Tibbers z'n log.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tibbers z'n log.

    Ik ben dus Tibbers en dit word mijn eerste log. Ik open het in de hoop goede adviezen en tips te krijgen op het geen ik doe. Ik ben nu voor het eerst van m'n leven begonnen met cutten. Dit is een proces wat ik met wat tegenzin doe. Dit omdat ik altijd mager ben geweest. Zo woog ik in 2012 maar 53 KG. Dat werd in 2013 64 KG en in 2014 76 KG Echter heb ik ook onnodig veel vet aangezet in die tijd en dat moet er nu dus weer af. Maar ik ben gewoon bang om weer skinny te worden. Maar ik ga gewoon m'n best doen en we zien wel wat er van komt. Ik doe 3x per week fullbody en 2x cardio (30 minuten) naast dat ik 500 kcal onder onderhoud zit. Ik weeg nu 72.5 KG. Ik was een een week geleden nog 76 maar ben ziek geweest en veel gewicht verloren. Ik weet niet precies wat mijn VP is maar ik drop wel een fototje. Misschien kunnen jullie schatten wat het ongeveer is. Ik ga ook niet blindstaren op die cijfertjes. Ik let wel op de spiegel. Ik blijf wel mijn taille omtrek wekelijks meten. En natuurlijk wegen. Ik ben overigens 173 cm lang.


    1 vraag die ik meteen heb is: Hoe zwaar kun je nog trainen tijdens cutten? Ik stel me voor niet TE zwaar vanwege de kcal te kort. Ik heb eergister tijdens de eerste FB op alle compounds 10 KG minder gepakt dan normaal. En probeer dit zo lang mogelijk te houden. Ik merk vanzelf wel wanneer de kracht aanzienlijk minder word lijkt me?

  • #2
    Ik ga volgen, succes!

    Tijdens het cutten zou ik niet heel anders gaan trainen als tijdens de bulk. Gewoon op de compoundoefeningen lekker blijven knallen. Het enige verschil met bulken is dat je herstel wat minder is. Je zou dus wel het aantal oefeningen of sets wat kunnen verlagen.
    181 cm 85 kg 14%
    Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

    Comment


    • #3
      Je voeding moet je gewicht beïnvloeden niet je trainingen. Je doet drie keer per week fullbody dus met herstel zit het wel goed. Hoe ziet deze eruit wat betreft oefeningen, sets en reps? Wat betreft het hoe zwaar. Dat is een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden door te luisteren naar je lichaam. Succes verder!
      Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

      Comment


      • #4
        Ik volg ook.
        Je voelt inderdaad vanzelf of je voldoende herstelt of niet.
        Dan kan je altijd nog aanpassen.
        DIVIDE ET IMPERA

        Comment


        • #5
          Bedankt! Goed om te weten.

          Bovenlichaam nog altijd bagger. Ook ongelofelijk slechte symmetrie in de borst. Valt nu nog niet zo op maar dat komt wel als ik vet verlies.

          swrh.png

          Benen gaan wel goed ondanks dat die ook niet symmetrisch zijn.

          whrehz.png

          Comment


          • #6
            idd, lekker stevige bovenbenen in vergelijking met bovenlijf zo. Willen de kuiten ook een beetje mee? Ben benieuwd naar je log, zie je altijd veel reageren op anderen, dus leuk om te zien wat je zelf doet!

            Comment


            • #7
              Leuk dat je een logje opent. Ik volg! Om symmetrie zal ik me niet zo druk maken. Mijn rechter kant is ook alles groter dan mijn linker, maar het groeit wel gelijk. Symmetrie komt later wel, nu moet alles nog groeien!

              Succes!

              Comment


              • #8
                Er zit niet veel spiermassa op, je gaat aardig mager worden na je cut. Maar dat wilt niet zeggen dat je niet moet gaan cutten. Je vetpercentage is veel te hoog om door te bouwen. Lekker gaan cutten en met een schone lij beginnen. Succes!

                Comment


                • #9
                  @ kline
                  Die gaan gelukkig ook prima.

                  @FE
                  Dank je! Ik hoop dat het snel bijtrekt wanneer ik weer ga bouwen over een tijdje.

                  @GI
                  Klopt. Ik heb m'n lichaam behoorlijk verwaarloosd. Ik was eigenlijk al lang blij dat ik aan kwam. Maar ja als het vet is schiet het ook niet op. Dank je!

                  Comment


                  • #10
                    Ik ken het hoor, een aantal jaar geleden heb ik ook een periode gehad waarbij ik voornamelijk vet gains maakte. Het gewicht op de weegschaal moest gewoon omhoog.. met een kg per week als het even kan

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by generation_iron View Post
                      Ik ken het hoor, een aantal jaar geleden heb ik ook een periode gehad waarbij ik voornamelijk vet gains maakte. Het gewicht op de weegschaal moest gewoon omhoog.. met een kg per week als het even kan
                      Herkenbaar.
                      Alle ecto's wel denk ik.
                      En te dikke mensen willen een kg per dag afvallen.
                      DIVIDE ET IMPERA

                      Comment


                      • #12
                        En alle kabouters willen wegen wat de reuzen ook wegen.

                        Comment


                        • #13
                          Vanmorgen gewogen en ben 1.5 kg kwijt in een week. Van 72.5 naar 71.0 Veel te veel dus maar even terugschroeven naar -200 kcal ipv -500, en dat een week aankijken. Ik merk wel dat m'n buik aanzienlijk ingekrompen is al. Qua vet merk ik nog geen verschil maar dat komt natuurlijk pas wanneer ik over ??? weken foto's ga vergelijken. Gelukkig kan ik vrij goed omgaan met de honger. Dat is dus een meevaller.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tibbers View Post
                            Vanmorgen gewogen en ben 1.5 kg kwijt in een week. Van 72.5 naar 71.0 Veel te veel dus maar even terugschroeven naar -200 kcal ipv -500, en dat een week aankijken. Ik merk wel dat m'n buik aanzienlijk ingekrompen is al. Qua vet merk ik nog geen verschil maar dat komt natuurlijk pas wanneer ik over ??? weken foto's ga vergelijken. Gelukkig kan ik vrij goed omgaan met de honger. Dat is dus een meevaller.
                            Vergeet niet je eerste 2 weken kan je aardig wat vocht kwijtraken dus kijk het even aan voor je gaat veranderen!
                            Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

                            Comment


                            • #15
                              Dat dacht ik inderdaad al. Maar aangezien ik al van 76 naar 72.5 gedropt was is 4 dagen door ziekte dacht ik al aardig wat vocht kwijt te zijn.

                              Ik zal ook de training van vanavond eens posten hier. Anders is het niet echt een log he.

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X