is dit een goed (vegetarisch) voedingsschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

1. Vetgehalte is reeds weerlegd.
    2. Cholesterol is inmiddels een verouderde stelling. Hetzelfde werd over eieren gezegd en dat bleek achteraf mee te vallen.
    3. NickP toonde al aan dat varkensvlees essentiele eiwitten bevatte en daarnaast durf ik te betwijfelen dat eiwitten überhaupt de kans krijgen om te rotten in iemands darmen.
    4. Geen idee... zou kunnen.
    5. Ook al weerlegd; zie Rickbeen.
    6. Geen idee... zou kunnen.
    7. Tegenwoordig is alles kankerverwekkend/bevorderend, dus daar geloof ik niet zo in. Niettemin is het mogelijk.
    8. Niet al het varkensvlees bevat virussen. Dat is natuurlijk grote onzin. Als het in de winkel ligt, is het in de regel gewoon veilig vlees.
    9. Ik denk niet dat afvalstoffen in vetweefsel worden opgeslagen. Lijkt me ook sterk dat je je ontgiftingssysteem kunt overbelasten door vlees te eten :')

Van de negen argumenten blijven er dan 2 a 3 over. Maar waar heb je die informatie vandaan? Het stukje is namelijk misleidend geschreven, dus ik heb sterk het vermoeden dat het is geschreven door iemand die de drang heeft te 'bewijzen' dat varkensvlees slecht is.
    Last edited by Pren; 23-12-2013, 17:23.
    Ik doe een gok

Comment

1: Vetgehalte is reeds weerlegd zeg jij. Waar dan? Ik zie nergens een weerlegging?
      2: Verouderde stelling? Waarom ? Een te veel aan cholesterol in je lichaam zorgt wel degelijk voor hart en vaatziekten.
      3. Hier durf ik weinig over te zeggen aangezien hier weinig over te zeggen is. Deze stelling houden we neutraal.
      4. De uitleg die er achter staat zegt genoeg. Je kan dit argument ook niet weerleggen dus dit laten we voor wat het is.
      5. Ook al weergelegd? In de bio-industrie geld hoe groter hoe beter. Het levert hun alleen maar meer geld op, dus waarom zouden zij niet de moeite nemen om ze te injecteren? Alhoewel je nu natuurlijk niet kunt zeggen dat alle boeren dit doen. Het kan natuurlijk ook om een klein percentage gaan. Maar er zijn wel degelijk artikelen te vinden waarin vermeld staat dat er groeihormonen in varkens gevonden zijn.
      6. Ik zie weer geen weerlegging. Dit laten we ook voor wat het is. Als je research doet kom je erg achter dat Het histamine en imadozolgehalte van varkensvlees inderdaad hoog is. Hierbij toelichting wat betreft histamine overgevoeligheid Tekst en uitleg over histamine overgevoeligheid - Antihistamine
      7. Inderdaad, tegenwoordig zijn veel dingen kankerverwekkend. Alweer zie ik geen weerlegging. Je doet nu net alsof niets meer kankerverwekkend is, omdat tegenwoordig alles kankerverwekkend is.
      8. Anders zou het niet in de winkel liggen? Ik vraag me af in hoeverre dingen getest worden tegenwoordig. Er zijn veel producten in de winkels die eerst als veilig product in de winkel lagen, en jaren later pas goed onderzocht zijn, en toen pas kwamen ze tot de conclusie dat het eigenlijk niet veilig is.
      9. Voor de zoveelste keer dat ik je zie schrijven 'ik denk'. Als je die argumenten echt wilt weerleggen met je met feiten komen en niet met meningen.

