supplementeren in de cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• supplementeren in de cut

sorry het is laat en misschien is dit al eerder gevraagd:

hoe kan ik het best supplementeren als ik de cardio na de KT doe ?

ik dacht eerst een whey-shake tussen de KT en cardio in, maar las zojuist ergens dat dit geen goed idee is vanwege iets met insuline

nu had ik eerst aminozuren die ik tussen de KT en cardio gebruikte, maar die zijn nu op en ik merkte er geen flikker verschil van dus ben niet van plan ze nogmaals te kopen.

heb nu wel een fles carnitine gekocht. ben benieuwd wat dat doet.

ik dacht zelf zo:

15.30 uur: volwaardige maaltijd complexe carbs/eiwit/vet

16.30 uur: 40 g whey

(voor ik de deur uitga 15 ml carnitine)

17.00-18.30 uur: trainen

(direct na trainen 1 banaan)

19.00 uur: volwaardige maaltijd complexe carbs/eiwit/vet

graag feedback

Ik ken natuurlijk uw doel niet, maar...
    Ik zou voor de training 200mg Carnitine + 5-6gr aminozuren (BCAA's) nemen. Dit voor uw testosteronspiegel hoog te houden zodat je droog wordt en niet plat door de cardio. Direct na de training zou ik een wheyproteïneshake nemen en één uur latere een volwaardige maaltijd.

Groetjes
    lengt: 1m83 gewicht: 87kg vetpercentage:17.1%

Comment

aah ok, kheb nu net gelezen dat je wil cutten. Dan is mijn advies van toepassing.
      lengt: 1m83 gewicht: 87kg vetpercentage:17.1%

Comment

Carnitine heb ik zelf nooit echt veel van gemerkt. Het gaf wat meer uithoudingsvermogen, maar that was it. Dan neem ik liever een creatine aangezien mij dat ook meer uithoudings vermogen geeft en zorgt dat iets meer kan doen dan normaal.

Je hoeft niet per se iets te nemen tussen KT en cardio door. Een aantal BCAA's is genoeg, maar aangezien je dat niet meer wilt...

Voor het sporten een goede stevige maaltijd met complexe koolhydraten. Voor het sporten wat Whey en eventueel wat snelle koolhydraten als je dat nodig hebt. Na het sporten Dextro en eventueel wat whey als je dat per se wilt.

40gr whey is te veel. Snap echt niet waarom veel mensen zoveel nemen. Blijf gewoon rond de 25-30gr zitten.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          40gr whey is te veel. Snap echt niet waarom veel mensen zoveel nemen. Blijf gewoon rond de 25-30gr zitten.
          Ik denk misleidende verpakkingen. Ik zat in het begin ook stukken hoger met mijn whey. Volgens de beschrijving kon ik maar het beste heel veel nemen
          commercieel gezien natuurlijk waar (vanuit het oogpunt van de leverancier).
          Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

Je hoeft niet per se iets te nemen tussen KT en cardio door. Een aantal BCAA's is genoeg, maar aangezien je dat niet meer wilt...
            Is het beter om BCAAs en Whey te nemen of juist 1 van de 2?

Comment

Carnitine heb ik zelf nooit echt veel van gemerkt. Het gaf wat meer uithoudingsvermogen, maar that was it. Dan neem ik liever een creatine aangezien mij dat ook meer uithoudings vermogen geeft en zorgt dat iets meer kan doen dan normaal.

Voor het sporten een goede stevige maaltijd met complexe koolhydraten. Voor het sporten wat Whey en eventueel wat snelle koolhydraten als je dat nodig hebt. Na het sporten Dextro en eventueel wat whey als je dat per se wilt.

Hoezo voor het sporten wat whey ipv erna

Comment

Omdat je het vooraf nodig hebt en er na niet. Na het sporten zijn snelle koolhydraten belangrijker.

Whey is in princiepe het zelfde als BCAA's. Verschil is minimaal. Maar BCAA's zijn makkelijker om tijdens het sporten weg te werken vind ik.

Comment

Ook raar je krijgt bijna van iedereen het advies het na de training te nemen en bij de meeste voedingsschema's(ook de schema's van de al wat gevorderden) hebben het na hun training staan

Comment

Omdat je het vooraf nodig hebt en er na niet. Na het sporten zijn snelle koolhydraten belangrijker.

Whey is in princiepe het zelfde als BCAA's. Verschil is minimaal. Maar BCAA's zijn makkelijker om tijdens het sporten weg te werken vind ik.
                    dus voor je training whey of bcaa.
                    na je training eerst dextro dan later optioneel whey.

Ik deed eigenlijk altijd whey na de training en bcaa voor (5 stuks) en na (5 stuks) het mountainbiken.

Comment

wil best weer bcaa's kopen als dat nodig is ? ? ?

ik had dus laatst EAS van XXL Nutrition. die beloofde mij een 'pomp' en eenmaal met EAS getraind wil je nooit meer zonder... merkte nix verschil daarom mijn twijfels. is ook niet bepaald goedkoop

ik deed het zo: direct voor KT 10 g EAS. direct na KT en dus direct voor cardio 10 g EAS. direct na cardio 40 g whey protein instant.

half uur later vaak zilvervliesrijst met eieren en rauwkost.

als ik goed begrepen heb kan ik het zo dus nu het beste doen:

half uur voor de training: 25-30 g whey
                      direct voor de training: 15 ml carnitine
                      direct na de training: snelle koolhydraten. ik neem nu 1 banaan.
                      half uur later: die rijst/ei/rauwkost maaltijd

Comment

Je hoeft niet per se iets te nemen. Dus neem het niet als je het niet wilt.

Comment

lekker duidelijk allemaal maar niet heus.

antwoord op je vraag is heel simpel:
                          * eet 1 a 1,5uur voor het trainen je normale maaltijd en gelijk erachteraan je bcaa's
                          * +/- 0,5uur voor het trainen wat snelle koolhydraten zoals bv banaan, dextro etc.
                          * direct na het trainen whey en bcaa's en als je er behoefte aan hebt weer wat snelle koolhydraten (bv na het cardio)
                          * +/- 3 kwartier a 1uur na het trainen een goeie maaltijd met voldoende voedingsstoffen (geen vetten)

voila!

Comment

Als je niet weet waar je het over hebt...zeg dan niks

Het is duidelijk genoeg wat er staat.

Comment

ik weet donders goed waar ik het over heb maar heb soms het gevoel dat men hier wat gewoonweg aan men duim staat te zuigen.

de ene zegt dit de ander weer dat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X