1a2x per week (cardio nuchtere maag: fietsen (racefiets)) 20 km (35-45+-)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1a2x per week (cardio nuchtere maag: fietsen (racefiets)) 20 km (35-45+-)

Hallo..

Ik ben van plan om vanaf morgen te beginnen met 1 a 2x per week cardio op nuchtere maag te gaan doen.. (op de racefiets: Fietsen) 20 km en daar doe ik dan ongeveer 35-45 min over.

En dan een beetje op me voeding letten, ik heb onregelmatige werktijden.. maar gewoon genoeg water, geen cola,alcohol,frituur,snoep etc..

Is dit een goed begin.. om zo me vet te gaan verbranden?

Gr. Dekker

Is +- 25km/u. Op een racefiets is dat gemiddeld qua intensiteit, moet denk ik wel kunnen. Is geen slecht begin.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Is +- 25km/u. Op een racefiets is dat gemiddeld qua intensiteit, moet denk ik wel kunnen. Is geen slecht begin.
      Ja.. ik fiets meestal 30-35 km/u, en dan is het uiteindelijk het gemiddelde wel op 25+- inderdaad.. ivm met een paar zaken.. (stoplicht, tegenwind.. klein stukje een heuveltje )

En misschien een beginnersvraag hoor .. maar als ik dit 4-6 zo vol houdt, ga ik dan al verschil merken?
      En dan heb ik misschien 2 zaterdagavonden, dat ik wat alcohol drink.. in die 4-6 weken tijd. Tjah en het EK is begonnen, maar ik houdt vol.. dan maar aan de water ofzo.. vindt ik ook lekker
      Last edited by Dekker; 07-06-2008, 23:11.

Comment

30-35 Is mijns inziens te hard. Zou gewoon 25km/u aanhouden (of zelfs minder). In die vier tot zes weken zul je wellicht al iets aan verschil kunnen zien, maar vergeet niet dat 1kg vet 7000kcal bevat (hoewel ook daar een paar opvattingen over zijn), en Lit-mit is niet de meest efficiënte vorm om vet te verbranden.
        Last edited by GeneralIx; 07-06-2008, 23:17.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

30-35 Is mijns inziens te hard. Zou gewoon 25km/u aanhouden (of zelfs minder). In die vier tot zes weken zul je wellicht al iets aan verschil kunnen zien, maar vergeet niet dat 1kg vet 7000kcal bevat (hoewel ook daar een paar opvattingen over zijn), en Lit-mit is niet de meest efficiënte vorm om vet te verbranden.
          Goeiemorgen

Oke.. wat zou ik dan beter kunnen doen om sneller en efficienter vet te gaan verbranden?

Ik ga nu ff 20 km fietsen..

Comment

Als je bij een sportschool zit zou je bijvoorbeeld tabata's kunnen doen. Dat kun je nu ook, maar de meeste zelfgemaakte constructies om het wiel van je fiets van de grond te houden zijn niet echt super. Je kunt wellicht een tabata houden op je fiets en echt rijden, het probleem dat je dan echter hebt is dat je niet moet hoeven remmen in die vier minuten.

sigpic

Comment

Als je bij een sportschool zit zou je bijvoorbeeld tabata's kunnen doen. Dat kun je nu ook, maar de meeste zelfgemaakte constructies om het wiel van je fiets van de grond te houden zijn niet echt super. Je kunt wellicht een tabata houden op je fiets en echt rijden, het probleem dat je dan echter hebt is dat je niet moet hoeven remmen in die vier minuten.
              Leg is uit? Wat dat precies is.. want je hebt hier wel een paar weggetjes.. waar ik me rem echt niet hoef te gebruiken (4 min).. namelijk een stuk van 5 a 6 km bijna rechtdoor.

En dat tabata kan ik ook op nuchtere maag doen???

Comment

Nee, dat niet. Die kun je het beste 's middags of 's avonds doen. Tabata op je fiets is 20 seconden sprinten (voluit), 10 seconden rustig aan, weer 20 sec sprinten en weer 10 sec rustig aan. Dit doe je vier minuten lang en dan ben je kapot en klaar.

sigpic

Comment

Nee, dat niet. Die kun je het beste 's middags of 's avonds doen. Tabata op je fiets is 20 seconden sprinten (voluit), 10 seconden rustig aan, weer 20 sec sprinten en weer 10 sec rustig aan. Dit doe je vier minuten lang en dan ben je kapot en klaar.
                  Oke... en nog wat tips, kwa voeding? 6 kleine maaltijden, veel water , ....

Comment

Daarvoor zou ik gewoon even in de sectie voeding lezen, dan krijg je wel een idee.

sigpic

Comment

Daarvoor zou ik gewoon even in de sectie voeding lezen, dan krijg je wel een idee.
                      Oke.. beetje de cutschemas doorlezen.. alleen ik ben net dus weer thuis van het fietsen.. 20 km.. 40-45 min overgedaan.

Constant 30 km/u eigenlijk gefietst, alleen laatste 5 min km .. 25 km/u ivm met windtegen.. Alleen ben totaal niet gesloopt ofzo? Maar is het nu beter om nog even niks te gaan eten, om zo nog meer vet te verbranden?

Comment

Nee meteen eten. Je moet ook niet gesloopt zijn van cardio op nuchtere maag.

sigpic

Comment

Nee meteen eten. Je moet ook niet gesloopt zijn van cardio op nuchtere maag.
                          Oke.. daarna heb ik gewoon glas melk+twee bruine broodjes met 2 plakken kipflet gegeten.. en daarna ff lopen voetballen met vrienden, en toen ff een ijsje gehaald bij het cafe (raketje :P)... en nu rond 14.30 had ik een banaan..

Beetje goed, of heb je nog wat tips.. om nog meer te eten? Als tussendoor ofzo

Comment

Zou als ik jou was toch die tabata eens proberen.
                            Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Originally posted by slinky View Post
                              Zou als ik jou was toch die tabata eens proberen.
                              Vertel?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X