Schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema

Hallo Ik heb de sticky's doorgelezen en ik ben er wel wat wijzer uitgeworden.
    Ik ben 177 cm ongeveer 61 kilo.
    Ik sport 5 uur per week intensief en wandel ook nog 5 uur. Ik zit op school,(trappen) werk veel en zit daarbij nooit stil. Wat vinden jullie van mijn voedingsschema?Eigenlijk mijn huidig eet patroon, haha..Ik heb veel trek.

S'ochtends Magere Yoghurt met muesli 1 bak. +- 400 kcal
    Tussendoor: Liga, mueslibar +- 150 kcal, banaan of appel 100 kcal
    Smiddags: Verschilt; soms een panini met rode pesto en kaas, of een bruin pistoletjes file americain, of een luxebroodje kip.. en een cola light..+- 500 kcal
    3 uur: Tosti met kaas of 2 bruine boterhammen met proscuitto of iets in die richting +- 400 geen boter
    5 uur: Honger! Meestal chocolade liga +- 150 of handje cruesli
    7 uur: Wat de pot schaft, veel groente niet teveel vlees en aardappelen. Kan ook wel eens voorkomen dat we bv zuurkool of indisch ofzo eten +- 600 kcal

En ik snoep wel eens. varierend van een zakje chips tot een chocolade reep?
    Ik hoor het wel!!

Welkom.

Ben je een man of een vrouw?
    Wat is je doel, m.a.w. wil je afvallen, bijkomen, meer spieren kweken, whatever?
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik ben een vrouw. Ik wil wat gezonder en evenwichtiger gaan eten en het vet rond mijn taille/buik hier door kwijt raken. Ook zou ik graag willen dat mijn bovenbenen wat slanker werden..Die zijn nogal gespierd, heb me hele leven bijna iedere dag paardgereden. Zijn hier oefeningen voor? En wat kan ik het beste vervangen in mijn huidige eetpatroon? Moet ik Wheyshakes gaan nemen?Ik doe natuurlijk niet aan fitness.

Groetjes..

Comment

Originally posted by Nina-Lianne View Post
        Hallo Ik heb de sticky's doorgelezen en ik ben er wel wat wijzer uitgeworden.
        Ik ben 177 cm ongeveer 61 kilo.
        Ik sport 5 uur per week intensief en wandel ook nog 5 uur. Ik zit op school,(trappen) werk veel en zit daarbij nooit stil. Wat vinden jullie van mijn voedingsschema?Eigenlijk mijn huidig eet patroon, haha..Ik heb veel trek.

S'ochtends Magere Yoghurt met muesli 1 bak. +- 400 kcal
        Tussendoor: Liga, mueslibar +- 150 kcal, banaan of appel 100 kcal
        Smiddags: Verschilt; soms een panini met rode pesto en kaas, of een bruin pistoletjes file americain, of een luxebroodje kip.. en een cola light..+- 500 kcal
        3 uur: Tosti met kaas of 2 bruine boterhammen met proscuitto of iets in die richting +- 400 geen boter
        5 uur: Honger! Meestal chocolade liga +- 150 of handje cruesli
        7 uur: Wat de pot schaft, veel groente niet teveel vlees en aardappelen. Kan ook wel eens voorkomen dat we bv zuurkool of indisch ofzo eten +- 600 kcal

En ik snoep wel eens. varierend van een zakje chips tot een chocolade reep?
        Ik hoor het wel!!
        je ontbijt mag wat zwaarder. Muesli is op zich prima. (geen cruesli nemen of iets vergelijkbaars met toegevoegde suikers)
        Liga of mueslibar zou ik vervangen of weglaten (door zwaarder te ontbijten)
        ook light cola is troep, file american is troep. Gewoon brood met kipfilet/rosbief/rookvlees.
        tosti is niet ideaal, maar kan op zich wel. Proscuitto vervangen voor kipfilet,rosbief,rookvlees.
        Chocolade liga eruit. Gewoon meer brood eten, of bijv een handje noten.

