Voedings schema + EKV waarde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sf01 View Post
    @piet

Bronvermelding aub.
    Als je teveel eiwitten binnenkrijgt... oxideer je ze gewoon. Je krijgt dus geen overschot amino's in je bloed.
    helemaal mee eens.

quote:
    Kom met je bronnen.
    En misschien moest je eens wat meer gaan lezen. Voor jij mij de les gaat lezen.

antwoord: Eiwitten - Proteïne > Supplementen informatie - XXL Nutrition
    1 vd grootste eiwit-verkopers van NL. Die zullen er toch garen bij spinnen door hoge aanbevelingen te doen. Doch, zij houden zich aan de richtlijnen voort gekomen uit wetenschappelijk onderzoek. kan ff de verwijzingen niet vinden.

maar ook xxl geeft dus aan: 2g/kg lichaamsgewicht.
    totdat jij met een betere bron komt, Mernop / Mister-know-all, hanteer ik 2gram/kg.

Als je bewijs hebt van een betere bron, draag het maar aan.

so long ......

Comment

Maar dat zou betekenen dat ik al genoeg eiwitten binnen krijg? Wat zal ik nog toevoegen aan mijn schema? ik heb RAW IRON whey staan...

Comment

guusii, dat eiwit in jou brood kan niet kloppen heh. 20 g eiwit / snee....

Comment

Originally posted by piet friet View Post
          guusii, dat eiwit in jou brood kan niet kloppen heh. 20 g eiwit / snee....

Klopt, jij zit nog te kijken bij het 1e schema wat ik heb gepost, als je iets verder naar onder scrolt op de vorrige pagina zie je dat ik een nieuwe had gepost maar bij deze nog maar 1x dan. Ik zit dus nu op een EKV van:

E: 19%
          K: 32%
          V: 21%

Ik heb dus RAW IRON Whey staan, is het verstandig 1 of 2 shakes aan m,n schema toe te voegen? of andere suggesties?

Gr
          Attached Files
          Last edited by guusii; 01-11-2010, 20:06.

Comment

ow sorry.

edit: nu klopt je berekening niet.

brood: 3,5E, 16K 1vet
            en dan de kcal door excel laten berekenen. daar is het prog voor gemaakt.
            Last edited by piet friet; 01-11-2010, 20:14.

Comment

ow sorry.

edit: nu klopt je berekening niet.

brood: 3,5E, 16K 1vet
              en dan de kcal door excel laten berekenen. daar is het prog voor gemaakt.
              Uhm idd, ik raak nu zelf een beetje in de war maar op m,n brood verpakking stonden die waarde's dus heb die aangehouden (gewoon bruin).
              Ben niet erg handig met excel nog dus weet niet hoe dit moet, maar volgens m,n berekening zit ik dus op dit:

Eiwitten: 139,6gr
              Koolhydraten: 220,85gr
              Vetten: 66,65gr

EKV Berekening:

E: 139,6 x 4 = 558,4
              K: 220,85 x 4,2 = 927,57
              V: 66,65 x 9 = 599,85
              Totaal: 2085,82
              E: 139,6 x 4 / 2085,82 = 26%
              K: 220,85 x 4,2 / 2085,82 = 44%
              V: 66,65 x 9 / 2085,82 = 28%

zo is die goed volgens mij?

Comment

niet gek als het klopt idd.

maar het klopt niet. oa de brinta valt me nu op.

daarom heb ik even een nieuwe rekenmodule voor je gemaakt.
                zie bijgevoegd bestand. wat je doet is "hoeveelheid/kh/e/vet" invullen in het blauwe gebied (rechts) van de producten die je eet (noteer links, zoals je al deed). In het gebied waar jij kh/e/vet neerzette (verledentijd) verschijnen nu de hoeveelheden die je binnenkreeg. en onderaan het resultaat. als je nu op die vakjes gaat staan zie je precies wat ik ingevoerd heb zodat het resultaat eruit rolt. kun je het de volgende keer zelf opzetten.

laat maar meer weten.
                succes!
                Attached Files

Comment

niet gek als het klopt idd.

maar het klopt niet. oa de brinta valt me nu op.

daarom heb ik even een nieuwe rekenmodule voor je gemaakt.
                  zie bijgevoegd bestand. wat je doet is "hoeveelheid/kh/e/vet" invullen in het blauwe gebied (rechts) van de producten die je eet (noteer links, zoals je al deed). In het gebied waar jij kh/e/vet neerzette (verledentijd) verschijnen nu de hoeveelheden die je binnenkreeg. en onderaan het resultaat. als je nu op die vakjes gaat staan zie je precies wat ik ingevoerd heb zodat het resultaat eruit rolt. kun je het de volgende keer zelf opzetten.

laat maar meer weten.
                  succes!
                  Oke, dus links niks invullen en recht moet ik nu van alles de voedings waarde per 100gr invullen? en hoe doe ik dat dan bij melk en datsoort dingen? want daar moet ik aantal gegeten grammen invullen...

