Huidplooimeting 3 punts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Huidplooimeting 3 punts

Ik heb een berekening gemaakt via caliper en 3punts meeting (borts,buik,been) en ik kwam uit op 16%bf.

Als ik mezelf bekijk is het best mogelijk allemaal behalve de buik en lovehandels zone, die is zeker hoger volgens mij, kan het zijn door dat mijn benen en borst droger zn dat het een foutieve berekening geeft van wat het moet zijn?

Ja, maar het is dan ook niet fout he.... het is het gemiddelde. Per persoon is het verschillend waar vet het meest wordt opgeslagen....
    I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

is inderdaad perfect mogelijk. Als iemand mijn buik bekeek zeiden ze dat ik zeker op 8-9 zou zitten. Maar toch had ik toen nog een dikker achterwerk en zelfs nog een beetje borstjes. Waardoor ik gemiddeld op 11-12% uit kwam. Sla gewoon enorm weinig vet op vooraan mijn buik en zo heeft iedereen wel zijn goede en minder goede zones

Comment

beetje ambetant om een correct voedingschema te maken, dus mss een marge nemen van 2a3% hoger dan?

Comment

Kan ook n beetje liggen aan hoe lang het vet er al zit/zat. Het vet wat er al langer zit, is lastiger weg te krijgen.
          Maar niets om je zorgen over te maken, ook dat zal goed komen hoor. Het zal alleen wat langer duren.
          Het verschil kun je ook voelen , jong vet is zachter dan het vet wat er al veel langer op zit.
          En helaas ook aan wat je vroeger te eten kreeg.
          Dan moet je niet denken aan dat je niet gezond te eten kreeg van je ouders, maar aan hoe het verdeeld zat met de voeding. Ze werden vroeger met hun neus gedrukt op een voeding schijf.. Die hing zelfs bij de tandarts aan de muur..
          Ik zeg weleens, de schijf zie je nergens meer, de uitwerkingen wel.

Comment

Ik zou gewoon mn meting aanhouden hoor. Er zijn waarschijnlijk niet voor niets de meetpunten gekomen.
            Tevens moet je ook rekening houden, dat: zelfs al meet je nouwkeurig je kunt je voeding toch maar bij benadering berekenen. Dat is je basis..
            Vanuit die basis ga je verder kijken wat het doet in de spiegel en de weegschaal. Dan kun je het bijstellen tot je zo nouwkeurig mogelijk weet hoe je bijstelt, en hoe je daar op reageert.
            Het hele leven van een bbr bestaat voor een groot deel uit je voeding steeds weer aanpassen.
            Dat moet je ook willen, daar bijstellen dan betekend dat er vooruitgang in zit.
            Dat is waar je naar werkt..

Comment

Tenslotte wil ik nog graag kwijt, dat je zo vaak ziet dat mensen het eetschema van een ander willen hebben.
              Weet je? Bullshit.
              Ieder lichaam is anders en reageert anders.
              Jij en dan ook aleen jij, kan iets maken als je er zelf mee weet om te gaan. Anders ben je fietsenmaker in een autozaak.
              Reken altijd vanuit de basis, dat maakt het n stuk simpeler. En je kunt hem niet vergeten, daar het je vaste basis is. Als je eenmaal weet hoe je reageert op alles ben je waar je wezen moet. Dan kun je ermee spelen zoveel je wilt. Zorg dat je dat leert! Dan heb je al half gewonnen.

Comment

Als je een nauwkeurige meting wilt moet je in een Bod Pod gaan zitten.

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                  Tenslotte wil ik nog graag kwijt, dat je zo vaak ziet dat mensen het eetschema van een ander willen hebben.
                  Weet je? Bullshit.
                  Ieder lichaam is anders en reageert anders.
                  Jij en dan ook aleen jij, kan iets maken als je er zelf mee weet om te gaan. Anders ben je fietsenmaker in een autozaak.
                  Reken altijd vanuit de basis, dat maakt het n stuk simpeler. En je kunt hem niet vergeten, daar het je vaste basis is. Als je eenmaal weet hoe je reageert op alles ben je waar je wezen moet. Dan kun je ermee spelen zoveel je wilt. Zorg dat je dat leert! Dan heb je al half gewonnen.
                  dank u voor u schoon uitleg knulletje01.
                  wat ik er nu van leer is dat ik altijd mijn vvm onderschat heb, zit namelijk hoger en mss dermee dat ik veel "gesukkeld" had met mijn voedingsschema.
                  sowieso neem ik geen voorbeeld schema doe mijn eigen ding met juiste macro's.

Had juist een vraagje over u laatste stuk, als het over hebt van hoe je reageerd op voeding?

wil je dermee bedoelen van hoe je reageerd als deflict maakt of op onderhoud eet of gaat bulken, of bedoel ge dermee dat er sommige voedingstoffen anders worden opgenomen en verschillende van persoon tot persoon, met voorbeeld van je gaat beter presteren als je basmati rijst gaat gaan in plaats van zilvervlies?

want ik heb al horen zeggen van mensen die zeggen van ik neem beter de eiwitten op in kip dan in eieren....

Of maak het niet uit een eiwit is een eiwit kh is kh(liefstlage gi) en v is een v?

Comment

Je gaat denk ik niet beter presteren op basmatie rijst ipv zilvervliesrijst haha ligt denk ik aan de hoeveelheid meer de een presteert beter met veel kh voor het trainen de ander liever minder enz. Dus wat je op het laatst zegt klopt. De biologische waarde van eten heeft er wel wat mee te maken maar van kip is die volgens mij ook gewoon hoog

Comment

Nee kerel ik doelde op de KEV verhouding en de hoeveelheid Kcal totaal.
                      De berekening die je doet is altijd maar een uitgangs punt, waarvandaan je werkt.
                      Vanuit daar ga je kijken hoe je lichaam op verandering werkt en reageert.
                      Dus je gaat vogelen met de voeding (aanpassen) net zolang tot je de juiste verhoudingen en hoeveelheid hebt gevonden waar jouw lichaam het beste op reageert.
                      Ik zeg niet dat je dat met n paar maanden onder de knie hebt, omdat je steeds een bepaalde tijd kwijt bent doordat je het steeds even aan moet zien wat het doet. Maar als je dat eenmaal hebt gevonden, lach je iedereen uit. Je gaat gewoon makkelijker en beter groeien dan de mensen om je heen.
                      En dat zonder enige ondersteuning van middelen.
                      Het voordeel ervan is, dat jij geen terugval hebt en zij wel. Terwijl je over het jaar genomen, meer spiermassa aanzet (echte spiermassa) dan die wel hulpmiddelen gebruiken.
                      Je hebt immers de ups en downs niet. Jij gaat dan misschien iets langzamer, maar wat je wint mag je houden, en je spiergroei gaat gewoon door.

Comment

ok, allemaal duidelijk merci om te reageren weten al wat meer!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X