Goed, 2 á 3 argumenten over? Als je dit stukje erboven leest blijven alle argumenten eigenlijk weer over. Nu jij weer

Originally posted by Pren View Post
      1. Vetgehalte is reeds weerlegd.
      2. Cholesterol is inmiddels een verouderde stelling. Hetzelfde werd over eieren gezegd en dat bleek achteraf mee te vallen.
      3. NickP toonde al aan dat varkensvlees essentiele eiwitten bevatte en daarnaast durf ik te betwijfelen dat eiwitten überhaupt de kans krijgen om te rotten in iemands darmen.
      4. Geen idee... zou kunnen.
      5. Ook al weerlegd; zie Rickbeen.
      6. Geen idee... zou kunnen.
      7. Tegenwoordig is alles kankerverwekkend/bevorderend, dus daar geloof ik niet zo in. Niettemin is het mogelijk.
      8. Niet al het varkensvlees bevat virussen. Dat is natuurlijk grote onzin. Als het in de winkel ligt, is het in de regel gewoon veilig vlees.
      9. Ik denk niet dat afvalstoffen in vetweefsel worden opgeslagen. Lijkt me ook sterk dat je je ontgiftingssysteem kunt overbelasten door vlees te eten :')

Van de negen argumenten blijven er dan 2 a 3 over. Maar waar heb je die informatie vandaan? Het stukje is namelijk misleidend geschreven, dus ik heb sterk het vermoeden dat het is geschreven door iemand die de drang heeft te 'bewijzen' dat varkensvlees slecht is.

Comment

In een fabeltje wat ik laatst voor las aan mijn kleine neefje, stierf een meisje dat bij 7 manlets woonde nadat ze een appel had gegeten. Daarom eet ik nooit meer appels
        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by JimmyFloyd View Post
          1: Vetgehalte is reeds weerlegd zeg jij. Waar dan? Ik zie nergens een weerlegging?
          2: Verouderde stelling? Waarom ? Een te veel aan cholesterol in je lichaam zorgt wel degelijk voor hart en vaatziekten.
          3. Hier durf ik weinig over te zeggen aangezien hier weinig over te zeggen is. Deze stelling houden we neutraal.
          4. De uitleg die er achter staat zegt genoeg. Je kan dit argument ook niet weerleggen dus dit laten we voor wat het is.
          5. Ook al weergelegd? In de bio-industrie geld hoe groter hoe beter. Het levert hun alleen maar meer geld op, dus waarom zouden zij niet de moeite nemen om ze te injecteren? Alhoewel je nu natuurlijk niet kunt zeggen dat alle boeren dit doen. Het kan natuurlijk ook om een klein percentage gaan. Maar er zijn wel degelijk artikelen te vinden waarin vermeld staat dat er groeihormonen in varkens gevonden zijn.
          6. Ik zie weer geen weerlegging. Dit laten we ook voor wat het is. Als je research doet kom je erg achter dat Het histamine en imadozolgehalte van varkensvlees inderdaad hoog is. Hierbij toelichting wat betreft histamine overgevoeligheid Tekst en uitleg over histamine overgevoeligheid - Antihistamine
          7. Inderdaad, tegenwoordig zijn veel dingen kankerverwekkend. Alweer zie ik geen weerlegging. Je doet nu net alsof niets meer kankerverwekkend is, omdat tegenwoordig alles kankerverwekkend is.
          8. Anders zou het niet in de winkel liggen? Ik vraag me af in hoeverre dingen getest worden tegenwoordig. Er zijn veel producten in de winkels die eerst als veilig product in de winkel lagen, en jaren later pas goed onderzocht zijn, en toen pas kwamen ze tot de conclusie dat het eigenlijk niet veilig is.
          9. Voor de zoveelste keer dat ik je zie schrijven 'ik denk'. Als je die argumenten echt wilt weerleggen met je met feiten komen en niet met meningen.

Goed, 2 á 3 argumenten over? Als je dit stukje erboven leest blijven alle argumenten eigenlijk weer over. Nu jij weer
          No offence, maar ik vind het grappig dat jij het over argumenteren hebt terwijl je zelf in een sprookjesboek gelooft
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

