Bulken-Cutten-->Resultaat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulken-Cutten-->Resultaat?

Ben een tijdje uit de running geweest en ga komende week weer flink beginnen met trainen (split-schema). Ben 1.90m en zit nu rond de 83kg en 15% vet.

Nu is mijn vraag het volgende. Mijn doel is om rond de 86kg uit te komen met een vetpercentage rond de 12%. Hoeveel moet ik dan ongeveer bulken om dit doel te bereiken? Is er ongeveer een soort van gemiddelde dat je zegt als ik 4 of 5 kg spieren wil bijkomen dat je in je bulk er voor moet zorgen dat je het dubbele aan gewicht bijkomt? Natuurlijk om daarna weer de helft er met cutten weer vanaf te krijgen (vet dus).

Ciao F.

Originally posted by Don F View Post
    Ben een tijdje uit de running geweest en ga komende week weer flink beginnen met trainen (split-schema). Ben 1.90m en zit nu rond de 83kg en 15% vet.

Nu is mijn vraag het volgende. Mijn doel is om rond de 86kg uit te komen met een vetpercentage rond de 12%. Hoeveel moet ik dan ongeveer bulken om dit doel te bereiken? Is er ongeveer een soort van gemiddelde dat je zegt als ik 4 of 5 kg spieren wil bijkomen dat je in je bulk er voor moet zorgen dat je het dubbele aan gewicht bijkomt? Natuurlijk om daarna weer de helft er met cutten weer vanaf te krijgen (vet dus).

Ciao F.
    Wat bedoel je nu eigenlijk? wil je aankomen in spieren, dan moet je meer dan je behoefte eten. Vaak is het zo, hoe meer je erboven zit, hoe sneller het gaat.

Er bestaat alleen niet een regel van, eet zoveel en je komt zoveel aan. Dit bepaald ieder lichaam lekker zelf en kun je niet veel aan doen. Dus hoe snel en hoeveel erbij komt is lichamelijk bepaald. Natuurlijk speelt het eten ook een rol

Comment

Dat is niet echt te zeggen.
      De een komt sneller vet aan en de ander zal meer spiermassa aan zetten en minder vet.
      Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
        Dat is niet echt te zeggen.
        De een komt sneller vet aan en de ander zal meer spiermassa aan zetten en minder vet.
        Jongens, ik lees de hele tijd maar over bulken en cutten.
        Willen jullie mij uitleggen wat dit precies betekend.
        Dan begrijp ik wat jullie bedoelen en kan ik er wat van opsteken.

Bulken is groeien met spieren en cutten is verminderen in vet? of heb ik het nu helemaal mis?

Catje

Comment

Bulken is meer eten dan wat je eigenlijk verbruikt zodat je dus groeit (spieren en helaas ook vet) en cutten is minder eten dan je verbruikt om je vetpercentage te verlagen. Meestal met behulp van cardio.

Om even terug te komen op mijn vraag. Had deze antwoorden eigenlijk al een beetje verwacht, maar gehoopt op wat anders

Denk dat als ik volgende week ga beginnen, ga bulken richting de 90-92kg. Daarna cutten en dan zie ik wel waar ik uit kom.... Anders nog maar een keer hetzelfde om uiteindelijk rond die 86kg en 12% vet uit te komen.

Zal jullie iig op de hoogte houden.

Ciao F.

Comment

Probeer te richten op 0.5% vet aanzet per week maximaal en de rest van je gewicht toename in spiermassa. Als je meer dan 0.5-0.8% stijgt per week eet je te veel dan moet je eerder bulken en verlies je meer kwaliteits massa.

Comment

Ik vind 0.5% BF er bij in de week wel een beetje veel hoor.
              Who's the Chef

Comment

Dat zou in mijn geval betekenen dat ik per maand bijna 2kg vet erbij krijg. Lijkt me indd wat teveel van het goede.... Hoop eigenlijk op 6mnd 10kg bij te komen waarvan hoogstens 5kg vet. 50-50 dus. Toen ik van 74 naar 83 ben gegaan denk ik dat ik maar 1 of 2% aan vetpercentage ben bijgekomen.

Comment

Originally posted by Been View Post
                  Ik vind 0.5% BF er bij in de week wel een beetje veel hoor.
                  Vindt het op zich wel mee vallen.

Standaard Bulk/Cut periode is 12-16 weken.
                  Begin 8% eind 14-15% dat is 6%.
                  Met 6% vet gain over 12weken is 0.5%

0.5% is ook wat er gehanteerd wordt om in 12weken te cutten.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                    Vaak is het zo, hoe meer je erboven zit, hoe sneller het gaat.
                    Wat is de logica daarachter precies? Ervan uitgaand dat het lichaam meer krijgt dan het nodig heeft, wat maakt het dan uit of je minimaal of ruim boven je behoefte zit?

Comment

Originally posted by steentje View Post
                      Wat is de logica daarachter precies? Ervan uitgaand dat het lichaam meer krijgt dan het nodig heeft, wat maakt het dan uit of je minimaal of ruim boven je behoefte zit?
                      als je het lichaam het gevoel geeft dat hij meer dan genoeg binnen krijgt, dan zou hij ook meer "durfen" aan te maken.

Als jij te weinig binnen krijgt, zal het lichaam niks aan maken. Puur om energie te sparen. Het lichaam is ingesteld op energie besparen en er voor te zorgen dat het goed kan draaien.

Eet je meer dan je nodig hebt, geeft je het lichaam naast de bouwstenen om uit te breiden, dus ook het gevoel dat hij genoeg heeft en dus wat kan aanmaken.

Comment

Misschien moet ik dan wat meer gaan bulken voor de maximale groeiprikkel en is de 200+ kcal wat ik nu doe te weinig. Vind ik nog niet zo makkelijk, want wil niet weer chubby worden zoals ik de laatste jaren was. Maar ja, ik kom snel aan, maar het gaat er ook weer snel af als het moet dus het proberen waard. Thanks Misterfit!

Comment

Tis maar wat je wil. als je 200 kcal boven je behoefte zit, kom je wel aan in spieren, maar niet zoveel als dan dat je 500 kcal eet. Moet er wel bij zeggen dat ik niet uit ervaring spreek. Maar het heb opgepikt uit ervaring van anderen.

Gevolg van meer eten is natuurlijk wel, dat je weer meer vet erbij krijgt.
                          Bodybuilding is eigenlijk niks anders dan, trainen, rusten, goed en veel eten in de bulk en dan weer een periode het aangezette vet wegwerken in de cut.

Comment

Je moet inderdaad voldoende eten om te groeien. MAar als je te veel vet aan zet tijdens de bulk, moet je meer werk verzetten met cutten. Ergo je zal ook meer spiermassa verliezen. Zonde van je tijd en moeite. Dus ja je moet boven onderhoud eten, maar niet TE ver er boven gaan.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Vindt het op zich wel mee vallen.

Standaard Bulk/Cut periode is 12-16 weken.
                              Begin 8% eind 14-15% dat is 6%.
                              Met 6% vet gain over 12weken is 0.5%

0.5% is ook wat er gehanteerd wordt om in 12weken te cutten.
                              Waarom zulke korte cycels?
                              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X