Als ik op Vetpercentage meten - berekenen invul dat ik 78,4 kilo ben en een nekomtrek van 39 cm heb en een middelomtrek van 91 cm dan krijg ik een vetpercentage van 18,3 procent . Als ik nekomtrek naar 41 doe (dus dikker) dan krijg ik 17,3 vet. Hoe kan dit? Mijn nek wordt dan toch groter dus dikker en dus meer vet?
Vetpercentage meten fout?
Collapse
X
-
Er is een relatie tussen nekomtrek, vet% en mate van gespierdheid. Mijn ervaring is dat:
Dunne niet gespierde mensen een lage nek omtrek hebben
Dikke niet gespierde mensen vaak een gemiddelde nek omtrek hebben.
Dunne gespierde mensen vaak een gemiddelde nek omtrek hebben.
Dikke gespierde mensen vaak een hoge nekomtrek hebben.
Nekomtrek toename kan zowel een relatie hebben met toename in spiermassa als een toename in vetmassa. Buikomtrek is direct gerelateerd aan vet% / vetmassa, maar toename in spiermassa heeft vrijwel geen (minimaal)( effect op de buikomtrek.
Wat betekent dat de ratio tussen buik en nekomtrek ons iets kan vertellen (en daar is de calculator op gebaseerd).
Neemt je nekomtrek toe, maar je buik niet of nauwelijks (zoals in jouw voorbeeld), zul je dus hoogstwaarschijnlijk zwaarder worden + spiermassa opgebouwd hebben (dus meer spiermassa en minder vetmassa, dus lagere uitkomst vet%).
Dit is overigens enkel een manier om een redelijke indicatie van het vet% te verkrijgen. Voor veel doeleinden geschikt (berekenen van VVM en daarmee BMR bijvoorbeeld), maar staar je er niet blind op.Last edited by dynobet; 06-05-2014, 16:20.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment