diabetes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• diabetes

Een dude bij mij in de straat heeft gevraagd of ik em wil helpen met hem of weg te helpen met voeding en training. Momenteel vp rond de 30%-ish.

De beste man heeft diabetes type 2, zijn er nog dingen waar je dan rekening mee moet houden vooral qua voeding denk ik dan? Kan het zo snel niet verzinnen maar better safe then sorry.

Daarnaast is de man 57, ik ben een beetje huiverig om zo iemand zonder blikken of blozen in een squatrack te trappen, zijn er nog protocollen voor oudere ongetrainde mensen waar je beter naartoe kunt leunen als het op training aankomt wat betreft intensiteit, duur en soort oefeningen? Ik zat zelf aan iets meer machines te denken namelijk.

Aware me, my friends
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Hoe ziet de medicatie van Meneer eruit? alleen pillen of wordt er ook insuline gespoten?
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      Hoe ziet de medicatie van Meneer eruit? alleen pillen of wordt er ook insuline gespoten?
      Weet ik niet tbh, ga morgen ff om de tafel zitten vandaag geen tijd voor.

Comment

er was bij mij op de sportschool ook een man met diabetes(weet alleen dat ie insuline moest spuiten)die is gaan cardioen en heeft al het foute eten laten staan ,en is van zijn diabetes verlost ,en hoeft ook niet meer te spuiten
        maar het is wel een lange weg .
        Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Als je het antwoord op die vragen niet weet kun je het dan niet beter aan een ander overlaten?
          Ik adviseer ook weleens mensen maar zodra er ziektes/beperkingen zijn waag ik me er niet aan.

Comment

Originally posted by quibus View Post
            Als je het antwoord op die vragen niet weet kun je het dan niet beter aan een ander overlaten?
            Ik adviseer ook weleens mensen maar zodra er ziektes/beperkingen zijn waag ik me er niet aan.
            Nou, zó ingewikkeld is type2 diabetes niet hoor voor wat het idee is om te doen (voeding verbeteren en wat meer bewegen). Maar ik zie liever niks over het hoofd, vandaar deze post en daarnaast ben ik benieuwd naar KT voor oudere mensen.

Comment

Er was ook iets met cardio van diabetici, volgens mij dat ze verhoudingsgewijs meer baat hebben aan rustigere cardio. Maar ik weet er het fijne niet van

Originally posted by quibus View Post
              Lijkt mij ook. Lichaam werkt gewoon net even anders dan dat van een fit persoon
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Cardio is sws goed bij diabetes. Cardio heeft nl dezelfde werking als metformine.
                Dat duwt glucose vanuit de bloedbaan in de spiercellen waardoor het bloedsuiker gehalte verlaagt

Comment

Zou wel uitgebreid willen reageren, maar zit momenteel diep in de tentamen stof. Zal kijken of ik over paar dagen een antwoord of tips kan geven.
                  "Straight outta gym"

Comment

Heeft zijn dokter niet gezegd wat eventueel goed voor de beste man zou zijn ?
                    Goed gejat is het halve werk!

Comment

Maakt die teveel insuline aan of te weinig?

Comment

Volgens mij is dat juist het verschil tussen type 1 en type 2.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Volgens mij hoeft dat niet

Diabetes type 1 : dan maakt je lichaam helemaal geen insuline aan
                          Diabetes type 2: te weing insuline of het lichaam reageert niet goed op insuline( volgens mij heet dat insulineirresentie, of hoe je dat ook schrijft)

Maar gok gewoon dat het lichaam te weinig weinig insuline maakt in dit geval.

Comment

Diabetes type 1: absoluut insuline tekort
                            Diabetes type 2: relatief tekort (er is genoeg aanbod, maar lichaamscellen zijn resistent. Waardoor het lijkt alsof je een tekort heb...)
                            "Straight outta gym"

Comment

http://www.antoniusziekenhuis.nl/182...gen_diabet.pdf

Specifiek voor sport en diabetes type II:
                              http://diabetes2.nl/uploads/user/Pub...20Diabetes.pdf

Staat wel wat nuttige shit in, niet specifiek voor krachttrainin though maar wordt wel onderscheid gemaaakt in mate van inspanning.
                              Last edited by akito; 09-04-2014, 16:20.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X