, training A

Werksets
                            Squat, low bar
                            5 x 5 110kg (V)PR!

Bench press
                            5 x 5 80kg (V)PR!

Barbell row
                            5 x 5 70kg (V)PR! (heb wel eens meer gerowt, maar niet op deze manier, dus ook gewoon een PR eigenlijk )

Lekker, bench voelde ook goed. BP is namelijk altijd een van mijn zwakke lifts geweest. De gewichten voelen wel zwaar, maar dat komt deels doordat het 5 sets zijn, waardoor de 4 en 5e set af en toe wat trager bewegen bij de laatste rep, maar dat maakt niets uit.

Verder voel ik me spieren gewoon keihard werken bij alle drie de oefeningen, totaal geen pomp, maar gewoon dat ze toch vermoeid raken tijdens de training. Ik ben daarom ook blij dat ik geen pull ups of dips heb toegevoegd, want ik heb gewoon al me energie nodig voor de grote 3 oefeningen volgens mij.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Goed..

Hier even een voedingsupdate, ik wil me carbs gaan ophogen en me vet gaan verlagen. Ik wil even kijken hoe me lichaam hierop gaat reageren. Je kunt tenslotte enkel jezelf blijven verbeteren als je het risico neemt om te falen, dus dat is een beetje mijn insteek achter deze switch. Verder ben ik ook gewoon nieuwsgierig. Ik kan geen excel bestand uploaden, want me bijlagenbox zit vol.

Een typische trainingsdag:

6.00 uur:
                              450g magere kwark
                              25g tarwezemelen
                              10g lijnzaad
                              100g havermoutvlokken
                              100g mandarijn
                              200g appel
                              5g cacaopoeder
                              3g kaneel
                              kop koffie

826 kcal, 59 eiwit, 107 carbs, 14g vet

8.30 uur:
                              100g zilvervliesrijst
                              20g kokosolie
                              2g kaneel

531 kcal, 8g eiwit, 75g carbs, 22g vet

12.00-13.00:
                              100g zilvervliesrijst
                              100g kippenborstfilet
                              85g tomaat
                              3g kaneel

484 kcal, 31 eiwit, 78g carbs, 5g vet

15.00-16.00:
                              100g zilvervliesrijst
                              2g kaneel

355 kcal, 8g eiwit, 75g carbs, 3g vet

pre-workout maaltijd:
                              500g groente (paprika, broccoli, wortelen, tomaat, bloemkool etc.)
                              225g tilapia filet
                              125g zilvervliesrijst
                              3g kaneel

782 kcal, 57g eiwit, 121g carbs, 7g vet

pre- + post-workout shake:
                              30g whey perfection (2x15g)

118 kcal, 23g eiwit, 3g carbs, 2g vet

post-workout maaltijd:
                              35g caseïne
                              100g havermoutvlokken
                              85g volkoren graanontbijt/brinta
                              3g kaneel

807 kcal, 52g eiwit, 123g carbs, 9g vet

Totaal per dag: 3902 kcal, 239g eiwit, 581g carbs, 62g vet

Op rustdagen daalt het aantal kcal met 300kcal, ik denk dat ik op rustdagen het ongeveer volgende ga eten: 215g eiwit, 510g carbs, 72g vet.

carbs en vetten zullen gelijkmatig over 5 maaltijden verdeeld worden en de eiwitten zullen ongeveer over 4 maaltijden verdeeld zijn.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of dat ik op rustdagen me carbs meer zou moeten gaan verlagen en me vetten zou moeten opschroeven tot 90-100g vet.

Ik zit nu namelijk relatief hoog in vet t.o.v. dit schema, dus op rustdagen wat hoger in vet blijven zitten zou een minder grote overstap zijn t.o.v. een schema dat op zowel trainings- als rustdagen relatief hoog in carbs en relatief laag in vet blijft.

Echter zou die "grote'' overstap misschien wel een duidelijker beeld geven van hoe me lichaam omgaat met die grotere lading carbs, waardoor er mogelijk een beter contrast zichtbaar wordt t.o.v. dit schema..

Morgen weer trainen, echt veel zin in. Ik zit al vanaf vrijdagochtend af te tellen tot morgenavond!
                              "Straight outta gym"

Comment

• Ik zag pr's laatste training, goed bezig!

Jou box is ook vol, die van mij ook.
                                Ben zelf van mening dat minder vet niet altijd beter is maar het is prima dat je even gaat kijken of het voor jou werkt.
                                Je bent lekker bezig doorgaan zo!

Even een vraag: waarom 450g kwark bij je ontbijt? En geen whey shake.
                                Dit maakt nogal een verschil met wanneer de eiwitjes opgenomen worden.
                                Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X