1. Vet is idd al weerlegd. Er is namelijk ook mager varkensvlees. Verder is een beetje verzadigd vet is echt niet erg. Ik meen dat het voor je testosteron zelfs ideaal was om ongeveer 1/3 van je totale vetten aan verzadigde vetten te eten. Volgens mij was het een artikel hier op het forum, maar ik kan niet meer vinden.
            2. Daar zorgt cholesterol wel voor, maar (net als bij eieren) wordt cholesterol maar heel weinig opgenomen uit voedsel. Vandaar dat men enkele jaren geleden zei dat je maar 2 eieren per week mocht eten en ik geloof dat men tegenwoordig 2 per dag 'mag'.
            3. Over rottende eiwitten: Ten eerste worden eiwitten hoofdzakelijk opgenomen in je maag en niet in je darmen (daar kan het dus ook niet gaan rotten). Daarnaast blijven die eiwitten niet lang genoeg in je lichaam om te kunnen rotten en als ze dat wel zouden doen, zouden ze gelijk uitgescheiden worden om ziektes en vergiftiging te voorkomen. (Koolhydraten en eiwitten van elkaar scheiden? - Personal Body Plan en Leven lang fit dieet | Mens en Gezondheid: Dieet)
            4. Ik heb er geen kennis van, maar ik weet wel zeker dat je niet aan mensen kunt zien welk soort vlees ze eten aan de hand van hun houding. Als je dit soort onzin beweert, neem ik de rest van je argument ook niet serieus.
            5. Zoals Rickbeen al zei is het onzin om te verwachten dat een varkensboer al zijn beesten gaat injecteren met groeihormonen. Verder wordt het niet meer of minder gedaan dan bij ander vlees. (Varkensvlees | Voedingscentrum; lezen onder kopje 'veiligheid'.)
            6. Een simpele uitleg op wikipedia leert mij dat histamine geen slechte, maar juist een functionele stof is. (Histamine - Wikipedia) Het is o.a. betrokken bij het afweersysteem, dus ik denk dat het eerder ontstekingen tegengaat dan veroorzaakt. Het is dus alleen 'slecht' als je allergisch bent, maar dat is natuurlijk geen argument. Je kunt ook allergisch zijn voor zonlicht, zonder dat zonlicht slecht is.
            7. Toen ik googlede op "oncogenen varkensvlees" kwam ik de volgende sites tegen: vragenenislam.com, dalternative.wordpress.com, ontdekislam.nl, forums.marokko.nl. Bij alle islamitische sites stond hetzelfde artikel dat jij postte. Dat maakt zowel jouw artikel als die sites onbetrouwbaar. Jouw artikel stond ook op die alternatieve site over voeding enzo, maar zoals de naam al zegt is het geen normale of erkende informatie. De enige wetenschappelijke link die ik wel vond, ging over een sterke link tussen heemijzer en kanker: Heemijzer boosdoener in rood vlees | WCRF NL. Wat blijkt? In varkensvlees zit minder heemijzer dan in rundvlees.
            8. Varkensvlees | Voedingscentrum: bacteriën zijn te verwijderen door het te bereiden en dus niet van toepassing. Toxoplasma Gondii is de enige overblijver en die is vrij ongevaarlijk. Lijkt me ook bullshit dus
            9. Het blijkt dat als een ontgiftingssysteem niet zo goed werkt, het langer bezig blijft. Overbelasting zou niet mogelijk zijn door het eten van normaal varkensvlees. Bron: logisch nadenken.

En nu mag jij met feiten komen, want tot nu toe heb ik slechts onzin op basis van een of ander antiek pak papier gezien
            Ik doe een gok

Comment

@Gus Sprookjesboek? Lol

@Pren Ik ga nu naar de training. Zodra ik terug ben zal ik je stuk terug lezen en reageren. Zoals ik al zei is er altijd wel wat terug te zeggen op bepaalde artikelen en is het erg moeilijk om uitspraken te doen hier over. Maar goed tot straks hehe !:P

Comment

Originally posted by JimmyFloyd View Post

•Het blijkt dat het vetgehalte in varkensvlees zeer hoog is, met name binnen de cellen. Vet bevat tweemaal zoveel calorieën als koolhydraten en eiwitten en wordt onmiddellijk opgeslagen en slechts met grote moeite weer afgebroken.

