Buikvet wegtrainen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikvet wegtrainen

Nou laat ik maar 's beginnen met wat info... Ik heb wat buikvet waarmee ik niet tevreden ben. Niet dat het heel erg is, maar ik heb toch liever een strakkere buik
    Ik ben een paar maanden geleden begonnen met joggen (2x per week) maar ben na een weekje of 4 weer gestopt. Ik had geen discipline om verder te gaan. Nu wil ik weer gaan beginnen met joggen, alleen heb ik het gevoel dat ik niet optimaal train. Momenteel jog ik elke zaterdag en zondag ochtend, maar na 10 minuten ben ik al out. Ik jog 1,6 km - 2 km binnen 10 - 15 minuten met een hartslag van 175 - 185.

Mijn 'specs' :

- 17 jaar oud
    - 72 kilo
    - 186 cm

Nu mijn vragen :

1) Wat is mijn ideale hartslag als ik zo effectief mogelijk vet wil verbranden en hoe lang moet ik het op die hartslag volhouden?
    2) Heeft 's ochtends trainen meer effect dan 's avonds? 's ochtends heb je minder calorieen binnen, en dan zou je dus meer vet verbranden, toch?
    3) Is het beter om wel te ontbijten voor je jogt? Ik ontbijt namelijk niet als ik ga joggen.
    4) Is 7 dagen per week joggen slecht voor je spieren/lichaam? Like overbelasting of iets dergelijks.

Thanks!
    Last edited by JustMe123; 09-09-2008, 15:21.

eigenlijk moet je je wat beter informeren, maar ik schijn een goeie dag te hebben, dus zou wel even wat commentaar geven.

Als je s ochtends jogt. Laat ik je eerst maar eens de definitie van joggen uitleggen. Joggen is in een middelmatig tempo rennen. Met een hartslag van 175 a 180 ben je dus niet aan het joggen, maar aan het hardlopen.

Constant met een hartslag van 180 lopen is niet goed voor de vetverbranding.
    Het eerst wat ik je wil aanraden is, meteen een paar gewichten in de klauwen te nemen en wat krachttraining erbij te doen. Als je wil afvallen is dat onmisbaar, misschien nog wel belangrijker dan cardio.

Goeie manieren van cardio doen zijn:
    Hiit: high intensitie interval training. Dat is bijvoorbeeld 1 min op een hard tempo en dan 30 seconde op een zachttempo. De verbranding tijdens de cardio is lager dan gewoon normaal een tempo van 130 hartslagen, maar de naverbranding is groter. ( had ergens gelezen dat 17 uur na 1 uur intensief sporten, de vetverbranding hoger ligt, dan als je niet had gesport. )

Tabata: dat is 20 op je hardst, dan 10 seconden helemaal stilstaan, dan weer 20 sec op je hardst en zo maak je 4 min vol. Kan ook met gewichten, niet perse alleen met cardio.

Cardio op nuchtere maag is ook super goed. Het beste is dat je iets van snelle eiwitten binnnen krijgt en dan op een rustig tempo gaat lopen. hartslag van rond de 130. Dit ga je dan 45 a 60 min doen. Erna ga je uitgebreid ontbijten. Wil je effectief spieren verbranden, dan ga maar op nuchtere maag en een hartslag van 180 rennen, maar daar bereik je dus niks mee.

Rust nemen is ook wel goed voor je lichaam.

En even voor de duidelijkheid, training heeft eigenlijk het minstens effect op het afvallen. Het is wel zeker zeer belangrijke, maar zonder juiste voeding kom je nergens.

Comment

Nou misterfit..zeg maar liever een hele goeie dag..
      Voor meer uitgebreidere info Justme123: Zoeken en lezen.

Succes.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Krachttraining, + Cardio, daarnaast een voedingschema. Minimaal 3 a 4 x per week trainen. En niet bossebollen vreten of zak chips of iets dergelijks. Blijf volhouden makker
        Wat ben ik een spetter

Comment

Bedankt voor de info! Met mijn eetpatroon is niets mis mee, ik eet redelijk gezond

Comment

Ja dat zegt iedereen die zich hier net aanmeldt. Euhh ik eet gezond enzo, eet echt veel maare kom maar niet aan, hoe kan dat?

Kortom, post je schema.

Comment

Originally posted by JustMe123 View Post
              Bedankt voor de info! Met mijn eetpatroon is niets mis mee, ik eet redelijk gezond
              Het woord 'redelijk' doet al vermoeden dat het niet tiptop is. Post inderdaad eens je voedingsschema, kan nog tot interessante inzichten leiden .

En welkom.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Bedankt, ik zal het een van deze dagen posten

Comment

Mijn voedingsschema van gisteren :

8:50 – Een kom rozijnen Cruesli met AH halfvolle melk
                  11:00 – 2 witte boterhammen met Johma tonijnsalade en een bruine boterham met kaas en komkommer
                  13:00 – 2 witte boterhammen met Johma tonijnsalade en 2 witte boterhammen met Hero aardbeienjam
                  15:10 – Een krentenbol
                  18:25 – 100 tot 200 gram (?) gekookte Zalm, 250 gram
                  CêlaVíta Country aardappelschijfjes, 100 gram gekookte broccoli
                  20:30 – 200 tot 250 gram witte druiven
                  21:30 – 150 gram Mona aardbeien yoghurt

Avondeten varieert elke dag. Ontbijt trouwens ook, laatste tijd ontbijt ik niet of nauwelijks door tijdgebrek.

