trainen dag na matige alcoholconsumptie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainen dag na matige alcoholconsumptie

Eens in de drie weken ongeveer drink ik graag nog eens een avond 5 biertjes ofzo verspreidt over de avond.
    Ik weet dat het niet goed is voor de spieren en dat het je resultaten vertraagd maar heb het ervoor over.

Als ik drink, gebeurt dat nooit op een trainingsdag of de dag na trainingsdag omdat ik me daar dan weer niet goed bij voel omdat ik de indruk heb dat het dan mijn herstel wel teveel in de weg staat.
    Maar als ik weg ben geweest en 5 biertjes op heb ofzo heb ik de avond erna
    erg veel motivatie om te trainen en het trainen lukt dan ook zeker evengoed als anders.

Nu heb ik het volgende gelezen op deze site (wel over wielrenne maar is ook sport):

WielerAdvies - Wielrennen - Cycling - Veldrijden - Cyclocross - Bike - MTB > Alcohol: pas op!

Het overdadig gebruik van alcohol voor een zware training of wedstrijd kan een goede coördinatie in de weg staan, verhoogt het risico op uitdroging en speelt een negatieve rol in de koolhydraathuishouding van het lichaam. De reactietijd vermindert.
    Het spreekt voor zich dat een renner in een kalme periode zich wel eens wil uitleven. Het is dan ook aan te raden voldoende tijd te laten tussen de laatste training en een nachtje stappen. Bovendien raden wij af daags na een overmatige consumptie van alcohol te gaan trainen. Hoogstwaarschijnlijk zal je je niet al te slecht voelen in je benen - waarschijnlijk wel in je hoofd - maar verschillende processen in je lichaam wijzigen onder invloed van alcohol waardoor ook je hartslagwaarden niet overeenkomen met de geregistreerde waarden op een moment dat je geen alcohol nam. De kans is groot dat je aan een hartslag gaat fietsen die je laag vindt, maar door het overdadig gebruik van alcohol is je overslagpols op dat moment ook veel lager. Je denkt een extensieve duurtraining afgelegd te hebben, maar in werkelijkheid bestaat de kans dat je een zeer intensieve tocht gemaakt hebt op een moment dat het niet verstandig was. Een dagje extra rust na een nachtje stappen kan dus heus geen kwaas. Meer nog: het is aan te raden!

Nu vroeg ik mij af: Ik drink bijna nooit meer dan 5 biertjes en dat misschien eens in de drie weken, drink daarna erg veel water en eet goed, kan ik dan gewoon trainen de avond erna of moet ik zoals in de tekst zeggen een dag tussen laten?

Gewoon trainen.
    Die tekst gaat over cardio, niet over krachttraining.

Comment

5biertjes valt echt wel mee, af en toe drink ik veel meer op een dag als het mooi weer is en daarna nog uitga.
      als je thuis komt gewoon kwarkie eten en een groot glas water drinken of iets en je kan zelfs de volgende dag trainen mits je genoeg slaapt.
      Calisthenics / Street workout

Comment

Gewoon trainen inderdaad.
        Dumbells build a bigger chest
        Barbells build a bigger ego

Comment

Ik heb gisteren 2 biertjes en een whiskey gedronken en voel me nu een beetje sufjes. Maar na een goed ontbijt en twee koppen koffie ga ik gewoon naar de gym
          Geniet, en drink met maten!

Comment

probleem is vaak dat alcohol je uitdroogt en daardoor het kater gevoel krijgt.

we weten dat alcohol vocht afdrijft, en de meesten weten ook dat als we teweinig water drinken de prestaties van het lichaam achterblijven.
            je kan dus best paar biertjes drinken. maar mijn advies drink zowiso bij thuiskomst een halve liter water. dan moet je geheid snachts nog een keer eruit om te zeiken. na het zeiken neem je ook weer 300 ml tot je.. op deze manier word het vocht in je lichaam weer aangevuld. sochtends gewoon weer je normale ritueel. ontbijt, brinta whatever als er maar zowiso vochtbijzit.
            op deze manier kan je de schade en vooral het gevoel dat je een krachtafname hebt verminderen. en dus ook weer gewoon knallen in de gym

Comment

Sommige mensen trainen best wel prima na matige alcohol consumptie en hebben zelfs gevoel dat het makkelijker gaat omdat je 'gerust' hebt, hoor er zelf niet bij, training gaat altijd kut na alcohol (al zijn 5 drankjes verdeeld over een avond, mits je voeding redelijk blijft niet echt dramatisch voor kracht, fysiek krijgt meer klappen heb ik idee).

Kijk hoe je je voelt de volgende dag, als je vlak voor trainen nog niet optimaal voelt zou ik dag uitstellen, voel je je prima (wat waarschijnlijk het geval is) dan zou ik gewoon trainen. Je zegt zelf dat het 1x per 3 maanden is, nou 1x een training uitstellen 1x/3maand is verwaarloosbaar.
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Drink ook wel is en ga gewoon trainen de dag er na, mits ik niet te brak ben zalas afgelopen zaterdag pffff
                Who's the Chef

Comment

Alcohol zal je training nooit iets gunstigs opleveren.
                  Hoevaak train je? Als je bv 3x in de week traint, zou je alles een dagje kunnen opschuiven.

Comment

Soms heb ik weleens een practise op het veld op een zondag na een avondje stappen en dan voel ik mij ook vrij katerig maar na de warming up / eerste kwartier van de training voel ik me helemaal top fit en klaar om te knallen.
                    Met fitness heb ik ook een paar keer getraind door eerst even 5 tot 10 min rustig / matig hard cardio te doen (fietsen) om vervolgens redelijk fris aan de slag te gaan met het ijzer.

Comment

Ik train twee keer per week full body. Maar zo te horen is het geen probleem als het niet te vaak voorvalt en je veel water drinkt en je bak kwark eet voor het slapen gaan.

Bedankt voor de antwoorden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X