Zoals bij elk dier bestaan er ook bij varkens magere en vettere stukken vlees. Varkensvlees heeft gemiddeld gezien niet meer of minder vet als bijvoorbeeld lamsvlees, rundvlees of kippenvlees. In een gezonde voeding dient gemiddeld ongeveer tussen de 25-35% van de kcal uit vetten te komen. Ook vetter vlees (van welk dier dan ook) kan een rol hebben binnen een gezond voedingspatroon.

•Het cholesterolgehalte van varkensvlees blijkt hoog. Vet hangt altijd samen met cholesterol. Het menselijk lichaam heeft cholesterol nodig voor de aanmaak van celmembranen en voor vettransport. Te veel cholesterol veroorzaakt afzetting op de bloedvatwanden en bevordert toenemende vernauwing van de slagaders.

Het lichaam van gezonde personen heeft een zelfregulerend systeem voor de regulering van cholesterol. Eet je meer cholesterol, produceert je lichaam zelf minder. Eet je weinig tot geen cholesterol, zal je lichaam veel cholesterol zelf produceren (omdat het dit nodig heeft). Hierdoor heeft het cholesterol in voeding maar een zeer gering effect op het bloed cholesterol.

Daarnaast heeft het dichtslibben van aders meer te maken met het totaalplaatje van de levensstijl van een persoon. Vaak een combinatie van weinig sport beweging, te veel suikers en kcal, overgewicht etc.

•Ook bevat varkensvlees eiwitten, die vanwege hun structuur snel rotten in uw darmen. Door de hierbij vrijkomende rottingsproducten komen er veel toxines vrij en vormen deze producten een grote belasting voor uw darmen, bloed, lymfe, lever, matrix en nieren. De eiwitstructuur van het vlees van de varkens lijkt op die van mensen. Hierdoor wordt het door het immuunsysteem niet als lichaamsvreemde stof beschouwd en kan het gemakkelijk in het bloed en de lymfe belanden, inclusief alle toxines en eiwit rotting producten. Dit gebeurt veel sneller dan bij alle andere dierlijke en plantaardige eiwitten.
                Vlees rot niet in de darmen. voor mer uitleg:Does Meat Rot In Your Colon? No. What Does? Beans, Grains, and Vegetables! - GNOLLS.ORG
                •Het bindweefsel heeft last van zwavelhoudende mycopolysacchariden in het varkensvlees, die zeer slijmig zijn. Dit heeft tot gevolg dat de varkensvleeseters eigenaardige Rubensiaanse opzwelling van het bindweefsel vertonen. Er vindt een opstapeling plaats van slijmsubstanties in pezen, gewrichten, kraakbeen etc., wat o.a. kan leiden tot reuma, arthritis en dicusproblemen. Het bindweefsel zuigt zich als een spons vol met water en zwelt. Aangezien deze zwavelhoudende verbindingen gekoppeld zijn aan bepaalde organen, is het zelfs aan mensen te zien welk varkensvlees ze het liefst eten: hals-, rug-, buikspek of ham. De bindweefselstructuren van de mens worden zwakker door het varkensvlees en er ontstaan eerder klachten van het bewegingsapparaat.

•Varkensvlees bevat veel groeihormonen. Dit veroorzaakt niet alleen bij jongeren een versterkte groei, maar bevordert ook ontstekingen. Aangezien deze groeihormonen alle groeiprocessen bevorderen, bewerkstelligen ze ook de groei van kankercellen.

Dit is voor zover ik weet de reinste onzin. Sinds 1961 geldt in nederland een verbodop het gebruik van groeibevorderaars (groeihormonen). In europa geldt dit verbod sinds 1988. (bron: Hormonen)

•Het histamine en imadozolgehalte van varkensvlees is hoog. Hierdoor worden allergieën, netelroos en neurodermitis, abcessen, steenpuisten, negenogen en alle mogelijke ontstekingen bevorderd. Een hoog histaminegehalte maakt ook minder stressbestendig, activeert maagzweren, hartritmestoornissen en hartinfarcten.

Histamine komt voor in vrijwel alle voedingsmiddelen. Van spinazie tot yoghurt, kaas, ketchup zuurkool, wijn, worst, rundvlees, lamsvlees, vis, kip etc. Dit heeft bij het grootste deel van de populatie geen nadelige gevolgen.

