Veel eten voor het slapen gaan niet slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veel eten voor het slapen gaan niet slecht?

http://suppversity.blogspot.co.uk/20...e-you.html?m=1

Steeds meer onderzoeken ontkrachten de theorie dat je laat in de avond niet te veel moet eten en vooral geen carbs. Blijkbaar telt echt alleen de hoeveelheid totaal ingenomen kcal.

Dit onderzoek toont zelfs aan dat veel carbs voor slapen gaan zorgt voor lager bf%
    You can not become LEGenDArY without Legday

Ik moet van Dyno als laatste maaltijd nog een keer m'n avondmaal eten
    Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Aan de ene kant vind ik het raar dat het totale ingenomen kcal alleen wat uit maakt.
      Want alsof je lichaam op het einde van de dag alle kcal tot zich neemt. Dit gaat geleidelijk over de dag heen dus zou je zeggen dat het moment van eten WEL belangrijk is. Dus dat er veel kcal op opgenomen door je lichaam wanneer je lichaam de kcal nodig heeft.
      Dit lijkt mij, maar bijna heel bodynet zegt dat het eetmoment weer niet uitmaakt. Net zoals dit artikel haha.

Comment

Ligt eraan of je cut of bulkt.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by diasog View Post
          Aan de ene kant vind ik het raar dat het totale ingenomen kcal alleen wat uit maakt.
          Want alsof je lichaam op het einde van de dag alle kcal tot zich neemt. Dit gaat geleidelijk over de dag heen dus zou je zeggen dat het moment van eten WEL belangrijk is. Dus dat er veel kcal op opgenomen door je lichaam wanneer je lichaam de kcal nodig heeft.
          Dit lijkt mij, maar bijna heel bodynet zegt dat het eetmoment weer niet uitmaakt. Net zoals dit artikel haha.

Tuurlijk maakt timing wel wat uit voor spiergroei, denk aan spreiding van eiwitten etc.
          Maar er word gewoon te vaak te moeilijk gedaan over timing, op dat moment snelle carbs, op dat moment langzame.. met langzame/snelle eiwitten idem dito. Beetje opgeblazen marketinggedoe als je het mij vraagt.. Belangrijkste is gewoon het halen van je aantallen en niet moeilijk doen. Lol @ die superdudes die hun shakie al in de kleedkamer drinken.

Het hele moraal van het verhaal is het ontkrachtigen van het fabeltje niet meer na 20.0 uur eten of voor slapen eten etc. omdat je lichaam dan minder gaat verbruiken.
          Tuurlijk is dat onzin, of je nu 3000 kcals verspreid eet of in 1 keer.. 3000 kcals zijn 3000 kcals. Verschil is alleen het aanspreken en aanvullen van je vetreserves. Maar netto is het verschil nihil.
          Last edited by generation_iron; 17-12-2013, 12:16.

Comment

Grappig dat men ook altijd per dag rekent..aksof je vertering van 00:00 /23:59 loopt waarom niet per 5 uur of per twee dagen..

Comment

Originally posted by quibus View Post
              Grappig dat men ook altijd per dag rekent..aksof je vertering van 00:00 /23:59 loopt waarom niet per 5 uur of per twee dagen..
              True, maar als je wilt meten ligt een dag eigenlijk wel het meest voor de hand... maar het kan natuurlijk ook gewoon over twee dagen (lijkt me)
              Last edited by generation_iron; 17-12-2013, 12:48.

Comment

sorry voor het bumpen, maar een nieuwe discussie openen vind ik een beetje meh... mijn vraag heeft ook te maken met eten voor het slapen namelijk: heeft het eten van een zware maaltijd voor het slapen enige, zo ja, enige negatieve, invloed op het inslapen? dat wilde mijn therapeut wel heeel graag heeeeeel duidelijk maken aan mij, maar ik vind zelf dat goed eten zorgt voor goed herstel, juist als ik lekker ga herstellen de komende 6 uur lang. misschien kan ik mn laatste avondmaal wel wat lichter maken en andere maaltijden zwaarder, maar wilde eerst even mn vraag hier stellen. wat vinden jullie?
                "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Ik persoonlijk vind t prettig om mijn laatste maal 2uur voor het slapen te nuttigen omdat ik het gevoel heb dat mijn lichaam dan tijd heeft om het eten af te breken voor ik ga slapen. M'n slaap wil ik gebruiken om m'n lichaam te repareren niet om eerst nog eten ge verbranden. Of het zo biologisch werkt weet ik niet maar dit is personal preference

Comment

Ik ga niet graag slapen met net een grote maaltijd op. Kwark, wat noten hooguit. ik kan idd niet zo goed inslapen dan.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Weet je niet dat er tussen 2.30-3.30u een zwartgat zit? Al je kcal die je dan eet tellen niet bij je dagtotaal. Die vallen er tussen. All you can vreet in dat uurtje dus.
                      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by klofijool View Post
                        sorry voor het bumpen, maar een nieuwe discussie openen vind ik een beetje meh... mijn vraag heeft ook te maken met eten voor het slapen namelijk: heeft het eten van een zware maaltijd voor het slapen enige, zo ja, enige negatieve, invloed op het inslapen? dat wilde mijn therapeut wel heeel graag heeeeeel duidelijk maken aan mij, maar ik vind zelf dat goed eten zorgt voor goed herstel, juist als ik lekker ga herstellen de komende 6 uur lang. misschien kan ik mn laatste avondmaal wel wat lichter maken en andere maaltijden zwaarder, maar wilde eerst even mn vraag hier stellen. wat vinden jullie?
                        Is je therapeut ook parttime dietist ?

Ik word juist moe van een flinke maaltijd. Niets is lekkerder dan een dutje doen op de bank met een volle buik. Volgens mij heeft dit te maken met je insulinelevels, die na een piek weer daalt.

Comment

Serotoninelevels GI.

Laat eten is inderdaad meer een persoonlijke voorkeur dan een lichaamscompositie voorkeur.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                            Is je therapeut ook parttime dietist ?

Ik word juist moe van een flinke maaltijd. Niets is lekkerder dan een dutje doen op de bank met een volle buik. Volgens mij heeft dit te maken met je insulinelevels, die na een piek weer daalt.
                            lekkere after dinner dip
                            Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              Serotoninelevels GI.

Laat eten is inderdaad meer een persoonlijke voorkeur dan een lichaamscompositie voorkeur.
                              Thanks

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X