strategie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by FENDER View Post
    Okay.., waarom zou je met een impulsenmeter bedrogen uitkomen volgens jou? Ter vergelijking hebben ze bij mij zowel de analoge manier gedaan (tang) als electrisch en het is redelijk nauwkeurig! Wegen heeft bij mij niet meer zo'n zin omdat spierweefsel toeneemt en uiteraard zwaarder weegt dan vetweefsel maar mijn BF neemt dus gewoon af.

Ik denk ook dat het vaak ondeskundig gebruik is bij zo'n electrische meting., verkeerde instelling., e.d.! Zoals met weegschalen..., houd het bij 1 en dezelfde apparaat.

Maar om echt accuraat te werk gaan is uiteraard de analoge manier het best met BF meting, en ook wegen!
    Ik treedt de sterkste ophaler bij als deze zegt op te letten met impedantieweegschalen. Je hebt diverse modellen die al dan niet rekening houden met je activiteitenniveau; voet-en/of handenimpedantie. En geloof me!! de meeste van deze apparatuur werkt voor geen meter. De opgeslagen vergelijkende resultaten zijn niet deze van de hardtrainende krachtatleet. Heb zelf diverse testen gedaan als fitnessinstructeur en bij mijzelf varieert het resultaat van 15 tot 23% vet terwijl ik in realiteit 8% had! het meest nauwk van deze modellen was het zogenaamde stuurmodel dat je met gestrekte armen vasthoudt. Bij impedantieweegschalen is het resultaat sterk afhankelijk van je vochtinname!! voor of na training gemeten,...

Het meest nauwkeurige is de botdensiteitsscan = iXDA scan dat punani bedoelt of gewoon de tang; maar deze kan 3% meer of minder fouten percentage aanrekenen.

Ipv dieetiste te betalen, doe op geregelde tijdstippen (3maandelijks) deze scan; deze drukt je met de neus op de feiten, spiermassa gewonnen of opgesoupeerd; vet% omlaag of spieren opgevreten tijdens dieet; je krijgt een uitprint met alle gegevens van VVM, Vet% per lidmaat, totaal vet% en aan de hand van deze resultaten kan men een objectief deftig schema volgens doelstelling opstellen. Kostprijs tussen 30 en 40 euro; bij een dienst radiologie in ziekenhuis of privé (zelfs zonder afspraak). enkel kleine 10 minuutjes binnen en buiten, met kleren aan op tafel liggen; klein apparaatje passeert van kop tot teen en terug en maakt scan fragmentaties van je lichaam; nee niet van je herseninhoud . Is eigenlijk een must om professioneel en objectief te kunnen analyseren. Groetjes; einde verhaal lieve kinderen en slaapwel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X