V-diet? Trouwjurk!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• V-diet? Trouwjurk!

Hai iedereen,

De afvalwedstrijd waar Kevf en ik aan meededen is ge-eindigd en ik ben uitgekomen op 64 kg en 21%. Best leuk aangezien ik van 72 kg en 29% kwam. Maarrr het is niet goed genoeg, want... Kevf en ik gaan namelijk trouwen, en dan komt de lat natuurlijk een stuk hoger te liggen! Ieder meisje wil immers op haar dunst en strakst in haar trouwjurk zitten. Dus ik wil graag nog wat meer afvallen, en liefst zo snel mogelijk, want er gaat nogal wat tijd heen over het bestellen en leveren van een jurk, zo blijkt. Ik eet nu eerst 2 weken op onderhoud om mijn spijsvertering weer wat aan te moedigen, maar daarna zou ik graag het V-diet gaan doen. Voor degenen die hier niet bekend mee zijn:

TESTOSTERONE NATION link

In het kort eet je vier weken lang alleen maar shakes met eiwit blend, weight gainer en gebroken lijnzaad, aangevuld met de juiste supplementen. Eens per week eet je een vaste, maar gezonde maaltijd. Als je het volhoudt schijnt het tot goede resultaten te leiden. Dus ik heb even zitten rekenen en kwam uit op het volgende eetschema:

Op niet-trainingsdagen:

130 gr lijnzaad
    150 gr eiwitpoeder
    50 gr weight gainer

Wat neerkomt op 1181 kcal, 157,5 gr proteine, 58,8 gr kh en 33,8 gr vet. Dit wordt verdeeld over 6 shakes, dus 6 eetmomenten.

Op trainingsdagen:

130 gr lijnzaad
    175 gr eiwitpoeder
    70 gr weight gainer

Wat neerkomt op 1346 kcal, 180,5 gr proteine, 75,4 gr kh en 35 gr vet. Wederom verdeeld over 6 shakes, maar voor en na de training neem ik nog BCAAs.

Als supplementen neem ik natuurlijk multivitamines, ijzertabletten, vitamine C, lijnzaadoliecapsules en misschien hyperdrive.

Ik weet dat Falstyr er ook mee bezig is, maar wat denkt de rest van jullie? Haalbaar of compleet gestoord? En hoe lijken bovenstaande verhoudingen?

Weet helaas weinig over dat V-diet, maar wil jullie iedergeval even feliciteren met het aankomende huwlijk

Comment

Het is ook nooit goed genoeg met die vrouwen heh
      In ieder geval gefeliciteerd. (Another one bites the dust )

Wat ik zo snel zie lijkt de verdeling aardig in orde.

Misschien idee om op de sportdag iets van je proteine af te halen, want je hebt meer dan genoeg daar, en bij je kh te stoppen zodat je meer energie hebt voor je trainingsessies? Lijkt me rampzalig om halverwege geen brandstof meer te hebben waardoor je niet intensief genoeg door kan gaan. Daarom zijn de extra carbs op een niet trainingsdag merendeels bedoeld om te gebruiken als pre- en post workout shakes.

Qua opzet vond ik het een puzzle. Was begonnen met lijnzaad olie in te vullen zodat er 25gr vezels per dag ingenomen werden. Daarna Weight Gainer zodat de carbs volledig waren en toen pas alle proteines. Uiteindelijk een aardig kloppend schema.

Weet je al wat voor KT/Cardio schema je er bij gaat gebruiken?

Verders veel succes!

Comment

Qua fatburner zou ik wachten tot week 2. In de eerste week zul je veel vocht gaan verliezen. Dus je lichaam moet dan al aardig stressen om hier en daar wat aanpassingen te maken. Don't over stress it denk ik dan.

Comment

Druifje ga je enkel op shakes? Ik ben nou niet bekend met dat dieet maar het lijkt me erg zwaar . Kan je niet dieeten met vast voedsel? Dat lijkt me toch beter. En trouwen ,meid leuk voor je en alvast gefeliciteerd en veel geluk.
          een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

@ Druifje en Kevf

Alvast gefeliciteert met jullie aanstaande huwelijk!!

Helaas weet ik zero, nothing, nada van het V-dieet om jullie te kunnen helpen. Toch ben ik het met kees eens, vast voedsel is beter.
            Je moet namelijk je spijsverteringstelsen/darmen nactief houden met veel vezels uit vast voedsel. Hoewel je ze ook in vloeibare vorm hebt is vast toch beter omdat je darmen daar meer voor moeten werken. Het houd ze in conditie.
            Succes verder!
            Geniet, en drink met maten!

