Q and A to get ripped

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Falstyr View Post
    Zou iemand de tijd willen nemen om commentaar te leveren op me huidige schema's? Ben niet hevig aan het cutten, maar afslanken is wel 1 hoofddoel wat ik afwissel met massa/kracht schema's.

Link naar mijn Excell bestand
    Vind je training wel oke maar je eet wel superweinig man je hebt het over high en low carb het verschil is 50gram Kh.

Comment

Zou iemand de tijd willen nemen om commentaar te leveren op me huidige schema's? Ben niet hevig aan het cutten, maar afslanken is wel 1 hoofddoel wat ik afwissel met massa/kracht schema's.

Link naar mijn Excell bestand
      Vind het er keurig uit zien. Btw 1 gr vet is 9kcal, geen 7. Alcohol is 7.
      Heb overigens alleen gegeken naar voeding.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by quibus View Post
        Vind je training wel oke maar je eet wel superweinig man je hebt het over high en low carb het verschil is 50gram Kh.
        Het verschil was groter, maar ben steeds meer aanpassingen in schema's gaan maken in de loop der tijd. Daarom noem ik het Semi-low Carb ipv Low carb rofl. Werkt wat beter als ik rond de 30-35% koolhydraten blijf ipv er onder zoals eerst.

Comment

Originally posted by punani View Post
          melk geeft imo wel voor een dikkere huid. Ik heb het getest. Ik stond op 5% en at een paar dagen kwark en was na een paar dagen veel softer. Daarom voor mij geen zuivel meer zeker niet in de cut

Wat neem je nu dan voor het slapen?
          En die koolvis, bak je die, of kook je hem.
          Eet je hem dan gelijk op of maak je dan voor een paar dagen, en eet je het gewoon koud op?

Comment

Ik flikker tegenwoordig alles op mijn George Foreman grill. Da's helemaal vetvrij gerechten klaarmaken!
            Geniet, en drink met maten!

Comment

in contest prep na ik voor het slapen gaan 200gram koolvis.

Mijn koolvis die gril ik in de foreman grill of kook ik. Aangezien ik altijd voor een paar dagen kook laat ik de helft koken en de andere helft in de gril. Dat scheeld namelijk tijd

Ik probeer 2x per week al mijn vlees,kip,vis te koken. Alleen groente en rijst doe ik dagelijks

Comment

Gaat dit advies ook op voor vrouwen?

Comment

dit kan je ook voor vrouwen gebruiken.. alleen zou dan ipv 50gram vet-->maken..rest is prima

Comment

Ben op het moment bezig me kcal te verhogen en zodoende krijg ik ruimte voor wat extra dingen. Nu vraag ik me af wat het belang is van voeding/supplementen rondom work-outs tijdens cutten/afslanken. En wat zou een aanrader zijn?

Comment

in de cut zou ik als supps het volgende doen:
                      5gram bcca voor training
                      5gram bcca na trainen samen met 30gram whey isolaat en 30/50gram vitagrow(vitargo)

Comment

Op moment heb ik Creatine 1 uur voor de training. 3 bcaa's voor de training. 2bcaa's na KT en voor cardio. Is het beter die bcaa's te verschuiven na de cardio dan? Er zit 784mg per capsule en is de aanbevolen hoeveelheid. En dan voeg ik de wheij toe en kijk hoe dat gaat voorlopig eer ik de vitargo er aan toe voeg. Steeds stapje voor stapje verder.

Zit ook met een ander idee te spelen. Een uur voor het sporten is ook me laatste maaltijd van 200gr tonijn. Nu zat ik te denken de helft er van bij me 12.00 maaltijd te doen zodat ik daar 300gr tonijn heb. Om 15.00 uur doe ik dan wat brinta met water voor trage koolhydraten. Had ergens gelezen dat dit goed is. Maar wat meer advies zou prettig zijn.
                        Last edited by Falstyr; 20-01-2008, 12:15.

