vet verbranden en spier massa opdoen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

idd GeneralIx! trouwens ik lach me suf om die Sonja Bakker., tis voor de zoveelste keer het wiel uitvinden. nieuw is het niet wat zij in haar boek schrijft (wat ik van vrinden gehoord heb die wel haar boek hebben en haar dieet volgen, en dieëtisten die ik ken van mijn werk)
    Maar als mensen er wat aan hebben als steuntje.... ok dan.

Bij moet ook het nodige af maar zou als advies mij aansluiten wat hier gezegt word., dus niet alleen cardio maar zekers ook krachttraining.

Ik heb van mijn trainer ook een schema gekregen wat bestaat uit 7 x eten, kcal en vet arm maar wel eiwitten. en daarbij keihard knallen met trainen!

consequent zijn en keihard doorzetten is vereist! Ik ben meer dan 30 kilo kwijtgeraakt binnen een half jaar en ben nog flink bezig!
    Last edited by FENDER; 16-12-2007, 16:08.
    Hijs fijn!

Comment

Sonja bakker slaat nergens op op de lange termijn krijg je veels te weinig binnen van bepaalde producten.
      Mensen die niet keihard sporten en toch willen afvallen moeten gewoon normaal leren eten, patat en chips zijn geen avondeten, als al die figuren die dat boek kopen, nou gewoon normaal met bruin brood ontbijten en lunchen en s avonds groente vlees en aardappelen en in normale proporties nemen dan wordt je niet dik. o ja en 2 stuks fruit

Comment

Zou eerder low carb dan low fat gaan doen. Comparison of energy-restricted very low-carbohydrate and low-fat diets on weight loss and body composition in overweight men and women . Eiwitten zijn trouwens wel heel belangrijk ja, val je sneller van af. Veel melk drinken, werkt ook goed. Bij het sneller afvallen met meer eiwitten dient wel aantekening gemaakt te worden van het feit dat er geen groep is die low fat/high carb/high protein is.
        Eventueel nog groene thee, en het liefst nog wat langer slapen.
        Last edited by GeneralIx; 16-12-2007, 17:22.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sonja Bakker slecht voor de gezondheid
          Sonjabakkeren kan de stofwisseling verpesten. Het is een zogenaamd crashdieet dat blijvende problemen met het eetgedrag kan veroorzaken. Deze conclusies trekt de Nijmeegse psychologe Tatjana van Strien van het Behavioural Science Institute van de Radboud Universiteit. Eind oktober verschijnt haar tweede boek over afvallen met en zonder resultaat. Het Sonja-Bakkerdieet veroorzaakt volgens Van Strien een soort zelfopgelegde hongersnood. "Het lichaam gaat over op noodrantsoen en is daardoor extra zuinig met de aangeleverde energie. Wie lang doorgaat met lijnen, of telkens opnieuw aan een crashdieet begint, brengt uiteindelijk zijn hele stofwisseling in de war."

Bron: Elsevier
          Hijs fijn!

Comment

Inderdaad! Met een Sonja Bakker dieet kom je nooit aan al je nodige voedingstoffen, vitaminen en mineralen om gezond te blijven! Het is zelfs gebleken dat mensen op een crashdieet bevattelijker worden voor ziektes die veroorzaakt worden door bacterieen en virussen!
            Voor sporters is een sonjabakkeren absoluut ongeschikt omdat sporters sowieso al een verhoogde behoefte aan macro- en micronutrienten hebben!

Als het aan mij lag zou die charlatan van een Sonja Bakker aan de schandpaal op het dorpsplein van haar geboorteplaats genageld mogen worden en bekogelt worden met rot fruit als bedankje voor haar "bewezen diensten" .
            Geniet, en drink met maten!

Comment

vet verbranden

kijk allemaal maar

dit is wat ik op een dag eet en beweeg

smorgens 1 snee brood 0,5 liter melk
              en cornfakes en een appel en 1 ei alleen eiwit

smiddags 3 snee brood bruin
              met kipfilet en een banaan
              en potje kwark 2 eieren alleen het ei wit en 0,5 liter melk

aardappels met groente en vlees normale portie
              en anders macoroni en 1 kwark met 1 appel of banaan
              2 glaen jus de orange

verder 2 a 3 liter water over de gehele dag genomen

evt savond een bakje met gemengd fruit

en 3 koppen boullion

verder doe ik smorgens een half uurtje cardio

en savond een half uur cardio en 1 uur fitness
              toch heb ik het idee dat ik niks afval
              en het lijkt wel of ik dikker wordt

wie kan me hier mee helpen
              verder slik ik multie vitamione
              en tcx verburners

wie o wie kan me helpen of dit goed is ja of nee

mvg een radeloze man

kan het zijn dat ik savonds geen kracht meer heb in mijn armen
              omdat ik te weinig heb gegeten op de dag

mvg

Comment

kan er indd aan liggen.
                je hebt energie nodig,.
                dus kcal.

anders krijg je zelfs je...... niet meer omhoog. .
                moet je voor bijv het trainen lkkkr veel eten.
                one goal: power and mass

Comment

Over je eetpatroon kan ik weinig zeggen. Ik volg zelf (door allergie) een noodgedwongen laag koolhydraten dieet. Hiermee verlies je veel kilo's en hou je je suikerspiegel stabiel.

