koolydraten na training.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by snipke View Post
    er wordt aangenomen 0,8 gr per kilo lichaamsgewicht, dus een persoon van 80 kilo neemt 64 gram. Er moet ook wel rekening gehouden worden wat je en wanneer je voor de training hebt gegeten.

Grtz
    Dat is van toepassing bij dextrose, is een enkelvoudig koolhydraat
    Maltodextrine is een complex koolhydraat.

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
      Dat is van toepassing bij dextrose, is een enkelvoudig koolhydraat
      Maltodextrine is een complex koolhydraat.
      Maar waar dient de maltodextrine dan voor BodyFood?

Toch om je glycogeen aan te vullen?
      Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Heineken View Post
        Maar waar dient de maltodextrine dan voor BodyFood?

Toch om je glycogeen aan te vullen?
        Maltodextrine
        Is een hoogwaardig koolhydraat, het bestaat uit complexe glucose polymeren, complexe koolhydraten worden sneller en beter opgenomen, levert energie op langere termijn, reguleert de bloedsuikerspiegel.

Koolhydraten zijn net als de vetten en de eiwitten macro-nutriënten en geven brandstof aan het lichaam (energie). Suiker is een enkelvoudig koolhydraat. In de lever worden suikers omgezet in glucose, een belangrijke brandstof voor de spiercellen.

Betere koolhydraten worden gewonnen uit zetmeel. Het afbreken van zetmeel moleculen tot glucose vindt geleidelijk plaats. Zetmeel is daarom een beter werkende brand- en voedingsstof, voor de spiercellen

De koolhydraten van Body-Food o.a Dextrose en Maltodextrine worden gewonnen uit het zetmeel mais, dit zetmeel is tevens glutenvrij. Gebruik bij de inname van koolhydraten voldoende water c.q een vruchtensap.

Comment

Prima knip - en plakwerk, maar dit verklaart toch niet waarom een persoon van 40 kg evenveel nodig heeft als een persoon van 120kg..
          Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Heineken View Post
            Prima knip - en plakwerk, maar dit verklaart toch niet waarom een persoon van 40 kg evenveel nodig heeft als een persoon van 120kg..
            Ik zit toch op een forum van BBers, niet van peuters.
            Het is een vrijblijvend advies, als jij denkt dat het te veel is dan pas je het aan.

Comment

Het is een vrijblijvend advies, als jij denkt dat het te veel is dan pas je het aan.
              Dit ben ik nog vergeten te vermelden.

Dextrose = mierzoet
              Fructose = minder zoet dan gewone suiker
              Maltodextrine = nagenoeg smaakloos

Comment

Dit lijkt mij ook het geval. De behoefte van iemand van 120 kg lijkt me altijd anders dan van iemand die 60 kg weegt.

Maar niemand weet dus hoe je dit precies uitrekent? Zo niet dan houd ik maar het verhaaltje van de dextrose aan.

Heineken heeft gewoon twijfels bij wat je zegt, net als ik trouwens. Dit mag je toch wel kenbaar maken? Beetje flauw dat je dan over een peuter forum of iets dergelijks moet beginnen.
                Last edited by gais_der_german; 18-01-2008, 11:42.

Comment

En hoe moet de verhouding maltodextrine en dextrose dan precies liggen?

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                    Mijn antwoord is niet onderbouwd, maar komt voort uit 25 jaar ervaring

Weet je het verschil van Dextrose en Maltodextrine? Nee
                    Lees de discussie nog eens door.

@gais_der_german
                    Onderzoek alle producten en behoud het goede.

Als er gezegd wordt 50 gram dan is het te weinig, wordt er gezegd 70 gram dan is het teveel. Alle vragen komen voort uit het gebruik van Dextrose daar zou volgens ingewijden 0.8 gram per kilo lichaamsgewicht voldoende zijn.

Maltodextrine is geen Dextrose
                    Van een complex koolhydraat (maltodextrine en fructose) kun je meer nemen, dan van een enkelvoudig koolhydraat (dextrose en suiker).

Comment

Mijn antwoord is niet onderbouwd, maar komt voort uit 25 jaar ervaring

Weet je het verschil van Dextrose en Maltodextrine? Nee
                      Lees de discussie nog eens door.

@gais_der_german
                      Onderzoek alle producten en behoud het goede.

Als er gezegd wordt 50 gram dan is het te weinig, wordt er gezegd 70 gram dan is het teveel. Alle vragen komen voort uit het gebruik van Dextrose daar zou volgens ingewijden 0.8 gram per kilo lichaamsgewicht voldoende zijn.

Maltodextrine is geen Dextrose
                      Van een complex koolhydraat (maltodextrine en fructose) kun je meer nemen, dan van een enkelvoudig koolhydraat (dextrose en suiker).
                      Ik basseer mijn vraag op deze opmerking:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...tml#post413396

Blijkbaar is het optimaal om een combi van beide middelen te nemen. Ik zie dus niet in hoe mijn vraag vreemd is. En ik weet het verschil prima en gelukkig licht je het zelf nog even toe in je reply

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                        Ik basseer mijn vraag op deze opmerking:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...tml#post413396

Blijkbaar is het optimaal om een combi van beide middelen te nemen. Ik zie dus niet in hoe mijn vraag vreemd is. En ik weet het verschil prima en gelukkig licht je het zelf nog even toe in je reply
                        Dit was de vraag die je stelde.
                        Bij je vraag stond niet jouw opmerking.

Je moet geen maltodextrine en dextrose tegelijk innemen.

Maltodextrine kun je het beste combineren met een vruchtensap, of fructose.

Comment

Dit was de vraag die je stelde.
                          Bij je vraag stond niet jouw opmerking.

Je moet geen maltodextrine en dextrose tegelijk innemen.

Maltodextrine kun je het beste combineren met een vruchtensap, of fructose.
                          Nee klopt ik legde alleen even uit waarom ik die vraag stelde. In die reply wordt nl de suggestie gewekt dat je het beste beide kan nemen.

Comment

Ik gebruik momenteel na mijn training 30 gram druivensuiker en 30 gram maltodextrine. Dit bevalt me tot nu best goed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X