Voedings schema + EKV waarde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedings schema + EKV waarde

Hey, ik zou graag nog wat tips hebben met betrekking tot mijn voedings schema/EKV waarde.

Leeftijd: 20
    Gewicht: 67Kg
    Lengte: 176M

Behoefte aan kcal per dag zo rond de 2800

Doel is vetvrije spiermassa opbouwen, ik heb een net voedings schema gemaakt en ik heb de EKV waarde zo uitgerekent:

Eiwitten: 284 x 4 = 1136
    Koolhydraten: 241 x 4,2 = 1012
    Vetten: 71 x 9 = 639

Totaal: 2787

E: 284 x 4 / 2787 = 40%
    K: 241 x 4,2 / 2787 = 36%
    V: 71 x 9 / 2787 = 22%

Doe ik dit zo goed? rond welke waarde's moet ik gaan zitten?

Alvast bedankt,

Gr.
    Attached Files
    Last edited by guusii; 26-10-2010, 21:42.

je hebt zeker genoeg aan 3x lichaamsgewicht eiwitten in grammen. dit is een 200g eiwitten (meer heeft geen meerwaarde(. pak daar een 275g kh bij, en een 100g vetten, en je zit aan de 2800 kcal.

succes
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Oke thnx, maar omdat ik elke avond wat anders eet, wel gezond, kom ik waarschijnlijk wel aan die 275gr kh en 100g vet erbij + ook nog wat eiwitten natuurlijk. Is dit schema wel geschikt om altijd te gebruiken?, omdat ik niet ga bulken/cutten maar gewoon geleidelijk aan droge spiermassa op wil bouwen...

Even ter duidelijkheid, whey shakes heb ik dus niet nodig?

gr.
      Last edited by guusii; 28-10-2010, 17:05.

Comment

Heb je miss nog een tip waar ik die extra kh en vetten uit kan halen?

Comment

volgens mij kloppen je berekeningen niet. Dat brood allemaal, is dat brood met ei? Anders heb je wel erg veel eiwitten meegerekend.

Brood
          2 snede's

12839,522,81,8

dit is alleen al aan eiwitten 158cal + 91,2 aan KH en 16,2 cal aan vet = totaal al 265.4 en dus geen 128 cal.
          Last edited by marnop; 31-10-2010, 21:45.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dat klote programa werkte weer niet om te editten. Moet toch eens wat aan gedaan worden.

128cal
            E 39,5
            K 16,2
            V 1,8
            klopt dus niet.

Comment

je hebt gelijk, ik heb me schema aangepast, ook ander soort brood nu, en ik kom op hele andere waarde's uit nu! dus alvast bedankt! Ik heb het nu zo:

Kcal die ik per dag binnen krijg: 2825,2

Eiwitten: 139,6 x 4 = 558,4
              Koolhydraten: 220,85 x 4,2 = 927,57
              Vetten: 66,65 x 9 = 599,85

Totaal: 2085,82

E: 139,6 x 4 / 2085,82 = 26%
              K: 220,85 x 4,2 / 2085,82 = 44%
              V: 66,65 x 9 / 2085,82 = 28%

Wat moet ik veranderen aan mijn voedings schema?
              Attached Files

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                je hebt zeker genoeg aan 3x lichaamsgewicht eiwitten in grammen. dit is een 200g eiwitten (meer heeft geen meerwaarde(. pak daar een 275g kh bij, en een 100g vetten, en je zit aan de 2800 kcal.

succes
                als je aan de test zit wel idd. maar onder normale omstandigheden kan een lichaam niet meer benutten dan 2g/kg.
                dus: max 160g eiwit per dag. goed verdelen.

Comment

bull crap. Antiek verouderde propaganda.
                  We hebben hier de laatste tijd uitgebreid over gediscussieerd. Kom maar met een bron over die max in opname bij 2g/kg
                  Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by piet friet View Post
                    als je aan de test zit wel idd. maar onder normale omstandigheden kan een lichaam niet meer benutten dan 2g/kg.
                    dus: max 160g eiwit per dag. goed verdelen.

Als iemand erg zwaar traint en spieren beschadigd, met training de eiwitsynthese verhoogd, voor en na de training eiwitten neemt en daarmee nogmaals de eiwitsynthese verhoogd en door de schade en doelstelling meer nodig heeft, is dat een normale omstandigheid?

Denk het niet.

Bovendien, als je test neemt dan heb je niet extra eiwitten nodig.

Als je wil meepraten over normale omstandigheden dan heb je meer aan een forum van de VIVA of Libelle en niet een forum waar bodybuilders discussieren.

Comment

Originally posted by guusii View Post
                      Heb je miss nog een tip waar ik die extra kh en vetten uit kan halen?

Je berekeningen zijn nu idd beter.

Je KH en vetten omhoog ? KH hoeft niet vetten en eiwitten mag wel.
                      extra vetten? neem 3 gekookte hele eieren elke dag. Dan heb je extra vetten en eiwitten. Dat mag je gewoon hebben, daar wordt je niet vet van krijg je alleen grotere droge spieren van. Extra melk mag je ook hebben.
                      Je zou de kipfilet van 14.45 op je broodje van 09.45 er bij kunnen doen en om 14.45 neem je een blikje tonijn of makreel op olie, is ook weer extra vetten en eiwitten.

verder ziet het er prima uit.
                      succes.

hoe laat train je eigenlijk? Zie het niet in je schema terug, ik mis nl ook een shake van voor/na de training.

Comment

onder normale omstandigheden bedoel ik mee: zonder aas.
                        als jij niet snapt dat een lichaamscel een maximum inbouwvermogen heeft van aminozuren dan is dat jou fout. je kunt cellen ernstig beschadigen, maar daardoor gaan ze nog niet enorm veel meer/sneller herstellen.

ik zal mij niet verlagen te reageren op het verwijzen richting viva. discussieren op dat niveau laat ik aan anderen over.
                        Last edited by piet friet; 01-11-2010, 17:15.

Comment

@piet

Bronvermelding aub.
                          Als je teveel eiwitten binnenkrijgt... oxideer je ze gewoon. Je krijgt dus geen overschot amino's in je bloed.
                          Fear is the mind killer

Comment

Kom met je bronnen.
                            En misschien moest je eens wat meer gaan lezen. Voor jij mij de les gaat lezen.

Je begint ook over AAS, ook daarmee sla je de plank totaal mis.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              Je berekeningen zijn nu idd beter.

Je KH en vetten omhoog ? KH hoeft niet vetten en eiwitten mag wel.
                              extra vetten? neem 3 gekookte hele eieren elke dag. Dan heb je extra vetten en eiwitten. Dat mag je gewoon hebben, daar wordt je niet vet van krijg je alleen grotere droge spieren van. Extra melk mag je ook hebben.
                              Je zou de kipfilet van 14.45 op je broodje van 09.45 er bij kunnen doen en om 14.45 neem je een blikje tonijn of makreel op olie, is ook weer extra vetten en eiwitten.

verder ziet het er prima uit.
                              succes.

hoe laat train je eigenlijk? Zie het niet in je schema terug, ik mis nl ook een shake van voor/na de training.
                              Vis hou ik niet echt van zeker tonijn niet, shakes moet ik er nog in zetten, ga ik direct doen, ik werk fulltime dus kan alleen savonds trainen 3x per week ma/wo/vrij 19:30 Kan ik i.p.v. eieren 2whey shakes per dag nemen of word je hier veel vetter van? op training dag sochtend 1 en half uurtje na trainen 1 en rustdag sochtend 1 en voor het slapen gaan 1?
                              Last edited by guusii; 01-11-2010, 17:33.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X