De training van eas challenge waaraan gerefereerd werd, is het body-for-life trainingsprogramma. Hier is ook een boek van te koop, maar het komt neer op 3x KT per week, 3x cardio per week, 1 dag rust. Bij de 3x KT is het de ene week, alle spiergroepen van het onderlichaam 2x en het bovenlichaam 1x, de week erop andersom. Training is interval (12-10-8-6-12-12)

Ik heb het zelf een tijd gevolgd, en daar de nodige kg's mee afgevallen (37 kg, in 16mnd). Veel succes, maar vooral veel geduld!
                  Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

Originally posted by fanny View Post
                    De training van eas challenge waaraan gerefereerd werd, is het body-for-life trainingsprogramma. Hier is ook een boek van te koop, maar het komt neer op 3x KT per week, 3x cardio per week, 1 dag rust. Bij de 3x KT is het de ene week, alle spiergroepen van het onderlichaam 2x en het bovenlichaam 1x, de week erop andersom. Training is interval (12-10-8-6-12-12)
                    Juist, die bedoelde ik!

@ marcje
                    Je eet ook bagger. Wat je eet is niet echt slecht, maar je moet vaak eten! Verdeel je eten over een maaltijd of 6-7 of zelfs 8 per dag. Daarnaast moet je zorgen dat je 200-500kcal onder je behoefte gaat zitten, en dit bijna alleen maar haalt uit je kh. Als je er meer onder zit ga je eerder spiermassa verliezen geloof ik. Melk is goed spul, zeker om af te vallen. Verder moet je je cardio wel HIIT of HIT doen, dit stimuleert de beste vetverbranding. Als je LIT gaat doen, wordt je lichaam vooral efficiënter met kcal, en dan gaat je verbranding omlaag in plaats van omhoog. Dat willen we natuurlijk niet hebben.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by been View Post
                      Vet verbranden en spiermassa winnen gaat niet tegelijk.
                      Wow been hier ben ik het absoluut niet mee eens.
                      Het is prima te doen om je vetpercentage naar beneden te helpen terwijl je hypertrofie traint.

Het meeste vetreductie doe je immers op een lage intensiteit. Dit geeft je de mogelijkheid om daarnaast ook andere trainingen te doen zoals bijvoorbeeld krachttraining.

Sterker nog; krachttraining is sterk aan te raden als je vet wilt kwijtraken want vet verbrand je met spieren. En hoe meer spieren je dus hebt hoe sneller je vet verbrand....
                      sport.blogtotaal.nl - > mijn nieuwste hobbie; sporters schrijven over sport!

Comment

schema

Training is interval (12-10-8-6-12-12)

mag ik vragen wat jullie hier mee bedoelen

en als mijn eetpatroon zo slecht is dan
                        wat kunnen jullie mee aanbevelen dan

ik hoop dat iemand wat receptjes heeft voor me

en gebruik momenteel ook tcx vetburner
                        maar wie weet hier wat van
                        en of ik deze moet blijven gebruiken of dat er andere zijn die beter zijn

mvg

Comment

12-10-8-6-12-12 zijn je herhalingen. Per spiergroep doe je 2 oefeningen, waarvan de eerste oefening 5 sets herhalingen (12-10-8-6-12) en de tweede oefening 1 set van 12 herhalingen. De bedoeling is dat je het gewicht per set stevig omhoog gooit, zodat je bij de laatste set echt op je max zit.

Cardio training is ook interval bij het body-for-life trainingsprogramma.

De fatburner heb ik wel van gehoord maar zelf nooit gebruikt. Zelf gebruik ik CLA (om vet te verbranden en je huid elastisch te houden) en voor de training L-Carnitine (om de vetverbranding tijdens training op te schroeven).
                          Wel eens een fatburner overwogen, maar toch besloten om het op deze wijze op te lossen.

Succes!
                          Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

maar op deze marnier werkt het dus ook goed
                            en met die supplementen ook

maar kunnen jullie me zeggen
                            hoe ik het beste cardio kan trainenn dan
                            kan 2 keer per dag op lege maag sochtens en savonds

ik hoor het wel

Comment

Originally posted by Bobo Pengel View Post
                              Wow been hier ben ik het absoluut niet mee eens.
                              Het is prima te doen om je vetpercentage naar beneden te helpen terwijl je hypertrofie traint.

Het meeste vetreductie doe je immers op een lage intensiteit. Dit geeft je de mogelijkheid om daarnaast ook andere trainingen te doen zoals bijvoorbeeld krachttraining.

Sterker nog; krachttraining is sterk aan te raden als je vet wilt kwijtraken want vet verbrand je met spieren. En hoe meer spieren je dus hebt hoe sneller je vet verbrand....
                              Bullshit kerel. Alleen in den prille beginne kun je spiermassa winnen en vet verliezen. Als je echt gaat cutten zul je geen spiermassa winnen. De meeste vetverbranding doe je trouwens op een hoge intensiteit. De krachttraining is essentieel, deze zorgt dat je lichaam zoveel mogelijk spiermassa behoudt, dat wil niet zeggen dat het spieren opbouwt, dat doet het namelijk niet.

@ Marcje
                              De beste manier van cardio is in mijn ogen HIIT. Hoge intensiteits interval training. Dit omdat dit je vetverbranding permanent (redelijk permanent) op een hoger pitje zet.
                              LIT is goed voor de ochtendsessies, hier heeft je lichaam geen reserves meer en dan is het "gevaarlijk" om HIIT te doen. Gewoon rustig joggen is hier het beste.
                              Overigens is het beste voor je levensverwachting LIT en HIIT te combineren.

sigpic

Comment

@Bobo Pengel

Heb jij meer spieren dan een ander mens?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X