Je krijgt zo te zien niet heel veel eiwitten binnen. Zou dus proberen bij het avondeten meer vlees binnen te krijgen. Of anders meer op brood bijv.

's avonds voor het slapen gaan nog een bakje kwark zou zeker niet verkeerd zijn.

Eerste indruk is dat je te weinig eet. en daardoor snoep neigingen moet bestrijden. Gewoon meer goed eten gaan eten en dan verdwijnt de snoepdrang ook vanzelf.

Wat versta je trouwens onder intensief sporten? Doe je krachttraining? of alleen cardio? In dat geval -> Ga krachttraining doen
        Fear is the mind killer

Comment

Ik ben een vrouw. Ik wil wat gezonder en evenwichtiger gaan eten en het vet rond mijn taille/buik hier door kwijt raken.
          Om te bepalen of je evenwichtig eet is het niet voldoende om alleen het aantal kcal te vermelden. Dan moet je van iedere maaltijd ook vermelden hoeveel gram vetten, eiwitten en koolhydraten het bevat.
          Ook zou ik graag willen dat mijn bovenbenen wat slanker werden..Die zijn nogal gespierd, heb me hele leven bijna iedere dag paardgereden. Zijn hier oefeningen voor?
          Teveel spieren in je bovenbenen? Als je dat minder wilt moet je ze minder zwaar gebruiken, worden ze vanzelf kleiner.
          En wat kan ik het beste vervangen in mijn huidige eetpatroon? Moet ik Wheyshakes gaan nemen?Ik doe natuurlijk niet aan fitness.
          Wheyshakes zijn supplementen. En supplementen heb je alleen nodig als je normale voeding tekort schiet. Dus je moet eerst bepalen of je normale voeding tekort schiet voordat je naar supplementen grijpt.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik doe natuurlijk niet aan fitness.

.
            Hoezo, natuurlijk niet? Want dat zou in jouw geval een goede optie zijn, of in elk geval krachttraining. Het geeft je veel meer vorm, houdt je strak en zeker met cardio na afloop kun je er erg veel vet mee verbranden.
            Verder zou ik, zoals sf01 zegt die zoete dingen echt weglaten, die heb je niet nodig en betere voeding maakt je minder "snaaigevoelig".
            Voor jouw lengte ben je zéker niet te dik trouwens. Maar ik herken het dat je op sommige plaatsen vet kwijt wilt en dat is mij gelukt door kt te gaan doen.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Wat is de sport die je beoefent?

Comment

Wat voor school zit je?

Comment

Dankjewel voor de reacties, ga morgen meteen naar de supermarkt
                  Ik rijd paard tot zweten aan toe hoor! Maar dat heb ik 15 jaar gedaan, laatste jaar wat minder en ik heb nou niet het idee dat ze zijn ingeslonken. En ik doe aan paaldansen,stretchen en Stage dansen. Ik fiets op dit moment niet meer dan 2 keer per week maar daaraantegen loop ik heel veel. Ook naar school in leiden is een hele klus. daar doe ik hbo communicatie. En aan hoeveel boterhammen moet ik dan denken???

Groetjes,
                  Nina
                  Last edited by Nina-Lianne; 24-11-2010, 19:23.

Comment

O ik heb in me foto album fotos geplaatst, dan zien jullie het wel..

Comment

Niks mis met je benen hoor. In ieder geval zeker niet te gespierd.
                      Ik zou toch echt krachttraining gaan doen als ik jou was.
                      Kom je wat strakker door in je vel te zitten, en werkt ook beter om vet kwijt te raken dan cardio oid.

Het klinkt alsof je wel aardig veel beweging krijgt. Wat het vermoeden dat je te weinig eet alleen maar vergroot.

Lees even door de stickies heen. Reken je onderhoud uit, en stel een goed eetschema op.
                      Fear is the mind killer

Comment

En ik doe aan paaldansen,a
                        hahaha, nou, nu krijg je fans hier, hoor!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X