Geen vooruit gang

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen vooruit gang

Hallo allemaal,

Sinds vijf weken ben ik druk aan sporten geslagen. Ik ben begonnen met 3 x 20 cardio en 3 x 40/60 minuten krachttraining per week. Nu is dat sinds zo'n 2/3 weken zo'n 2 uur cardio per week en nog steeds 3 x 40/60 krachttraining. Ik ben gezond gaan eten door vrijwel geen frisdrank meer te drinken (ik dronk zo'n 4 blikjes cola op een dag), ik ben minder koolhydraten gaan eten en heb dat vervangen met groente, sinds een week ben ik eiwitshakes gaan drinken. Verder eet ik 6 x per dag kleine porties en drink ik minimaal 2/2,5 liter water op een dag. En nu de grap.. ik begon op 53.8 kilo en week nu 5 weken later precies hetzelfde.. kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn of kan iemand mij met meer informatie van mij helpen om dit te doorbreken? Het voelt zo vreselijk naar om hard te werken voor iets en dat het dan totaal zijn doel mist

Welkom.

je eet waarschijnlijk veels te weinig.

Heb je onderhoud wel uitgerekend?

En kracht training beetje machines afwerken of keihard compounds knallen?
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

maak eest is een goed voedings schema of kijk ff hier op de site staat een excel sheet die je zelf in kan vullen
      en 5 weken is nog niet zolang ,maar geef niet op als je verder wil komen
      2 uur cardio per week is niet echt veel (hoeveel tijd heb je eigenlijk per week om te trainen??)
      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Ik zou rond de 1500 binnen moeten krijgen maar vaak heb ik geen idee hoe ik daar aan kom, ik zou niet weten hoe ik gezond kan blijven eten terwijl ik aan die 1500 kcal kom. Ik vind het erg lastig om daar een invulling aan te geven. Ik ben sinds vanochtend begonnen met havermout als ontbijt, dat helpt al flink in het aantal kcal (at voorheen kwark met fruit). Ik weet niet wat compounds zijn maar ik train met de machines, kettlebel en doe aan bankdrukken.

Ik zal eens zoeken naar dat exceel sheet & hoeveel cardio/krachtraining raden jullie mij aan? Ik wil graag flink omlaag met mijn vetpercentage en sterker worden.

Comment

Je moet alle kcal gaan uitrekenen.

bv. Hoeveel gram havermout neem je soxhtends? Dat is dan x aantal kcal.

doe dat met alles wat je eet.

Compounds zijn de oef die aller belangrijkst zijn. Dat is de basis.
          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Ja ik weet wel hoe ik kcal tel enzo maar voor mij is 1500 kcal binnen krijgen best een enorme hoeveelheid, ik weet zeg maar qua voedingsmiddelen niet hoe ik dat ga opvullen zonder ongezonde dingen naar binnen te werken. Ik heb het even opgezocht en de oefeningen die ik doe zijn zowel compounds als geïsoleerde oefeningen.

Ik kan het excel sheet niet vinden?

Comment

1500 moeilijk?

Dan honger je nu jezelf toch uit? Hoeveel gram havermout neem je soxhtends?

Je moet gewoon wennen om weer te gaan eten. Stofwisseling staat stil nu daarom gebeurd er niks op de weegschaal.

Comment

Ik honger mezelf absoluut niet uit. Sterker nog, ik heb door de dag heen niet eens een moment waarop ik honger ervaar. Ik neem 45 gram havermout in de ochtend met 250 ml magere melk en zo'n 100 gram aardbeien.

Comment

En waarom heb je geen honger?

Omdat lichaam in spaar stand staat

als je aantal weken op onderhoud eet moet je eens zien wat er gebeurd

Meer havermout/rijst/pasta/boterhammen.

als je moeite hebt kan je bv pindakaas doen of wat noten.
                  hele eieren zijn ook makkelijk en eiwitrijk met de juiste vetten.

Melk kan je ook bv volle van maken als je echt niet kan eten.

Comment

Hoe lang ben je en wat is je doel eigenlijk?
                    Met 53.8 kg hoef je niet extreem af te vallen volgens mij.
                    Buiten dat: als je niet afvalt wilt dat niet zeggen dat je vetpercentage niet lager wordt he.
                    De spiegel is de beste weegschaal .
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dankje voor de info Ruhl! Ik ben 158 rainman en mijn vetpercentage is niet veranderd! Dat ligt helaas op 32%..

Comment

Gemeten met weegschaal of huidplooi tang?

Comment

Ik heb berekend dat ik 1400 kcal per dag binnen wil krijgen. Dit is misschien nog wat weinig maar ik bouw het liever even op want dit is voor mij al vrij veel. Ik heb berekend dat daarvan dan 157 g kh, 122 g eiwitten en 31 g vetten moeten zijn. (dit heb ik uit het verantwoord afvallen topic) Op basis hiervan heb ik mijn ontbijt, lunch en avond eten samengesteld en daarmee kom ik uit op 1178 kcal, waarvan 89 g koolhydraten, 73 g eiwitten en 21 g vet. Nu wil ik na het sporten graag een eiwit shake nemen van 110 kcal, 1,4 g vet, 2.5 g kh en 21,9 g eiwit. Als ik dit neem, en eigenlijk sowieso, heb ik geen idee hoe ik aan de resterende eiwitten, vetten en koolhydraten kom! iemand een idee? Of berekend ik sowieso alles al fout?

Comment

Iets eten tussen ontbijt en lunch.
                            iets eten tussen lunch en avondeten.
                            Na sporten shake.
                            voor slapen gaan iets eten.

simpel

Comment

Ja dat wil ik ook wel, maar ik ga dan hoe dan ook over de aangegeven kcal heen! Waarom moet je iets eten voor je gaat slapen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X