Mensen die wel zeer gevoelig reageren op voedingsmiddelen met en hoog histamine gehalte, kunnen deze beter vermijden. Varkensvlees, lamsvlees, alle vormen van bewerkt vlees (en andere voedingsmiddelen) kan men dan beter vermijden. Bij een intollerantie voor histamine geldt: hoe verser hoe beter. Geen bewerkt voedsel eten (ook geen kaas, yoghurt, kwark, worst, etc).

Bij gezonde mensen is er geen link tussen histamine in voeding en netelroos en neurodermitis, abcessen, steenpuisten of andere ontstekingsreactie's.

•Varkensvlees bevat vreemdsoortige tumorbevorderende stoffen, die als oncogenen, endobionten, siphonospora en polymorfa beschreven worden.

Lastig om hier informatie over te vinden. Blijkt een kern van waarheid in te zitten. Mits dit klopt, dan niet alleen voor varkensvlees, maar ook voor rundvlees, lamsvlees, geitenvlees en alle andere soorten rood vlees.

(
                http://annonc.oxfordjournals.org/content/early/2012/07/31/annonc.mds207.long)

•Varkensvlees bevat virussen, met name griepachtige virussen. Deze virussen vestigen zich meestal in onze longen en grijpen hun kans tijdens een verzwakte periode van ons immuunsysteem. Dit kan ook leiden tot chronische verkoudheden.

Bij correcte bereiding is dit niet van toepassing. Bij de inname van alle soorten vlees (dus ook varken) is het van belang dat het op de juiste wijze bewaard en bereid is.

•Varkens hebben een slechter ontgiftingsysteem, waardoor ze hun afvalstoffen sneller in vetweefsel opslaan. Bij consumeren van vlees (met vet) moet ons ontgiftingsmechanisme hiermee aan de slag. Levert aldus een grotere belasting op voor ons lichaam.

Om helemaal correct te zijn. Ze hebben een van de snelste en eenvoudigste verteringssystemen. Door dit snelle en eenvoudige vertering systeem kunnen gifstoffen uit de voeding inderdaad worden opgeslagen in het vetweefsel van het varken.

Dit betekent niet dat varkensvlees slecht is. Dit betekent wel dat het erg belangrijk is om ervoor te zorgen dat je varkensvlees van uitstekende kwaliteit koopt. Varkens die op de juiste en reine wijze worden gehouden en die goed kwalitatief hoogwaardig voer krijgen. (ikzelf haal 1x in de zoveel tijd mijn varkensvlees bij zelf verzorgers uit Duitsland. Dat verschil van kwaliteit merk en proef je).
                Vers onbewerkt varkensvlees zonder kunstmatige toevoegingen, van varkens die op de juiste wijze worden gehouden en goed hoogwaardig voer hebben gekregen, is uitermate gezond. Dat geldt dan overigens weer voor alle soorten vlees.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Vers onbewerkt varkensvlees zonder kunstmatige toevoegingen, van varkens die op de juiste wijze worden gehouden en goed hoogwaardig voer hebben gekregen, is uitermate gezond. Dat geldt dan overigens weer voor alle soorten vlees.
                  Wat is dan hoogwaardig voer? Mijn vriendin en schoonvader kunnen geen varkensvlees eten zonder de dag erna onder de pukkels te zitten en dan met name op het gezicht. Ik geloofde hier vrij weinig van tot ik het meerdere keren heb gezien. Daarintegen heeft ze het niet met vlees van het iberico varken wat enkel eikels eet.

Deze hele discussie kan eindeloos blijven duren en ik denk dat Dynobet het goed verwoord, varkensvlees uit worsten, broodbeleg, frikandellen enz enz zijn gewoon slecht en vlees van varkens die een goede "achtergrond" hebben zijn prima te eten.
                  The expert in anything was once a beginner..

Comment

Het begrip omnivoor blijft lastig voor sommige mensen.

