Nooit zekerheid of je het perfecte eetpatroon hebt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nooit zekerheid of je het perfecte eetpatroon hebt.

Er is voor niemand een perfect eetpatroon, omdat je dat niet kunt weten.
    Ieder mens is verschillend en iedere mens reageerd anders op wat die naar binnen krijgt.
    Je weet natuurlijk wel dat je eiwitten, koolydraten en vetten nodig hebt, maar hoeveel je moet binnen krijgen weet je niet. En wanneer je iets binnen moet krijgen kun je ook niet exact weten. Natuurlijk kun je voor jezelf wel een indicatie geven hoeveel je nodig hebt.
    Dat soort dingen moet jezelf achter zien te komen wat bij jou werkt, want als je bijv. teveel eiwitten neemt, is dat niet goed, want dat breekt toch alleen maar weer af in je lichaam, omdat die het niet kan opnemen. En te weinig eiwitten is ook weer niet goed, omdat je dan niet volledig hersteld.
    Dat geld ook met koolydraten en vetten zo.
    Je kan wel zeggen je hebt zoveel nodig van dit en zoveel van dat, maar dat weet je niet, je moet het voor jezelf uitpuzzelen wat bij je werkt.

Net als bijv. shakes, op het etiket staat hoeveel je moet nemen per serving, dat klopt ook niet, omdat het voor ieder mens verschillend is. Verteer je snel of verteer je langzaam? Je moet ook naar je gewicht kijken.
    Net als iedereen denkt van dat trainen met shakes onmisbaar is. Totale onzin!
    Alles kan je uit normale voeding halen. Alleen de verkopers doen je laten denken dat je niet zonder shakes kan, omdat het voor hen pure winst is.
    Ik zeg trouwens ook niet dat het slecht is. Ik zeg alleen dat het niet nodig is om speciaal te groeien.

Zijn jullie het hiermee eens?

Ben ik het daar mee eens....wat denk je zelf..? Lees je ook wel eens wat in dit forum?
    Ik denk dat jij het er niet mee eens bent wat er hier (de leetste tijd vooral)veel geschreven is en wordt en dat je nu bevestiging zoekt voor je eigen mening.
    Dat ga je niet zomaar krijgen. Van mij niet in ieder geval.
    Mijn doelen zijn anders dan de jouwe, ik moet groeien en goed herstellen.
    Last edited by marnop; 04-11-2010, 13:23.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik vind je dat je vooral broodjes bapao moet eten (zie vorige posts van TS).
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Los van dat ieder mens anders is... zijn er wel bepaalde principes die voor iedereen gelden.

Verder klopt je aanname dat als je teveel eiwitten eet, je die verbrand... dat niet goed is niet. Waarom niet? Wat is er erg aan. Granted... het is minder nuttig. Maar het is nog steeds prima energie

Ik heb zeker qua wat ik hier de laatste tijd ook weer lees... steeds meer de indruk dat heel veel mensen denken dat zij zo speciaal en anders zijn qua behoeftes en metabolism, etc.
        Terwijl het volgens mij allemaal wel meevalt.

Daarnaast heb je gewoon richtlijnen nodig. Je moet ergens beginnen.

En die servings... het is een supplement. Een aanvulling. Ik weet niet over wie je het hebt... maar ik en de meeste hier zien shakes niet als een wondermiddel. Niet als noodzakelijk om te kunnen groeien. MAAR... bij je training is je eiwit behoefte hoger dan gemiddeld. Wat extra eiwitten op dat moment is dus zeker geen gek idee. Daarnaast zijn shakes over het algemeen goedkoper dan de 'normale' eiwitbronnen.

Dus iedereen kan wel een standaard serving gebruiken rondom zijn training denk ik. Ga je dood of groei je niet als je dat niet doet... lijkt me niet. Maar het kan net dat kleine beetje extra helpen. Er is bovendien genoeg onderzoek naar whey gedaan om te kunnen zeggen dat het een structurele bijdrage aan je spiergroei kan geven. Veel producten zijn misschien gehyped. Whey is weldegelijk onderbouwt.
        Fear is the mind killer

Comment

Jezus nee, het broodje bapao is terug.

Originally posted by Sodaar View Post
          Alles kan je uit normale voeding halen.
          Waar haal jij je snelle eiwitten dan uit?!

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
            Jezus nee, het broodje bapao is terug.

Waar haal jij je snelle eiwitten dan uit?!

Haha, scherp!

