Bulken of cutten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulken of cutten?

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.

Gegevens over mij:

Leeftijd: 17 jr
    Gewicht: 79,4 kg
    Vetpercentage: 14.8 % toen ik 83,8 kg was, nu ben ik 79,4 kg dus is mijn vetpercentage wat afgenomen.

Mijn BMR: 1991
    Onderhoud: 2738 kcal

Mijn vraag is nu wat handiger is; toch cutten of toch bulken? Ik zou het echt niet weten namelijk. Ik wil wel gewicht verliezen want op mijn buik zit toch wel wat vet die er mijns inziens (snel) af moet. Maar aan de andere kant wil ik ook spiermassa opbouwen.

Wat is je lengte ? En hoeveel is je VP gedaald ?

Comment

Mijn lengte is 1.90 m. Ik heb nog niet gemeten wat mijn nieuwe VP is, maar het zal wel ongeveer 14% zijn denk ik.

Comment

Dus je was 83,8 kg en nu 79,4,
        Hierbij is je vet maar 0,8% omlaag gegaan?
        Hoe heb je dit gemeten?

Comment

Dit was eigenlijk een soort predictie. Ik moet mijn nieuwe VP nog meten in de sportschool.

Comment

Kan allebei. Doe waar je je fijn bij voelt.

Comment

1.90 en 74kg lijkt mij tijd om te gaan bulken! Kan bijna niet dat je nog veel vet heb. Zonder foto's is het lastig te beoordelen maar ik zou gaan bulken.

Comment

Ik ben 1.90 m en 79,4 kilo en niet 74 kg.

Comment

Originally posted by Assie321 View Post
                  1.90 en 74kg lijkt mij tijd om te gaan bulken! Kan bijna niet dat je nog veel vet heb. Zonder foto's is het lastig te beoordelen maar ik zou gaan bulken.
                  Te veel vet = cutten, ongeacht hoeveel kg's bij welke lengte dan ook. Je moet een plan hebben voor op de langere termijn, dus bouwen in achterhoofd houden en eerst zorgen dat je vetpercentage laag genoeg is om te bouwen. Heb je veel meer aan dan tijdelijk even wat meer spiermassa en vervolgens een eindeloze cut. Onthoud dat bouwen op een hoger vetpercentage ook relatief meer vetgains betekend.

Originally posted by Dynamix View Post
                  Kan allebei. Doe waar je je fijn bij voelt.
                  Sluit ik mij volledig bij aan.

Comment

Bedankt voor je reactie generation_iron. Ik denk dan nu toch dat ik eerst even naar een vetpercentage van 10% moet gaan. Vanuit daar bulken. Er moet naar mijn mening toch nog wel wat vet van mijn buik af, want er zijn momenteel geen spieren zichtbaar op mijn buik. Ik heb nooit mijn buik getraind, altijd alleen maar cardio gedaan met wat krachttraining (diverse spiergroepen) Is het dan toch verstandig om ook je buikspieren te trainen als je wilt cutten? Of eerst het gehele VP laten dalen, en daarna buikspieren trainen?

Comment

Als je wilt dat ze groeien moet je ze trainen. Zowel in de bulk als in de cut.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X