Zeker in het licht van zeer tijdsgebonden religieuze boekjes die heerlijk absolutistich neer worden gezet door de aanhangers zijn veel tot misschien wel argumenten om iets niet te eten achterhaald. Zal in de tijd dat e.e.a. neergeschreven werd vast relevantie gekend hebben, maar met de huidige voedselstandaard die verkrijgbaar is (zie Dyno boven), is er geen reden om iets niet te eten tenzij het doodgefokte commerciële rommel is.

Blijf dit soort dingen grappig vinden in een fasfoodcultuur trouwens....

Comment

Originally posted by Gus View Post
                      No offence, maar ik vind het grappig dat jij het over argumenteren hebt terwijl je zelf in een sprookjesboek gelooft
                      You've just kicked him in the balls..
                      Building to a better me

Comment

Originally posted by MisterMn View Post
                        Wat is dan hoogwaardig voer? Mijn vriendin en schoonvader kunnen geen varkensvlees eten zonder de dag erna onder de pukkels te zitten en dan met name op het gezicht. Ik geloofde hier vrij weinig van tot ik het meerdere keren heb gezien. Daarintegen heeft ze het niet met vlees van het iberico varken wat enkel eikels eet.

Deze hele discussie kan eindeloos blijven duren en ik denk dat Dynobet het goed verwoord, varkensvlees uit worsten, broodbeleg, frikandellen enz enz zijn gewoon slecht en vlees van varkens die een goede "achtergrond" hebben zijn prima te eten.
                        Varkens eten in een natuurlijke omgeving knollen, wortels, eikels, kastanjes, fruit, insecten en paddenstoelen. Varkens die massaal gehouden worden krijgen vaak iets heel anders te eten.

Het uiteindelijke doel van een varkenshouder is om met zo min mogelijk voer zoveel mogelijk kilogrammen vlees te produceren. Daar is door de jaren heen behoorlijk wat in gesleuteld. Nu is ongeveer 2,5 kilo voer nodig om één kilo varkensvlees te produceren. Vroeger was daar wel 3 tot 3,5 kilo voor nodig.
                        (Bron:
                        www.vanastenfokvarkens.nl).

De helft van de bijproducten uit de voedingsindustrie wordt verwerkt in varkensvoer (droog en nat). Denk hierbij bijvoorbeeld aan: bietenpulp, bierborstel, sojaschroot, raapzaadschroot, vet uit slachtprocessen en restproducten die ontstaan bij het raffineren van vetten.

Het gaat hierbij niet om kwaliteit, maar om geld. Hoe kunnen we zoveel mogelijk geld besparen/verdienen EN met zo min mogelijk kosten zo veel mogelijk vlees produceren.

Wist u dat de varkenshouderij het merendeel van de bijproducten uit de Nederlandse levensmiddelenindustrie recyclet? Bij ieder flesje bier komt bijvoorbeeld 51 gram bierbostel vrij en bij iedere kilo suiker houden we 1670 gram bietenpulp over. Dat moet ergens heen.
                        (Bron: www.vanastenfokvarkens.nl).

Daarbij komt ook nog eens dat er regelmatig schandalen zijn in de diervoer sector. Het komt met regelmaat voor dat er van alles en nog wat vermengd wordt in dier/vee voer.Boerderij.nl - Ierse bedrijven veroordeeld voor MPA-schandaal

Boerderij.nl - Normen aflatoxine in varkensvoer niet overschreden

'Stelselmatig problemen met veevoer' Dioxine-schandaal - Archief - TROUW

Dioxine in Duits diervoer kwam uit Nederland

Hier nog een interessant rapport:
                        http://www.pve.nl/wdocs/dbedrijfsnet...keten_2007.pdf
                        ------------------------------

Bovenstaande laat in ieder geval zien wat ik niet versta onder hoogwaardig voer.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by DikkieDik View Post
                          Hey Bodynetters,

Ik google me suf voor een cutschema of dieetschema voor vegetariërs.

Ik weeg 87 kilo met 27% BF kom ik op een calorie behoefte van 2100.

500 daaronder= 1600 (bron: mens health calculator)

Ik ben vegetariër maar ook geen ei. Ik heb wel een 4kg emmer whey staan (pro 85) voor de proteïnen. En eet wel magere kwark.

