is dit een goed (vegetarisch) voedingsschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• is dit een goed (vegetarisch) voedingsschema?

9.00
    500 ml magere melk met brinta + banaan

12.00
    4 boterhammen met kaas/ei
    groot glas vruchtensap

15.00
    250 gr magere kwark
    4 boterhammen met pindakaas/ kaas
    groot glas water/ vruchtensap

18.00
    2 borden rijst/ pasta + groenten (met zowiezo peulvruchten erbij) +
    +/- 125g vleesvervanger, meestal van soja.
    groot glas water

21.00 (na training op trainingsdagen)
    suppl. dextro maltose + 500g magere kwark
    +/- 150g nootjes (verschilt)
    groot glas water

23.30
    250g magere kwark

Ik train 3/4 dagen in de week om meer massa te kweken.

1.78 lang
    67 kilo
    15.6 vet

Graag adviezen hier over

Vruchtensap uit je schema gooien. Verder nootjes verplaatsen, die moeten uit de buurt van je training. Zou ze zelf verspreiden over maaltijd 1 t/m 3. Verder is het wel makkelijk als je je behoefte berekent en de kcal waarden vermeldt, dan kunnen we wat beter adviezen geven.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ok vruchtensap er dus uit en nootjes naar de ochtend/ begin middag. Water wel goed of is het verstandig om wat anders te nemen bij maaltijden en water tussendoor te nemen?
      Mijn kcal behoefte ligt rond de 2350, qua kcal zit ik wel goed volgens mij.
      Ik bak mijn groenten in olijfolie ( miss ook wel even handig om te vermelden )
      Aan de eiwitten, koolhydraten en vetten kom ik ook wel volgens mij, maar wanneer ik het beste wat kan eten zodat het eten het beste opgenomen worden is voor mij nog een vraag. Nu al wat duidelijker geworden door General thx

Meer adviezen?

Comment

Water kan gerust tijdens/tussen maaltijden (door). Meer adviezen, ik zou die kaas eruitgooien. Heel veel zout bevat die rotzooi, maar aangezien je vegetarisch bent, wordt een andere bron waarschijnlijk lastig.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Water kan gerust tijdens/tussen maaltijden (door). Meer adviezen, ik zou die kaas eruitgooien. Heel veel zout bevat die rotzooi, maar aangezien je vegetarisch bent, wordt een andere bron waarschijnlijk lastig.
          ok dus behalve het vele zout in de kaas en de veranderingen die je me geadviseerd hebt is deze eetschema wel ok?

Comment

Zou ook wei bij je ontbijt zetten, maar verder is hij dan wel oké denk ik.

sigpic

Comment

Ja vanaf volgende maand komen er shakes bij.
              Ok General dank je voor de info

Comment

Huttekase/cottage cheese is al een stuk minder vet.

Comment

Originally posted by el oso View Post
                  Huttekase/cottage cheese is al een stuk minder vet.
                  Maar het probleem zit hem niet echt in het vet.

sigpic

Comment

en waarschijnlijk ook minder zout idd.

Comment

nee precies ik wil ook gewoon voorlopig zwaarder worden zonder droog te trainen en qua verzadigde vetten zit ik geloof ik niet heel erg hoog.

Comment

Mensen die vegetarisch eten krijgen sowieso al niet zo veel verzadigde vetten binnen. Tenzij je natuurlijk bergen kaas gaat eten. Dan wel. Overigens vind ik het schema op zich vrij aardig. De vruchtensap zou er voor mij niet perse uit hoeven als je hem meteen bij het ontbijt zou nemen. Direct na de training kan uiteraard ook. Verder op de dag natuurlijk niet meer nemen. Succes!
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik drink nu alleen in de ochtend sap, moet wel goed gaan.
                          Na de taining heb ik al dextro maltose voor de snelle koolydraten.
                          Ik heb ook een weight gainer van mdy gekocht en creatine no escuses van mdy. Komt morgen binen als het goed is.
                          Ik heb er alle vertrouwen in dat ik nu snel aankom
                          Waarom moeten de nootjes eigenlijk het liefste bij de erste 3 maaltijden en niet rond trainingstijd?

Comment

Zoals zo vaak gezegd al: vetten (ergo nootjes) voor training maken je sloom, en bij mij gaat mijn maaginhoud er dan uit, en vetten (ergo nootjes) binnen twee uur na de training zitten je groei in de weg.

sigpic

Comment

Vruchtensap uit je schema gooien. Verder nootjes verplaatsen, die moeten uit de buurt van je training. Zou ze zelf verspreiden over maaltijd 1 t/m 3. Verder is het wel makkelijk als je je behoefte berekent en de kcal waarden vermeldt, dan kunnen we wat beter adviezen geven.
                              General, waarom ben jij zo anti-fruit(sap). Omdat het teveel koolhydraten (suikers) bevat, een glaasje sap per dag kan tog geen kwaad ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X