Fruit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fruit

Gisteren zat ik uit verveling een beetje te zappen. Plotseling kwam die doos van een Oprah voorbij. In deze show ging het voor een keer over iets interessants zoals voeding. Zo werd er vermeld dat vezels het verterings proces versnellen en welke voedingsstoffen wat doen voor het lichaam. Het meeste wist ik al, maar toen kwam fruit aan bod.

Sinds kort ben ik veel meer vezels en jodium produkten gaan eten en dit heeft een positief effect op me kcal inname die nu steeds hoger komt te liggen. Via verscheidene discussies was al duidelijk dat Ananas Schijven goed werken. Maar ook Kiwi's lijken geen slecht alternatief te zijn.

Nu vraag ik me simpelweg af welke soorten fruit nog meer nuttig kunnen zijn om bij de resterende 3 maaltijden in te nemen. Volgens mijn eetmeter programma lijken Bosbessen, Rode Bessen en Blauwbessen het beste. Daar achter zit dan de aardbei. Althans dat vermoed ik aangezien deze het meest vezelrijk zijn en het minst aantal KH bevatten.

Graag wat meer meningen/inzicht zou welkom zijn.

wat versnelt het verterings proces dan ? en wat is daar het positieve van da je minder snel aankomt(vet) sorry misschien domme vraag maar ben errug nieuwschierig

Comment

Het verterings proces en kcal inname zitten in mijn ogen aan elkaar verbonden. Als je meer inneemt dan dat je lichaam verteerd zet je aan in vet. Verscheidene enzymen, vezels in het algemeen en jodium produkten zoals in brood zorgen dat je sneller en dus op een dag meer kunt gaan verteren. Iemand die dus 1400kcal als onderhoud heeft moet zijn metabolisme weer op snelheid krijgen op die manier. Althans dit zijn mijn bevindingen dusver.

Ik weet alleen niet wat voor enzymen van belang zijn en in welk fruit deze zitten.

Comment

de geneeskrachtige werking van fruit en groente

Hier de werking van verschillende soorten fruit.

Denk dat we best mogen concluderen dat fruit goed voor je is
        Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Bedankt. Moest net boodschappen doen dus wat aardbeien en druiven meegenomen. Het is wel fucking duur tegenwoordig zeg. 500gr druiven is bijna 2 euro en zo ook aardbeien voor nog geen 250gr :S

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Bedankt. Moest net boodschappen doen dus wat aardbeien en druiven meegenomen. Het is wel fucking duur tegenwoordig zeg. 500gr druiven is bijna 2 euro en zo ook aardbeien voor nog geen 250gr :S
            Als je fruit koopt in het juiste jaargetijde, dan zijn de producten minder duur.

Druiven is fruit voor september tot ½ oktober.

Aardbeien is fruit voor juni tot augustus.

Comment

En wat is nu "hip en in" om te eten?

Comment

En wat is nu "hip en in" om te eten?
                Mijn antwoord is niet onderbouwd, maar komt voort uit mijn vorige leven

Appels:Jonagold en Elstar
                Peren: Doyenne du de comice
                Stoofperen: Giezer Wilderman (wel effe koken) maar koud een tractatie

Suptropisch:
                Sinaasappels: Spaanse navels
                Sinaasappel/mandarijn uit Israel

Exotisch:
                Ananas
                Kaki
                Mango
                Meloen
                Last edited by Body-Food; 19-01-2008, 07:56.

Comment

Originally posted by Heineken View Post
                  de geneeskrachtige werking van fruit en groente

Hier de werking van verschillende soorten fruit.

Denk dat we best mogen concluderen dat fruit goed voor je is
                  Een leuke link maar ik vind het jammer dat de werking er niet bij staat..

GRtz..
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Zo werd er vermeld dat vezels het verterings proces versnellen en welke voedingsstoffen wat doen voor het lichaam.

Ik dacht dat vezels juist voor een vertraging zorgde van het spijsverteringsproces.

Vezels zijn voor een mens onverteerbare koolhydraten die ervoor zorgen dat voedingsstoffen beter worden opgenomen en dat voedsel langer in de darmen aanwezig is. De bloedsuikerspiegel blijft beter op peil waardoor ook de insuline op niveau blijft. Het lichaam komt minder snel in een "honger" situatie terrecht waardoor de stofisseling sneller verloopt en er in het lichaam een meer anabole situatie optreedt.

grts

Comment

Apart. De indruk die ik kreeg was dat het juist zorgde dat voeding sneller door het darm kanaal kon transporteren en daardoor sneller bij de verbrandingsover om verwerkt te worden :S

Zijn er misschien bronnen? Ik zal er in ieder geval tijd in steken om wat meer er over te gaan leren

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X