Maar kan dus nergens een schema vinden voor rond deze behoefte. Ik heb vele gelezen over verhoudingen van koolhydraten en vet etc maar kom niet verder en wil zo graag weer beginnen.

Ik doe dagelijks in de avond een 7 minute workout en speel regelmatig wat met 3kg dumbels. ben een slappeling...

Wie o wie kan me helpen een stap ik de goede richting te zetten?
                          Je eet dus geen ei omdat je het niet lust, neem ik aan?
                          De eitjes die je in de supermarkt koopt mogen al jaren geen legbatterij meer zijn, dus dat kan het niet zijn

Originally posted by diasog View Post
                          Ik snap vegetariërs niet. mensen zijn al sinds het ontstaan omnivoor. Waarom zou je tegen je eigen natuur ingaan?
                          Het hoeft niet slecht te zijn: je kan met plantaardige producten alsnog een volwaardig aminozuurprofiel maken. Echter, je moet je dan wel verdiepen erin.
                          Veel vega's zijn ongezond door onwetenheid, niet door geen vlees eten opzich.

Vega vrouwen hebben vaak ook enorme complicaties met de zwangerschap. Maar als je als vega ineens vlees gaat eten wordt je ook erg ziek. Lijf is het niet meer gewend.
                          Oh en omnivoor ben je al als 10% van je voeding uit dierlijke (dus ook bv melk) producten bestaat.
                          Originally posted by diasog View Post
                          mag je als vegetariër vis eten?
                          Met vis eten is het een Pesco-vegetarier. Maar er zijn zoveel soorten vega's
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            Varkens eten in een natuurlijke omgeving knollen, wortels, eikels, kastanjes, fruit, insecten en paddenstoelen. Varkens die massaal gehouden worden krijgen vaak iets heel anders te eten.

Het uiteindelijke doel van een varkenshouder is om met zo min mogelijk voer zoveel mogelijk kilogrammen vlees te produceren. Daar is door de jaren heen behoorlijk wat in gesleuteld. Nu is ongeveer 2,5 kilo voer nodig om één kilo varkensvlees te produceren. Vroeger was daar wel 3 tot 3,5 kilo voor nodig.
                            (Bron:
                            www.vanastenfokvarkens.nl).

De helft van de bijproducten uit de voedingsindustrie wordt verwerkt in varkensvoer (droog en nat). Denk hierbij bijvoorbeeld aan: bietenpulp, bierborstel, sojaschroot, raapzaadschroot, vet uit slachtprocessen en restproducten die ontstaan bij het raffineren van vetten.

Het gaat hierbij niet om kwaliteit, maar om geld. Hoe kunnen we zoveel mogelijk geld besparen/verdienen EN met zo min mogelijk kosten zo veel mogelijk vlees produceren.

Wist u dat de varkenshouderij het merendeel van de bijproducten uit de Nederlandse levensmiddelenindustrie recyclet? Bij ieder flesje bier komt bijvoorbeeld 51 gram bierbostel vrij en bij iedere kilo suiker houden we 1670 gram bietenpulp over. Dat moet ergens heen.
                            (Bron: www.vanastenfokvarkens.nl).

Daarbij komt ook nog eens dat er regelmatig schandalen zijn in de diervoer sector. Het komt met regelmaat voor dat er van alles en nog wat vermengd wordt in dier/vee voer.Boerderij.nl - Ierse bedrijven veroordeeld voor MPA-schandaal

Boerderij.nl - Normen aflatoxine in varkensvoer niet overschreden

'Stelselmatig problemen met veevoer' Dioxine-schandaal - Archief - TROUW

Dioxine in Duits diervoer kwam uit Nederland

Hier nog een interessant rapport:
                            http://www.pve.nl/wdocs/dbedrijfsnet...keten_2007.pdf
                            ------------------------------

Bovenstaande laat in ieder geval zien wat ik niet versta onder hoogwaardig voer.
                            Top! Ik had in het verleden al wat gezocht op het net en herken wel wat bronnen!
                            Dit bevestigd mijn gedachte over varkensvlees.
                            The expert in anything was once a beginner..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X