Comment

Ik ben van mening dat je meerdere maaltijden op een dag moet eten. Ik eet bijv. om de 2 uur en mijn eiwit inname is niet meer dan 20/25 gram eiwitten. Wat ik vooral eet is: magere kwark, yoghurt, tartaar, biefstuk, rijst en pasta, brood, havermout etc.
              Daarnaast gebruik ik af en toe wat halve shakes. Het wil niet zeggen hoe meer eiwitten je per maaltijd neemt, dat je sneller gaat groeien, integendeel, want het word opgeslagen als energie inderdaad, maar als je dat niet verbrand als vet. En je kan inderdaad wel een normale serving nemen, maar als je 1 uur later weer gaat eten bijv. waar je eiwit inname ook 40 gram is, sla je dat alleen maar op als energie en wordt dus niet opgenomen.
              Ik reken dat je in een uur ongeveer rond de 10/15 gram eiwitten verwerkt. (richtlijn)

Wat is jou visie op dat voedingschema dan Marnop?
              Leg het maar eens uit. Iedereen heeft een andere kijk op iets en/of zijn eigen mening erover. Wat voor iemand anders goed werkt, hoeft bij jou bijv. niet te werken.

Comment

Originally posted by Sodaar View Post
                Ik ben van mening dat je meerdere maaltijden op een dag moet eten. Ik eet bijv. om de 2 uur en mijn eiwit inname is niet meer dan 20/25 gram eiwitten. Wat ik vooral eet is: magere kwark, yoghurt, tartaar, biefstuk, rijst en pasta, brood, havermout etc.
                Daarnaast gebruik ik af en toe wat halve shakes. Het wil niet zeggen hoe meer eiwitten je per maaltijd neemt, dat je sneller gaat groeien, integendeel, want het word opgeslagen als energie inderdaad, maar als je dat niet verbrand als vet. En je kan inderdaad wel een normale serving nemen, maar als je 1 uur later weer gaat eten bijv. waar je eiwit inname ook 40 gram is, sla je dat alleen maar op als energie en wordt dus niet opgenomen.
                Ik reken dat je in een uur ongeveer rond de 10/15 gram eiwitten verwerkt. (richtlijn)

Wat is jou visie op dat voedingschema dan Marnop?
                Leg het maar eens uit. Iedereen heeft een andere kijk op iets en/of zijn eigen mening erover. Wat voor iemand anders goed werkt, hoeft bij jou bijv. niet te werken.
                Sinds februari volg ik een intermittent fasting protocol (tot september om te cutten, sinds dan om te bulken). Dit wil zeggen: 8u per dag eten (wat je normaal gezien eet), 16u per dag vasten. Tijdens die 8u eet ik soms meer dan 100gr eiwitten in één maaltijd, soms eet ik maaltijden met minder dan 20gr eiwitten. Volgens jouw stukje tekst zou dit absoluut geen goeie aanpak zijn, maar toch kon ik sneller vet verliezen en spiermassa behouden tijdens cutten, en minder vet aanzetten tijdens bulken... Om nog maar te zwijgen over de praktische voordelen.

explain please.
                @ ketIF

Comment

zucht sodaar. lees je uberhaupt ooit iets op dit forum? want dan wist je dat je onzin uitkraamt.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

door onderzoeken zijn er gemiddelde waardes uitgekomen over wat een mens nodig heeft per dag, op etiketten gaan ze uit van dat gemiddelde.
                    Als je een voedingsschema opsteld met behulp van de dingen die je over jezelf weet (activiteit factor, eventuele allergieën, lengte-gewicht, etc) dan stem je de gemiddelde waardes af op jou lichaam.
                    Als voorbeeld: 2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, dit is een richtlijn die in je eigen schema aan kunt passen.
                    Ik ben het er mee eens dat je schema nooit helemaal perfect is, maar niks is perfect, toch?

Comment

edit: dubbelpost

Comment

Heey Sodaar, weer terug zie ik en nog steeds niet verder?
                        wat zijn je gains in die +-2jaar dat je weg was? nog steeds bapao broodjes eten?

misschien is het een idee om de nieuwe wetenschap te lezen? ipv de oude shit die achterhaald is.
                        hier een mooie link daarvoor: Ergogenics
                        Calisthenics / Street workout

Comment

gast stuurt me een PM met daarin het bericht dat ik geen recht van spreken heb om hem te bekritiseren, aangezien hij groter is dan mij
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            gast stuurt me een PM met daarin het bericht dat ik geen recht van spreken heb om hem te bekritiseren, aangezien hij groter is dan mij
                            Haha grappenmaker dat tie is
                            You can be part of my meal tonight.

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Mij heeft ie ook een PM gestuurd...haha wat een figuur. Alleen tegen mij zegt ie dan niet dat ie groter is.....
                              Laten we ons maar niet druk maken om dat figuur, binnen enkele weken is die weer een jaar weg.
                              Hij weet het toch beter dan de wetenschappers die er voor gestudeerd hebben en degelijke onderzoeken hebben gedaan.

BTW Sodaar, jij hebt niet het recht zo te spreken tegen Dynobet, alleen ik mag zeggen dat ik groter ben....je weet niks dus vermoei je met je onzin ergens anders.
                              Ik denk dat Dynobet toch wel wat meer weet over voeding, aankomen en cutten dan jij ooit zal weten en begrijpen.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X