6 weken vloeibaar voedsel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 6 weken vloeibaar voedsel

Ik krijg volgende week een ingreep aan mijn mond. Voor het herstellen van deze operatie worden mijn kaken voor ruim 6 weken op elkaar gezet (zodat het goed kan genezen). Ik moet dus zes weken vloeibaar eten. Ik weet niet wat de artsen me aan gaan raden (wat voor vlooeibare voeding), maar heeft er iemand tips qua voeding ? Ik ben momenteel aan het cutten en wil dat graag zo houden, er is mij door de artsen gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk ook veel zal afvallen in die 6 weken, hier heb ik uiteraard geen probleem mee zolang het maar vet is en geen spiermassa. Ik zat te denken dat ik wellicht wat meer (wei) shakes kan gaan drinken om zo in ieder geval me eiwitten binnen te krijgen. Ik drink er nu slechts 1 per dag (alleen op trainingsdagen) en ik zie toch veel schema's (met name in M&F) waar 3 shakes per dag worden gedronken.
    Ik zie er trouwens weinig in om alles in de blender te gooien althans de "normale" maaltijden, lijkt me nou niet bepaald lekker een ons kipfilet met salade in vloeibare vorm

Maar mijn vraag dus, hoe kan ik dit de komende 6 weken het beste aanpakken ?

Gaat duur worden, maar wat mij betreft is het echt een van de beste gainers op de markt: Dorian Yates Lean gain. Hoogwaardige eiwitten en kh, gooi daar wat volle melk bij en je hebt nog wat vetten en je kcals ook. Echt superspul. Het is duur, helaas wel, maar het is heerlijk en van topkwaliteit.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Prijs is het grootste probleem niet. Maar dan dus gewoon alleen die shakes drinken met wat andere aanvullingen ? Zal zo is ff googlen naar het goedje.

Comment

Gewoon voedsel in de blender gooien lijkt me wel heel ranzig, dus ik zou het zo doen inderdaad.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Het Velocity Diet
          Pak casseine shakes en weight gainers en lijnzaad.

Zo duur was het niet. Was goedkoper dan gewone boodschappen doen.

Comment

Een collega en een vriendin van mij hebben ook een kaakoperatie gehad, waarbij de kaken 6 weken vast zaten. Wat ik van hun weet, is dat ze de eerste week niet wilden eten (veel afgevallen) en toen de kaken weer los waren ze veel zijn gaan eten (veel aangekomen).

Probeer je kcal en energiebehoefte zo veel mogelijk op peil te houden, en ik zou weightgainers gaan gebruiken, om het effect van eerst afvallen en dan veel bijkomen tegen te gaan. Zij hebben van alles geblenderd, om toch normaal te eten...zelfs turkse pizza ging in de blender. Maar je kan op zo'n moment niet veel binnen krijgen.

Veel sterkte met de operatie!!!!
            Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

Turks pizza in blender..lijkt me echt ranzig..
              Ik zou als ik jij was toch meer de adviezen van de doktors volgen, herstellen eerste prioriteit daarna gewoon weer oppakken met cutten.

Comment

Waarom niet gewoon alles malen? Je kan ongeveer alles vloeibaar maken. Lekkere mixjes van rijst, broccoli en kip. Alles door elkaar, jammie. Op mijn werk voeren ze dit ook aan mensen die niet meer normaal kunnen eten.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Dus als ik het goed begrijp moet ik een weight gainer nemen om zo de eerste paar weken waarin ik wss totaal geen eetlust heb, tovh goed te eten om een jojo effect te voorkomen ?

Is een weight gainer alleen voldoende ? Wat bevat een gemiddelde weight gainer zo al ?

Het is nou ook weer niet de bedoeling dat ik aan ga komen hea dat even in het achterhoofd houden

Ps: Ik zal wss de eerste week ook wel niet kunnen trainen verwacht ik.

Comment

Weight gainer heeft complexe en snelle carbs en shit. Maar schiet niet echt op. Zou gewoon melk en brinta maken en opslurpen om aan je carbs te komen en meteen wat eiwitten.

Daarnaast shakes met kwark, verdunnen met water en eventueel wat siroop. Of verdunnen en dan scheppen whey voor smaak.

Comment

Wordt wss dus gewoon heel eentonig (en vies) eten, veel kwark melk en andere zuivel, wellicht met wat jam ofzo er doorheen of wat siroop zoals je zegt. Wat is bijv een goede vervanging voor het brood met beleg ?

Eiwitten krijg ik wel binnen denk ik, maar waar pak je de (gezonde) vetten vandaan in vloeibare vorm ?

*Wellicht iemand een linkje met prijs en wat info van de Dorian Yates Lean gain ? Kan via google alleen engelstalige sites vinden en zo 123 geen webshops in NL die hem verkopen, op bodyenfitshop hebben ze hem ook niet.
                      Last edited by Hallooow; 21-09-2008, 19:37.

Comment

Hier.

sigpic

Comment

Kan verder geen kwaad wanneer je dit neemt en (tijdelijk) niet traint ?

Comment

begin vast met brinta drinken, valt goed te doen. heb nu een mix van brinta water en whey, zou eventueel nog suiker toe kunnen voegen, weet niet hoe dit zal smaken.

Comment

Originally posted by Hallooow View Post
                              Kan verder geen kwaad wanneer je dit neemt en (tijdelijk) niet traint ?
                              Niet zolang je rekening houdt met de mogelijk vetoplosbare vitamines die erin zitten, en je niet te ver boven/onder je behoefte zit.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X