Trainingslog ProudPizza

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Morgen ipv vandaag trainen, zodat ik samen met m'n vriend kan gaan. Komt me ook wel goed uit want m'n abs, glutes en traps hebben zijn nog vrij pijnlijk na de training van woensdag. Zelfs na foamrollen.

Denk dat ik ab rollouts ook maar gewoon even op 3x5 hou en toch niet niet ga verhogen, heb geen zin dat ze m'n compoundsuitvoering in de weg gaan zitten. Wil ze wel gewoon "goed" blijven doen, dus met m'n lichaam min of meer de grond aantikken en dan weer omhoog.

Gewicht blijft ook nog steeds rond de 63.5 kg hangen dus dat is mooi. Morgen tevens een vreetdagje
    Last edited by ProudPizza; 29-12-2016, 18:41.
    Food is an important part of a balanced diet.
    ~Fran Lebowitz

Comment

• Benen zien er al goed uit! Keep up the good work!

Comment

• @Hansi: thanks

16/4/2016 - Week 14, dag 3 (A)
        Vanaf het moment dat ik begon had ik maar 45 min totaan sluitingstijd dus iets andere volgorde van oefeningen. Heb daarom ook maar snel 50kg op de PD gehangen en ging eigenlijk wel lekker, was wel heel zwaar

Pull down plate loaded
        3x8 50 kg (PR)

Squat
        3x5 20 kg
        1x3 35 kg
        1x2 50 kg
        3x5 62.5 kg
        Moest weer bij het squatrack bij de rubberen platen, wat onstabiel hierdoor, maar verder goed. Voordeel is wel dat ik een spiegel voor m'n neus heb en daardoor meteen kon beoordelen of ik qua diepte telkens goed zat

RDL

1x10 20 kg
        1x3 25 kg
        1x2 35 kg
        3x5 45 kg

T-bar row
        3x8 20 kg aan schijven
        Relatief gezien ging ik met m'n bovenlichaam meer parallel aan de grond staan en voelde meteen meer van m'n rug, misschien zit het dan alsnog tussen m'n oren dat rug nu meer doet dan voorheen, maar voelde in ieder geval fijn

Incline bp
        3x8 30 kg
        ~Fran Lebowitz

Comment

• 18/4/2016 - Week 15, dag 1 (B)
          BP

3x5 20 kg
          1x3 25 kg
          1x2 35 kg
          2x5 42.5 kg
          1x4 42.5 kg 5e rep kwam niet omhoog

BOR
          3x5 20 kg
          1x3 25 kg
          1x2 35 kg
          3x5 40 kg

Deadlift
          2x5 30 kg
          1x3 40 kg
          1x2 60 kg
          1x5 75 kg
          Terug naar 1x5 maar wel weer meer gewicht. Op film zag techniek er dit keer echt solid uit vond ik

Glute bridge
          3x8 47.5 kg

Bicep curl ss Rolling triceps extension
          3x8 8 kg per kant

Ab rollouts
          3x5
          Wilde elke week verhogen maar had vorige week zoveel spierpijn dat ik het even hier op laat
          ~Fran Lebowitz

Comment

• Jammer van de bench, al is 42,5kg al behoorlijk sterk. Ook op BOR. En goeie rollouts. Sterke Tara.

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
              Jammer van de bench, al is 42,5kg al behoorlijk sterk. Ook op BOR. En goeie rollouts. Sterke Tara.
              Nu niet te gek gaan doen hĆØ! Maar bedankt, bedankt ben wel blij met die bench, is toch een vpr. Even doorbikkelen en dan gaat die hopelijk ook wel omhoog.

---

M'n onderarmen komen trouwens verder dan parallel aan de grond bij het benchen. Is dit dan teveel? Heb dat altijd maar had even laten checken om er zeker van te zijn. In dit artikel staat namelijk datie gelijk moet zijn met de bench. Zo'n 3-5 cm gok ik. Bar raakt m'n sternum aan en ik arch m'n rug. Twijfel al wat langer over wat nou de juiste depth moet zijn, ondertussen heb ik zelf niks aangepast, en ging het even opzoeken en kwam toen hierbij. Jullie mening graag
              ~Fran Lebowitz

Comment

• Ik snap je stukje tekst niet. Bovenarmen verder dan parallel? Aangezien de onderarmen haaks op de grond staan.