Comment

11:00 – 2 witte boterhammen met Johma tonijnsalade en een bruine boterham met kaas en komkommer
                    13:00 – 2 witte boterhammen met Johma tonijnsalade en 2 witte boterhammen met Hero aardbeienjam
                    18:25 – 100 tot 200 gram (?) gekookte Zalm, 250 gram CêlaVíta Country aardappelschijfjes, 100 gram gekookte broccoli

Avondeten varieert elke dag. Ontbijt trouwens ook, laatste tijd ontbijt ik niet of nauwelijks door tijdgebrek.
                    Een kom rozijnen, halfvolle melk witte boterhammen kaas yogurt

Ga van wit naar bruin
                    Neem inplaats van kaas kipfilee ofzo
                    Van yogurt magere kwark
                    Halfvolle melk naar magere melk.
                    En dat rozijnen hoezo een kom rozijnen
                    Wat ben ik een spetter

Comment

Originally posted by cybersul View Post

Ga van wit naar bruin
                      Van yogurt magere kwark
                      Cruesli is ook een grote gesuikerde rotzooi, als je al iets neemt, dan neem muesli en niet iets dat erop op lijkt. ik zou voor havermout of brinta gaan.

Comment

Originally posted by cybersul View Post

Ga van wit naar bruin
                        Van yogurt magere kwark
                        Nee, het is Cruesli appel&rozijnen, zo heet dat product :P

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                          eigenlijk moet je je wat beter informeren, maar ik schijn een goeie dag te hebben, dus zou wel even wat commentaar geven.

Als je s ochtends jogt. Laat ik je eerst maar eens de definitie van joggen uitleggen. Joggen is in een middelmatig tempo rennen. Met een hartslag van 175 a 180 ben je dus niet aan het joggen, maar aan het hardlopen.

Constant met een hartslag van 180 lopen is niet goed voor de vetverbranding.
                          Het eerst wat ik je wil aanraden is, meteen een paar gewichten in de klauwen te nemen en wat krachttraining erbij te doen. Als je wil afvallen is dat onmisbaar, misschien nog wel belangrijker dan cardio.

Goeie manieren van cardio doen zijn:
                          Hiit: high intensitie interval training. Dat is bijvoorbeeld 1 min op een hard tempo en dan 30 seconde op een zachttempo. De verbranding tijdens de cardio is lager dan gewoon normaal een tempo van 130 hartslagen, maar de naverbranding is groter. ( had ergens gelezen dat 17 uur na 1 uur intensief sporten, de vetverbranding hoger ligt, dan als je niet had gesport. )

Tabata: dat is 20 op je hardst, dan 10 seconden helemaal stilstaan, dan weer 20 sec op je hardst en zo maak je 4 min vol. Kan ook met gewichten, niet perse alleen met cardio.

Cardio op nuchtere maag is ook super goed. Het beste is dat je iets van snelle eiwitten binnnen krijgt en dan op een rustig tempo gaat lopen. hartslag van rond de 130. Dit ga je dan 45 a 60 min doen. Erna ga je uitgebreid ontbijten. Wil je effectief spieren verbranden, dan ga maar op nuchtere maag en een hartslag van 180 rennen, maar daar bereik je dus niks mee.

Rust nemen is ook wel goed voor je lichaam.

En even voor de duidelijkheid, training heeft eigenlijk het minstens effect op het afvallen. Het is wel zeker zeer belangrijke, maar zonder juiste voeding kom je nergens.

Wat is dan eigenlijk beter voor vetverbranding HIIT of de Tabata

Comment

18:25 – 100 tot 200 gram (?) gekookte Zalm, 250 gram
                            CêlaVíta Country aardappelschijfjes, 100 gram gekookte broccoli

En hieruit blijkt dus maar weer dat men vaak een verkeerde inschatting maakt van hoe 'gezond' men eet...

Ik bedoel, witte boterhammen? Cruesli, Johma tonijnsalade? En ken je je voedingsbehoefte?

Kijk eens rond hier op het forum en ga aan de knutsel zou ik zeggen.
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

[quote=cybersul;474863]Een kom rozijnen, halfvolle melk witte boterhammen kaas yogurt

Ga van wit naar bruin
                              Van yogurt magere kwark
                              En dat rozijnen hoezo een kom rozijnen [/quote

Kheb nog enkele variaties bij cyber z'n tips

Ga van wit naar volkoren
                              kippefilet ben ik mee akkoord
                              magere kwark ook akkoord
                              Magere melk hoeft echt niet, halfvolle is ideaal qua samenstelling
                              hij zei rozijnenmuesli, dus ik denk muesli met rozijnen in

Grtz,

python
                              Winners never quit, quitters never win!!! (vince lombardi)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X