Comment

idd

melk: dan doe je ml (mililiters). Bij melk/water/bier/frisdrank is 1 gram ongeveer 1 ml. dus drink je 1 beker/mok, dan vul je 200 in.
                    theeglas: 150
                    grote mok: mss 250
                    beetje inschatten: haal je er 4 uit een liter? dan zit er wss 250ml in je bekertje

Comment

helemaal mee eens.

quote:
                      Kom met je bronnen.
                      En misschien moest je eens wat meer gaan lezen. Voor jij mij de les gaat lezen.

antwoord: Eiwitten - Proteïne > Supplementen informatie - XXL Nutrition
                      1 vd grootste eiwit-verkopers van NL. Die zullen er toch garen bij spinnen door hoge aanbevelingen te doen. Doch, zij houden zich aan de richtlijnen voort gekomen uit wetenschappelijk onderzoek. kan ff de verwijzingen niet vinden.

maar ook xxl geeft dus aan: 2g/kg lichaamsgewicht.
                      totdat jij met een betere bron komt, Mernop / Mister-know-all, hanteer ik 2gram/kg.

Als je bewijs hebt van een betere bron, draag het maar aan.

so long ......
                      Dat is toch heel wat anders als wat jij eerder riep. Ze adviseren 2gram per kg en zijn daar denk ik conservatief. Er is geen sprake van dat meer dan 2gr per kg schadelijk is. Is dus niet een bron om intake boven de 2gr per kg te onderbouwen.

Je gaat er verder voor het gemak even van uit dat je alleen eiwitten binnen moet krijgen voor de amino's. Terwijl de nitrogen balans minder even belangrijk is in dit opzicht.

2 gram per kg is bewezen dat het tot meer gains leidt... er is gebrek aan onderzoek naar hogere intakes, maar zeker indicaties dat dit extra gains oplevert. 3 gram per kg word door de meeste mensen hier als de norm aangehouden.
                      Fear is the mind killer

Comment

idd

melk: dan doe je ml (mililiters). Bij melk/water/bier/frisdrank is 1 gram ongeveer 1 ml. dus drink je 1 beker/mok, dan vul je 200 in.
                        theeglas: 150
                        grote mok: mss 250
                        beetje inschatten: haal je er 4 uit een liter? dan zit er wss 250ml in je bekertje
                        Oke, volgens mij heb ik het aardig ingevult zo, ik verbaas mij over de waarde's maar alles is mogenlijk met mijn o zo goeie reken kunsten Ik ben benieuwd!
                        Attached Files

Comment

@sf01:

ok, dus het is meer een algemene aanname dan dat er bewijs voor is. want voor zover bij mij bekend, is er bewijs voor toename tot 2g/kg. maar wat je zegt: mss groei je harder op 3gram maar is het nog niet aangetoont.

laten we voor het gemak dan maar 2,5-3gram aanhouden, het kan ook geen kwaad tenslotte.

Comment

melk: eiwit
                            gewicht 1snee brood normaal 35 gram. maar mss heb je kleine sneden, dat kan.
                            voor de wm (warme maaltijd) kun je bij 30/60/10 invullen? oid. afh van hoe die meestal bereidt wordt.
                            kwark met 5,5g eiwit? is dat geen biogarde? anders heb je echt eiwit-arme kwark. maakt niet veel uit, alleen met de juiste kwark ben je goedkoper uit.

tips:
                            - runderrookvlees: 60gram. heeft niet met de tabel te maken, maar dat wordt een dure zaak als je dat blijft eten. tip: kook en bak kip!
                            - melk bij wm? niet handig. in wm zit al flink stuk vlees, juist de melk kun je ergens anders nemen op je dag. niet dat het schadelijk is op deze manier hoor.

Comment

Dus dan ziet ik nu hier op:

Wat ik binnen krijg per dag aan:

Kcal: 3705,39
                              Eiwitten: 430,28gr
                              Koolhydraten: 353,93gr
                              Vetten: 63,17gr

EKV Berekening:

E: 430,28 x 4 = 1721,12
                              K: 353,93 x 4,2 = 1486,50
                              V: 63,17 x 9 = 568,53

Totaal: 3776,15

E: 430,28 x 4 / 3776,15 = 45%
                              K: 353,93 x 4,2 / 3776,15 = 39%
                              V: 63,17 x 9 / 3776,15 = 15%

Comment

melk: eiwit
                                gewicht 1snee brood normaal 35 gram. maar mss heb je kleine sneden, dat kan.
                                voor de wm (warme maaltijd) kun je bij 30/60/10 invullen? oid. afh van hoe die meestal bereidt wordt.
                                kwark met 5,5g eiwit? is dat geen biogarde? anders heb je echt eiwit-arme kwark. maakt niet veel uit, alleen met de juiste kwark ben je goedkoper uit.

tips:
                                - runderrookvlees: 60gram. heeft niet met de tabel te maken, maar dat wordt een dure zaak als je dat blijft eten. tip: kook en bak kip!
                                - melk bij wm? niet handig. in wm zit al flink stuk vlees, juist de melk kun je ergens anders nemen op je dag. niet dat het schadelijk is op deze manier hoor.
                                Ik eet graag runderrookvlees en er zitten goeie voedingsstoffen in dus waarom niet? en melk bij wm drink ik ook graag, ik zal de brood snedes nog ff aanpassen dan m,n weegschaaltje wijkt af en toe wat af. Wat bedoel je wat ik bij wm in moet vullen? ik kook zelf niet dus dit word heel erg lastig voor mij, dit is niet erg denk ik als ik de rest wel gewoon strak houdt?

Thnx trouwens voor de reactie's!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X