Eet ik teveel of te weinig? Hulp bij voeding icm. activiteit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eet ik teveel of te weinig? Hulp bij voeding icm. activiteit

Hallo allemaal,

Ik schakel graag jullie hulp in bij het volgende...
    Ik zou graag wat droger willen worden alleen lukt het mij nog niet echt op eigen houtje.
    Voordat ik naar een PT'er stap wil ik eerst zelf het uiterste eruit halen wat lukt met eigen kennis en ervaring. Sinds 2014 ben ik, naast jaren lang voetballen, nu ook bezig met krachttraining. Ik ben bekend met fitness vanwege m'n CIOS opleiding. Ik wilde destijds de spiergroepen apart training maar kon mijn draai, naast 3x voetbal, niet vinden. Vaak geen zin of motivatie na een lange dag. Daarnaast kon ik vaak alleen 's avonds maar dan is de gym echt GIGA druk uiteraard. Nu sinds 2 jaar ben ik ook bewuster bezig met voeding. Zelfstandig ben ik van 85 kilo naar nu 70 gegaan. Redbull, drank en frikandel broodjes aan de kant en op naar broccoli, kip, ei, vis en kwark (etc).

Toch behaal ik niet de resultaten die ik graag zou willen zien. Ondanks ik varieer tussen de 1700 en 2000 kcal blijf ik constant honger houden! (onderhoud berekenen deed ik altijd zelf via verschillende methodes). Ik heb een endomorph lichaamstype. Mijn rug, armen en benen zijn redelijk gespierd. Mijn buik daarentegen totaal niet! Ik heb brede schouders en heupen (zandloper vorm). Vaak krijg ik de vraag of ik een wedstrijd zwemmer ben... Om je even een idee te geven van mijn lichaamsbouw. Ik hoef bij wijze van spreke maar te kijken naar een pizza en ik kom al 3kg aan.

Dusss..... Wie wil/kan mij helpen?
    Geslacht: Vrouw
    Leeftijd: 25
    Lengte: 175
    Gewicht:
    71
    Dagelijkse activiteit: Student, zittend werk
    Activiteit: 2x voetbaltrainen, 1x wedstrijd (middenveld vrouwen 2e klasse), 1x WOD (CrossFit), 1x fitness full body (incl. 30 min cardio HIIT of tabata vorm)
    Doel: vetpercentage verlagen (cutten)

Daarnaast draag ik een Fitbit Surge. Deze geeft gemiddel aan dat ik tussen de 2500/3000 verbrand per dag (incl. activiteit) soms hoger. Mijn vetpercentage weet ik momenteel niet, hoop ik na dit weekend te kunnen meten. Zal +/- 30% zijn (als ik mensen dit vertel geloven ze het niet). Daarnaast gebruik ik My FitnessPal om alles te registreren.

Sorry, lang (zeur) verhaal maar ik hoop dat iemand mij kan helpen met nieuwe macro's
    Bedankt alvast!!
    Last edited by xoxaxo; 15-01-2016, 15:12.

Ben je een man of een vrouw?
    Food is an important part of a balanced diet.
    ~Fran Lebowitz

Comment

Vrouw! haha Sorry, zal het aanpassen.

Comment

Hoera! Een Crossfitter!

Qua activiteit/week zit je zeker wel goed.
        Buik houdt vaak als laatste wat meer vet vast, 'stubborn fat', vandaar dat je zelf waarschijnlijk de indruk hebt dat armen en schouders gespierd zijn en buik niet. Meestal bij vrouwen van het 'zandloper'-type zijn de heupen daar ook lastig in. Wanneer je vetpercentage laag genoeg wordt trekt dat allemaal wel gelijk.

Nieuwe macro's zijn moeilijk om zo te zeggen, welke verhouding hou je nu aan van Eiwitten/Koolhydraten/Vetten? (E/K/V)
        'ideale' macro's kunnen verschillen sterk van persoon tot persoon. Vooral i.v.m. carb-sensitivity.
        Endomorphe types (en in mijn ervaring zeker vrouwen) cutten makkelijker op lower-carb of een carbcycling-opzet. Al vind ik 85kg -> 70kg best wel goeie progress, waarom ben je ontevreden?

Ben je tevreden met zo'n FitBit? is kcal-verbruik puur op hartslag en beweging of kan je op een manier ook je krachttraining ingeven?

Comment

Haha thanks voor je reactie!

Crossfit-beginner hoor! Mijn handen zijn momenteel herstellende van de eerste blaren haha.

