Veel gewichtsverlies aan begin van de cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veel gewichtsverlies aan begin van de cut

Ben nu met me eerste cut bezig, en was even benieuwd of het bij anderen ook zo snel gaat begin van de cut. Ik ben nu namelijk 3,5 weekjes bezig met cutten en ben al 5 kg kwijt. Voor mijn cut 1.5 week op onderhoud gegeten, maar toen ook al 1 kg afgevallen, waarschijnlijk omdat ik toen gestopt was met creatine. Na twee weken cutten al 3 kg kwijt, maar ik dacht ik kijk het nog 2 weekjes aan. Maar aangezien ik nog steeds redelijk veel af val, was ik even benieuwd naar jullie reactie.

Hier mijn gewicht per week:
    23 april: 92,0 kg @14% vet
    30 april: 90,4 kg
    7 mei: 89,2 kg
    14 mei: 88,4 kg
    21 mei: 87,4 kg

Ik train 4x per week met UB/LB. Ik doe 2x per week LIT cardio na LB-trainingen, en 2x per week HIIT na UB-trainingen.

Verder eet ik op rustdagen 2700 kcals, en op trainingsdagen 3300 kcals. Ik zit nog op school, dus verbruik ook niet super veel. Wel heb ik 5 uur per week gym op school. Verder drink ik, zoals in mijn bulk, nog steeds +- 5 liter water per dag. Verder zit ik op bijna 3g per kg lichaamsgewicht aan eiwitten. Nog niet een refeed gedaan, wilde ik deze week mee starten op 1x per week.

Is die 5 kg een combi van vocht + glycogeen + vet? Gaat het te snel en moet ik mijn calorien iets gaan verhogen of nog een paar weekjes aankijken met evt refeeds?

Ben benieuwd naar jullie reacties.
    Last edited by Marcusje; 24-05-2015, 18:29.
    17 jaar
    DL: 170 x 1 --> SQ: 160 x 1 --> BP: 105 x 1

Eerste 1-2kg kunnen best vocht zijn volgens mij. En verder kun je best elke week een kg kwijt raken aan vet, het kan best rap gaan.

Wat doet je vet percentage zelf, daalt die ook zo hard? Wat doe je taille, slinkt die ook heel snel?
    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Prima tempo, houden zo kcal kan je zelfs nog iets verder taperen.

Comment

Ik meen dat creatine 4 weken in je systeem blijft, dus dat kan een deel van je gewichtsverlies zeker verklaren. Zo gek is 5kg niet. Ik raak zelf de eerste week zo'n 2 kilo aan vocht kwijt en door creatine houd ik nog eens 1-2kg vast, dus dat loopt aardig op. Overigens raad ik het zelf niet aan om met creatine te stoppen/beginnen als je bv. net begint met cutten want het verbloemt een hoop en je weet nu niet welk deel te wijten is aan de creatine of door vocht-/vetverlies, wat dus tot wel 4 weken kan duren.

Als je gewichten die je tilt gelijk blijven dan is dat een goede indicator dat je geen spier aan het verliezen bent; in dat geval lekker doorgaan waar je mee bezig bent. Ik raad je aan ook je taillemaat bij te houden, aangezien de daling in je gewicht niet perse betekent dat je vet verliest en dus heb je er zo een meetpunt bij.

Refeeds schijnen pas zin te hebben door 3 dagen of langer op of boven je onderhoud te eten, dus voor de stijging in je metabolisme hoef je het niet te doen. Als je het doet zodat je je beter aan je dieet houdt en nog steeds gemiddeld genomen genoeg kcal binnenkrijgt om af te vallen, dan is dat natuurlijk prima.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
          Refeeds schijnen pas zin te hebben door 3 dagen of langer op of boven je onderhoud te eten, dus voor de stijging in je metabolisme hoef je het niet te doen.
          Bron?
          Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
            Bron?
            Wat ik zo even snel kan vinden:

Refeeds, body recomposition and non-linear dieting

en:

Lyle McDonald
            the basic question comes down to this:
            We know that it takes a few days for the body to "sense" the drop ion leptin/make changes to metabolic rate and stuff. Even with fasting, it's not til day 4 or more when you see a drop in anything. same seen for subjective hunger in the studies. There is a delay.

There is a delay going the other direction too, it takes a few days for the body to sense the increased caloric intake: hence changes in my recommendations.

I could handwave a bunch of evolutionary reasons why the system works this way. I'll spare everyone. I'm tired.

Comment

Zolang je energie en kracht niet afneemt zou ik mij geen zorgen maken. Laat voor de zekerheid je vet met een tang bijhouden. En die grote getallen kunnen prima vocht zijn.
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by emielos View Post
                Eerste 1-2kg kunnen best vocht zijn volgens mij. En verder kun je best elke week een kg kwijt raken aan vet, het kan best rap gaan.

Wat doet je vet percentage zelf, daalt die ook zo hard? Wat doe je taille, slinkt die ook heel snel?
                Kg puur vet per week is erg veel hoor. In theorie zou dat neerkomen op een tekort van 1200 per dag ofzo (uitgaande van 6dagen per week op dieet). Nu is die theorie maar een richtlijn, maar toch. Een kg per week is erg veel
                Last edited by Patriciaaa; 24-05-2015, 22:09.
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                  Kg puur vet per week is erg veel hoor. In theorie zou dat neerkomen op een tekort van 1200 per dag ofzo (uitgaande van 6dagen per week op dieet). Nu is die theorie maar een richtlijn, maar toch. Een kg per week is erg veel
                  Haha, heb het even wat de zwart wit geformuleerd maar bedankt voor de verbetering/input
                  Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Wat heeft je vvm gedaan?

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                      Wat heeft je vvm gedaan?
                      Heb momenteel helaas geen mogeljkheid om mijn vp op te laten meten, dus vvm kan ik niks over zeggen. Zodra mijn nieuwe gym een huidplooimeter heeft, ga ik het op laten meten.

Wel heb ik mijn huidplooi op mijn buik (onderbuik) opgemeten. Ik zat 2 weken geleden op 19mm en nu op 14mm. Dus 5mm buikvet in 2 weekjes, is redelijk netjes toch?
                      17 jaar
                      DL: 170 x 1 --> SQ: 160 x 1 --> BP: 105 x 1

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X