Comment

@Punina: Ik doe nog maar 1/2 jaar aan KT, maar een cutfase dringt zich op ( 20%BF). Zijn je "standaardregels" ook van toepassing op een beginner als mij? Ik ben alvast begonnen met een (nieuw) schema samen te stellen, daarover nog een vraagje: de niet KH-maaltijden vallen bij mij om 15.00 en 18:00Hr, en mijn fantasie reikt niet ver genoeg om daar iets degelijks in te vullen...wel eiwitten ( 2X30) en vetten( 30 te verdelen), geen KH...voorstel??
                          Last edited by jim666; 23-01-2008, 13:25.
                          Words can be broken, so can bones...

Comment

Op moment heb ik Creatine 1 uur voor de training. 3 bcaa's voor de training. 2bcaa's na KT en voor cardio. Is het beter die bcaa's te verschuiven na de cardio dan? Er zit 784mg per capsule en is de aanbevolen hoeveelheid. En dan voeg ik de wheij toe en kijk hoe dat gaat voorlopig eer ik de vitargo er aan toe voeg. Steeds stapje voor stapje verder.

Zit ook met een ander idee te spelen. Een uur voor het sporten is ook me laatste maaltijd van 200gr tonijn. Nu zat ik te denken de helft er van bij me 12.00 maaltijd te doen zodat ik daar 300gr tonijn heb. Om 15.00 uur doe ik dan wat brinta met water voor trage koolhydraten. Had ergens gelezen dat dit goed is. Maar wat meer advies zou prettig zijn.
                            neem je creatine na je training is beter voor de opname..
                            Supps is voor de rest prima..

Over je voeding tonijn=eiwit. Dat heeft invleod op je training. Neem 1uur van te voren gewoon 30gram proteine met koolhydraten. Deze geven de energie voor de training. Dus ik stel voor om gewoon 200gram tonijn te nemen(150 is al voldoende) met 50-70gram rijst(ligt aan je kcal inname)

Comment

Originally posted by jim666 View Post
                              @Punina: Ik doe nog maar 1/2 jaar aan KT, maar een cutfase dringt zich op ( 20%BF). Zijn je "standaardregels" ook van toepassing op een beginner als mij? Ik ben alvast begonnen met een (nieuw) schema samen te stellen, daarover nog een vraagje: de niet KH-maaltijden vallen bij mij om 15.00 en 18:00Hr, en mijn fantasie reikt niet ver genoeg om daar iets degelijks in te vullen...wel eiwitten ( 2X30) en vetten( 30 te verdelen), geen KH...voorstel??
                              beginners ook prima. Dit schema is voor iedereen..

Suggesties:
                              Roze Zalm salade
                              biefstuk met sperziebonen
                              Ei salade
                              Makreel met sperziebonen
                              Koolvis met sperziebonen en 1 eetlepel lijnzaadolie
                              Kip salade met 1 eetlepel lijnzaadolie
                              proteine shake met 1eetlepel pindakaas

denk dat dit wel genoeg is succes

Comment

Originally posted by punani View Post
                                neem je creatine na je training is beter voor de opname..
                                Supps is voor de rest prima..

Over je voeding tonijn=eiwit. Dat heeft invleod op je training. Neem 1uur van te voren gewoon 30gram proteine met koolhydraten. Deze geven de energie voor de training. Dus ik stel voor om gewoon 200gram tonijn te nemen(150 is al voldoende) met 50-70gram rijst(ligt aan je kcal inname)
                                Het is niet zozeer dat de inname na je training zorgt voor meer opname, maar dat de insulinepiek die je vaak veroorzaakt na het trainen door suikers te nemen zorgt voor een betere opname. Die piek kan je creeeren door massa suikers te nemen 0,8 gr per kg lichaamsgewicht of door een shake en een stuk fruit te nemen. Een complete maaltijd (in dit geval een shake en een stuk fruit) zorgt nl ook voor die piek en is voor je cut een stuk vriendelijker.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X