Momenteel hou ik 40/30/30 aan. Hierdoor kom ik net uit met 2x lichaamsgewicht aan gr in E en 1x lichaamsgewicht in grammen aan V wat ik voorheen wel deed. In dat geval zou ik beter voor 35/30/35 kunnen kiezen maar mij werd aangeraden om de KH niet zo extreem te minderen ivm crossfit en voetbal.

In ben nog ontevreden omdat ik voor mijn gevoel nog wat 'fluffy/chubby' ben. Speerdefinitie is lichtelijk aanwezig maar zit nog onder een laag :P

Fitbit erg tevrenden over. Een jaar de Charge HR gedragen en vanaf november 2015 de Surge. Het geeft een mooie indicatie over je 25/7 verbruik. Tijdens krachttraining/interval vind ik hem iets minder accuraat. Qua slaappatroon is hij dan wel weer ontzettend nauwkeurig!!

Comment

Originally posted by xoxaxo View Post
            Hallo allemaal,

Ik schakel graag jullie hulp in bij het volgende...
            Ik zou graag wat droger willen worden alleen lukt het mij nog niet echt op eigen houtje.
            Voordat ik naar een PT'er stap wil ik eerst zelf het uiterste eruit halen wat lukt met eigen kennis en ervaring. Sinds 2014 ben ik, naast jaren lang voetballen, nu ook bezig met krachttraining. Ik ben bekend met fitness vanwege m'n CIOS opleiding. Ik wilde destijds de spiergroepen apart training maar kon mijn draai, naast 3x voetbal, niet vinden. Vaak geen zin of motivatie na een lange dag. Daarnaast kon ik vaak alleen 's avonds maar dan is de gym echt GIGA druk uiteraard. Nu sinds 2 jaar ben ik ook bewuster bezig met voeding. Zelfstandig ben ik van 85 kilo naar nu 70 gegaan. Redbull, drank en frikandel broodjes aan de kant en op naar broccoli, kip, ei, vis en kwark (etc).

Toch behaal ik niet de resultaten die ik graag zou willen zien. Ondanks ik varieer tussen de 1700 en 2000 kcal blijf ik constant honger houden! (onderhoud berekenen deed ik altijd zelf via verschillende methodes). Ik heb een endomorph lichaamstype. Mijn rug, armen en benen zijn redelijk gespierd. Mijn buik daarentegen totaal niet! Ik heb brede schouders en heupen (zandloper vorm). Vaak krijg ik de vraag of ik een wedstrijd zwemmer ben... Om je even een idee te geven van mijn lichaamsbouw. Ik hoef bij wijze van spreke maar te kijken naar een pizza en ik kom al 3kg aan.

Dusss..... Wie wil/kan mij helpen?
            Geslacht: Vrouw
            Leeftijd: 25
            Lengte: 175
            Gewicht:
            71
            Dagelijkse activiteit: Student, zittend werk
            Activiteit: 2x voetbaltrainen, 1x wedstrijd (middenveld vrouwen 2e klasse), 1x WOD (CrossFit), 1x fitness full body (incl. 30 min cardio HIIT of tabata vorm)
            Doel: vetpercentage verlagen (cutten)

Daarnaast draag ik een Fitbit Surge. Deze geeft gemiddel aan dat ik tussen de 2500/3000 verbrand per dag (incl. activiteit) soms hoger. Mijn vetpercentage weet ik momenteel niet, hoop ik na dit weekend te kunnen meten. Zal +/- 30% zijn (als ik mensen dit vertel geloven ze het niet). Daarnaast gebruik ik My FitnessPal om alles te registreren.

Sorry, lang (zeur) verhaal maar ik hoop dat iemand mij kan helpen met nieuwe macro's
            Bedankt alvast!!

Welkom,

Veel mensen en zeker vrouwen denken dat ze snel aankomen. Dit is vaak niet het geval. Als je een goede indicatie wil hebben van je bf moet je deze meten of een foto posten. Het weten van je BF is nodig om een berekening te maken.

Misschien kan je het voedingsschema posten waar je mee ben afgevallen.

Je training moet eigenlijk aangepast worden om je doel sneller te bereiken. Het is heel moeilijk in te schatten wat je nodig hebt naast je onderhoud als je zoveel verschillende dingen doet. Het is niet altijd beter om meer te bewegen als je wil afvallen.
            Je gaat onder je onderhoud eten en doet aan veel intensieve duur sporten, je kan een wielrenner of marathon renner niet op een cut dieet zetten. Je lichaam kan dan juist het tegenovergestelde gaan doen.
            Ik heb dit vaker gehad met mensen die bv kickboksen en willen afvallen. Richt je op 1 doel, afvallen je zal het bereiken
            Last edited by lincoln; 18-01-2016, 17:10.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X