Comment

De vezels uit gebroken lijnzaad zouden voor die activiteit moeten zorgen. En 4 weekjes rust/detox als het ware zal je lever de tijd geven te herstellen van allerlei zaken. Je darmen houden in de loop der tijd veel troep vast aan de wanden waardoor veel mensen met dood gewicht rondlopen in hun maag. Dit wordt ook "weg gespoeld" als het ware. Je bent na die 4 weken weer helemaal schoon en hersteld :P

Maar goed hoe/wat in de praktijk kunnen we pas over 4 weken zeggen.

Comment

Is dan een sap kuur en klisma dan geen optie? Is dat niet sneller lichaams reinigend? We praten wel over 4 weken lang V-dieet . Zal wel afzien zijn zolang. Nogmaal ik ken het dieet niet , maar het lijkt me wel erg zwaar.

Comment

Het is ook erg zwaar. Het idee is afkomstig van een dieet gebruikt in ziekenhuizen voor mensen die veel gewicht kwijt moeten voor een operatie. Op dat dieet leefde men op 1200kcal met shakes. Shugart heeft dit aangepast zodat het geen crash dieet meer is en dat je weinig tot geen spiermassa verliest. Sterker nog velen schijnen nog spiermassa te verkrijgen in dit proces.

Maar ik begrijp wel dat dit gezien wordt als het extreme cut dieet onder de extremen. Het is erg pittig aangezien de meesten het na 1-2 weken al voor gezien houden. In mijn geval heb ik na 6-7 maanden afslanken het gehad. Lange tijd stil stand en dit is de moker die de laatste vet restanten er af moet meppen. En ik begrijp ook dat Druifje zo snel mogelijk in een jurk wilt passen. Dan moet je wel naar het extreme grijpen voor snelle resultaten.

Het reinigen aspect zie ik eerder als een positief bij effect. Niet het hoofd effect, dan zou je inderdaad een detox kuurtje ofzo kunnen doen.

Comment

Ik ben me ervan bewust dat het zwaar is, maar ik loop momenteel op wolkjes en zie het hele proces dus met veel plezier tegemoet. Bovendien, ik ben van plan om goed naar mijn lichaam te luisteren, en als ik merk dat het te veel is dan stop ik er weer mee (lees: dan bouw ik rustig aan weer meer vaste maaltijden in).

Jammer dat er hier nog weinig ervaring is met dit dieet. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden van hoe het gaat, dan kunnen jullie uit mijn ervaring en die van Falstyr straks afleiden of het iets voor jullie is Ik begin er 6 mei mee, zodat ik Koniginnedag en 5 mei nog een beetje feest kan vieren.

Mijn doel is nog 4 kilo af te vallen, ik hoop dan rond de 18% lichaamsvet te komen.

@Falstyr: Bedankt voor de tips, ik zal nog wat puzzelen met de samenstelling van mijn trainingsdagen! Ik ben van plan er tabata's bij te doen en verder ben ik er nog niet uit of ik nog echt ga cardio-en, want er wordt aangeraden er bij te wandelen maar ik zit elke dag al een uur op de fiets. Dat lijkt me dan ook wel voldoende?

@Iedereen: Bedankt voor de felicitaties!
                    Last edited by druifje; 21-04-2008, 09:50.

Comment

Waarbij ik wel even de notitie wil maken dat ik voor 1000% achter je sta, maar je nu ook al bloedmooi vind

Mijn doel wordt trouwens juist om weer 6kg te gaan pakken. Moet toch een beetje breed in het pak ten tonele verschijnen.

Dieet is echt die-hard en ik ben benieuwd of je het trekt.

Comment

Veel plezier op jullie trouwerij (betwijfel of dat een uitdaging wordt), en ben verder ook benieuwd hoe het gaat bevallen. Ben er zelf nog niet over uit of de tabata's met zo'n grof cutschema wat zijn. Ik zou het er niet op gokken in ieder geval, je zit echt al ver onder je onderhoud, en om dan ook nog je kcal tekort op te voeren met tabata's... Ik zou het niet doen, maar ben aan de andere kant een voorstander van experimentjes, dus als je ze toch gaat doen: vertel ons je ervaringen.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Gefeliciteerd waarneer is de mooie dag?
                          Who's the Chef

Comment

hmmm dat antwoord weet ik geloof ik ook wel

31 december! En ja het is een vette daum en ja dat is een woensdag en dus gratis

edit: tnx trouwens!

Comment

@ druifje.
                              Je heb gelijk hoor eerst de feestdagen. Ik hoop dat het je gaat lukken en hou ons op de hoogte. succes.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X