Gewoon tot aan je borst benchen, pas wanneer je de borst aangeraakt hebt geldt de rep.

Comment

• Hoor 't wel vaak voorbij komen in de sportschool dat van die armen parallel.
                  Kan niet = wil niet

Comment

• Bedoel je niet bij CGBP?
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Of bedoel je niet armen parallel (90graden)?
                      All time PRs: 195/135/232,5
                      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

• Sorry als ik m'n stukje terug lees is het inderdaad vrij onduidelijk. Ik bench inderdaad t/m het moment dat de bar m'n borstbeen aanraakt. Ding hierbij is dat het voor mij dan onvermijdelijk is om m'n bovenarmen haaks te hebben op de bench. Gaat over normale bench press.

Mijn ellebogen bevinden zich nog lager dan op het rechter plaatje. Terwijl ik arch, de bar breed pak en onderkant borstbeen aanraak. Is dit geen probleem mbt schouderblessures ed? Kan ik gewoon borstbeen aan blijven raken zoals ik tot dusver altijd gedaan heb, of liever iets daarboven waardoor m'n bovenarmen meer in lijn/parellel zijn met het bankje en de grond?
                        image.jpeg
                        ~Fran Lebowitz

Comment

• Dieper is beter. Meer stretch, wellicht ook nog wat groei uitlokkend door fascia stretch. En anders behoud je in ieder geval je bewegingsvrijheid. Juist die ROM niet volledig maken is mijns inziens grote risicofactor op blessures.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                            Juist die ROM niet volledig maken is mijns inziens grote risicofactor op blessures.
                            Agree, maar waarom is dat precies weet je dat?
                            Kan niet = wil niet

Comment

• Volgens mij gaat het er voornamelijk om dat je lichaam een soort beschermrespons krijgt vanaf een bepaalde mate van rek door te contraheren. Dit zie je ook terug als uitgangspunt van PNF stretching. Door je spier eerst kapot te vermoeien kun je verder rekken. Zo kunnen comateuze patiĆ«nten ook achterlijke hoeken maken.
                              Ik vermoed dat juist die reflexmatige contractie op wellicht het verkeerde moment leidt tot overbelasting op dat moment.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• @GeneralIx: bedankt voor je reactie! Als ik je verhaal goed begrijp zou ik inderdaad bewust en gedwongen mijn rom moeten afkappen om ervoor te zorgen dat m'n armen minder diep zakken. Juist door dit expres te doen, en dus voor mij persoonlijk, geen volledige rom te maken zou dat nog eerder voor blessures kunnen zorgen?

20/4/2016 - Week 15, dag 2 (C)
                                Leg press
                                1x10 50 kg
                                1x5 60 kg
                                1x3 70 kg
                                1x2 80 kg
                                3x5 110 kg

OHP

3x5 10 kg
                                1x3 15 kg
                                1x2 20 kg
                                2x5 27.5 kg
                                1x4 27.5 kg 5e rep geen lockout

Walking lunges
                                (hh/been, kg/kant)
                                4x7 10 kg
                                Burrnnn

CGBP

2x4 20 kg
                                1x3 20 kg
                                1x2 25 kg
                                3x8 30 kg

Chin-ups negatives
                                2x3 + 1x4
                                V-bar pulldown
                                2x8 40-35 kg
                                Was helemaal kapot. Pomp in biceps en onderarmen en lats waren vermoeid. Heb dat dus gewoon te snel met close grip en palmen naar me toe. Jammer maar helaas, ga gewoon lekker opbouwen.

Standing calve raises

3x12 42.5 kg

Cardio

Loopband 22 min (163 kcal, 2.00 km)
                                Crosstrainer 5 min (37 kcal, 0.25 km)

Training was einde vd ochtend/begin middag. Training snel gedaan en weinig rust tussen de sets genomen omdat ik niet zoveel tijd had, excl cardio heb ik zo'n 40 min getraind
                                ~Fran Lebowitz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X