koolhydratenarm-loos

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• koolhydratenarm-loos

helloow freaks,
    daar ik reeds enige weken, 7 juist, in de cutfase zit heb ik vorige week even geëxperimenteerd, een koolhydratenarme (bijna)-loze week.
    ter verduidelijking:

0700: 30 whey, 250 magere melk, 40 havermout
    1000: 1 sneetje volkoren, 100 kip
    1300: 1 sneetje volkoren, 100 kip
    1700: 150 tonijn, 300 stoomgroenten
    2000: 300 magere kwark
    2200: 200 magere kwark
    tussendoor: Min 3L water, 2 tassen koffie zwart
    Kt: niks
    cardio,elke dag:
    voor het ontbijt 25'(70-80%MHR) hometrainer
    overdag 25'(70-80%MHR) hometrainer

Heeft er iemand hier nog ervaring mee? Of is dit nu juist een afrader? Lichamelijk was ik serieus slappekes op het einde van de week, dat wel !

stats voor cut: 87,5Kg
    ................nu: 83,0Kg
    Words can be broken, so can bones...

Als je laag in KH gaat moet je wel meer eiwitten en onverzadigde vetten eten ter compensatie zodat je toch aan je kcal komt. Daarnaast moet je geen of weinig cardio doen maar intensief krachttrainen en je koolhydraten van die dag rondom je training plannen voor de nodige energie, en natuurlijk bij je ontbijt. En dan gewoon 3x in de week sporten en op die sportdagen wat meer kh eten dan op de niet sportdagen.

Als je niet sport kun je rond de 50gr koolhydraten op een dag zitten en op sportdagen 90-100gr.

Comment

Nagenoeg geen koolhydraten zou ik maar slecht trekken denk ik.

Daarnaast is eiwit een zeer nadelige brandstof dus geef je lichaam wel een alternatief. Anders is het behoorlijk ongezond voor met name je nieren ivm met afvalproducten. Sowieso erg veel water drinken..

Oh en '2 tassen koffie'?
      Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Oh en '2 tassen koffie'?

Euh ja, 2 tassen koffie. een tas is een mok, een kop...
        zo een ding in keramiek met een handvat ...

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Als je laag in KH gaat moet je wel meer eiwitten en onverzadigde vetten eten ter compensatie zodat je toch aan je kcal komt. Daarnaast moet je geen of weinig cardio doen maar intensief krachttrainen en je koolhydraten van die dag rondom je training plannen voor de nodige energie, en natuurlijk bij je ontbijt. En dan gewoon 3x in de week sporten en op die sportdagen wat meer kh eten dan op de niet sportdagen.

Als je niet sport kun je rond de 50gr koolhydraten op een dag zitten en op sportdagen 90-100gr.

Tanx, interessant!!!

Comment

Originally posted by jim666 View Post
            Oh en '2 tassen koffie'?

Euh ja, 2 tassen koffie. een tas is een mok, een kop...
            zo een ding in keramiek met een handvat ...
            Ah dat verklaart een hoop

Mooi die Belgische termen. haha

Een tas is bij ons zo'n ding.
            Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Oh, dat noemen ze bij ons een "kabas", , fijn dat het opgehelderd is !!

Comment

Als je al zo laag in je carbs zit zou ik meteen voor ketogenic gaan.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ketogenic, voor mij onbekend, maar ongetwijfeld te vinden in één van de topics, effe checken!

Comment

owkee, effe gegoogled, een ketonisch dieet is vooral aangeraden bij epilepsiepatienten ( ???? ) , en staaft zich op het volgende principe:
                    als het lichaam geen koolhydraten meer binnenkrijgt, zal het zich beroepen op het lichaamsvet als energiebron. Dit lijkt me eigenlijk te eenvoudig, te gemakkelijk...jullie?

Comment

Hallo,

Als je gespiert wil worden. En droog dat alle spiertjes zichbaar moeten worden.

Kan je toch niet elke dag Cardio doen?
                      Dan gaan al je spieren weer weg.

Of zit ik nu verkeerd laat me het snel weten...

Comment

Wordt ook gebruikt voor epileptische patiënten ja, maar het idee werkt. CT (Christian Thibeaudeau) heeft naar eigen zeggen 18 maanden geleeft op een ketogenisch dieet zonder problemen, dus ik betwijfel of het slecht is. Daarnaast mis je eigenlijk insulinedalen en pieken wat ook niet echt verkeerd is. Enige piek die je wellicht hebt kun je inbouwen pwo.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X