Mijn Cutschema (althans...)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn Cutschema (althans...)

Ciao tutti,

Ik ben van plan om te cutten / droog te trainen omdat ik gewoon veel te dik ben en gespierder wil worden.

Ik ben een total retard op het gebied van voedingsschema's maar hier een begin:

Stats:

Lengte: 1.85 meter
    Lichaamsgewicht: 89 KG
    Lichaamsvet percentage: 24%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2573 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 114 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 45 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 294 Gram
    Ik moet dus op 1900 kcal per dag uitkomen (na uren google en weet ik veel wat voor ellende )

Maar dan moet ik de rest nog omrekenen (eiwitten, vetten en koolhydraten)
    Het zal wel aan mij liggen maar ik kan nergens een beschrijving vinden hoe ik dit kan berekenen o.i.d.

Aan het tijdstip van de post is te zien dat het al laat is dus please help (desnoods tegen betaling), excuus voor het verdoen van de tijd ik weet dat deze posts niet gewaardeerd worden, maar ik heb mn best gedaan.

Heb alle stickys doorgelezen maar wordt er niks wijzer van.

Grazie Mille!
    "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Op 24 Juni 2009 schreef je:

[quote=Rubeltje;547560]Yo allemaal,

Ik ben Rubèn, ben 18 jaar oud en kom uit Zwolle.
    Ik ben 1.83m en weeg 86 kilo (puur vet )

Ik zing klassiek en speel basketball / vooral Streetball.
    Ik ben sinds deze week begonnen met fitness.

Mijn einddoel is om een mooie grote torso te krijgen om zo langer te kunnen zingen. En mn sprongkracht te verbeteren voor het basketball.

Ik ben nu vooral nog bezig met een basisprogramma om mn spieren stabiliteit te geven.

Ik doe eerst 18 minuten cardio en daarna kracht een uur lang.

Ik train mn tieten, schouders, kuiten, bovenbenen, mn armen en mn buik vrijwel alles dus...

Ik heb mn voedingsschema al aangepast:

- Een bak mueslie 's ochtends met in totaal 200 ml melk
    - 8 bruine volkoren boterhammen met pindakaas / ham mee naar mn werk
    - 's Avonds pasta / gebakkenaardappeltjes sla dopperwtjes en wat vlees / rijst met kip en zon chickentonight achtig iets
    -500 gram kwark
    - Tussendoor meestal snack a jacks.

Is dit te veel voor iemand met een basisprogramma? Voor de rest nogal snel last van mn tieten maar ik las net dat cardio hier goed tegen hielp.

Op 25 November 2009 schreef je:

Hey allemaal,

Ik weet niet of jullie me nog kennen. Rubèn 19 jaar student Farmacie en tevens ook student conservatorium Amsterdam (afdeling zang)

Ik ben nu voor 3 a 4 maanden uit de business geweest ivm privézaken ( verhuizen, internetgezeik, school blabla ) en dergelijken maar ben nu weer terug (thank god).

FF stats:

Ik weeg 87 kilo ben 1.87. Bodyfat 23% ( junkfood )
    Woon in Zwolle
    Werk: Agent bij Telfort Hoolaadiejee Hoolaadiejoo
    Ik begin met mijn sportschool vanaf 7 december

Doel:

Over 2 a 3 jaar 95 kilo met 10-13% bodyfat

:k nielen001: En hordes mooie vrouwen

Heeft iemand tips tegen lui worden van kantoorwerk? U zijt geprezen

Je hebt over de 200 posts en je zegt de stickies gelezen te hebben en je snapt het nog steeds niet, wat heb je dan al die tijd op dit forum lopen doen man??

Ga de stickies lezen, een stuk of 10 X, en lees ook eens andere topics hier op het forum, er staan geweldige discussies bij, heel interressant om te lezen en je leert er ook een hoop van. Van die luiigheid van jou wordt je voor jezelf niet veel wijzer van in ieder geval.
    Je hebt gewoon al die tijd op dit forum geen ene flikker gedaan en nu je wanhopig begint te worden omdat je blijkbaar geen progressie boekt ( wat dus niet raar is) vraag je gelijk maar een gespreid bedje voor jezelf en ben je bereid er zelfs voor te betalen, nee jongen, met deze instelling kom je er niet, toon maar eens wat effort in het behalen van je doel en dan krijg je vanzelf de nodige hulp waar nodig.

Normaal geef ik wel advies maar ik vind jou wel iets te makkelijk lui op deze wijze....
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post

Je hebt over de 200 posts en je zegt de stickies gelezen te hebben en je snapt het nog steeds niet, wat heb je dan al die tijd op dit forum lopen doen man??

Ga de stickies lezen, een stuk of 10 X, en lees ook eens andere topics hier op het forum, er staan geweldige discussies bij, heel interressant om te lezen en je leert er ook een hoop van. Van die luiigheid van jou wordt je voor jezelf niet veel wijzer van in ieder geval.
      Je hebt gewoon al die tijd op dit forum geen ene flikker gedaan en nu je wanhopig begint te worden omdat je blijkbaar geen progressie boekt ( wat dus niet raar is) vraag je gelijk maar een gespreid bedje voor jezelf en ben je bereid er zelfs voor te betalen, nee jongen, met deze instelling kom je er niet, toon maar eens wat effort in het behalen van je doel en dan krijg je vanzelf de nodige hulp waar nodig.

Normaal geef ik wel advies maar ik vind jou wel iets te makkelijk lui op deze wijze....

Het feit dat iemand met een universitaire opleiding 2 uur aan het zoeken is zegt wel genoeg denk ik. Bovendien heb ik al zat gelezen op dit forum en staan er inderdaad goeie discussies op.

Als u toch alles zo goed weet mag u voor mij de regel citeren uit de sticky hoe ik mijn kcal kan terugrekenen naar eiwitten vetten en koolhydraten bij een cutschema.

Ik ben tussentijds gestopt met fitnessen (als u zo goed bent in zoeken en citeren van mijn posts had u dat ook kunnen vinden) vanwege verhuizing en tijdgebrek.

Misselijk word ik van die types als u, die actief zijn op een forum en denken hier de dienst uit te maken.

Kan iemand me WEL helpen?
      "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
        Het feit dat iemand met een universitaire opleiding 2 uur aan het zoeken is zegt wel genoeg denk ik. Bovendien heb ik al zat gelezen op dit forum en staan er inderdaad goeie discussies op.

Als u toch alles zo goed weet mag u voor mij de regel citeren uit de sticky hoe ik mijn kcal kan terugrekenen naar eiwitten vetten en koolhydraten bij een cutschema.

Ik ben tussentijds gestopt met fitnessen (als u zo goed bent in zoeken en citeren van mijn posts had u dat ook kunnen vinden) vanwege verhuizing en tijdgebrek.

Misselijk word ik van die types als u, die actief zijn op een forum en denken hier de dienst uit te maken.

Kan iemand me WEL helpen?

Quote uit zomerstickie :

Je nieuwe kcal moet gezien worden als het budget wat je te besteden hebt aan voeding. En nu hebben we een klein lijstje nodig om de volgende gegevens te berekenen:
        -Eiwitten 4kcal per 1gram
        -Koolhydraten 4kcal per 1gram
        -Alcohol 7kcal per 1gram
        -Vetten 9kcal per 1 gram

Nog een quote uit zomerstickie:

Eiwitten
        We beginnen door ons lichamelijk gewicht per kilogrammen te nemen en vermenigvuldigen dit met 2,5 of 3. Dat is het aantal gram dat er minimaal per dag gegeten moet worden aan eiwitten.

En nog een:

Vetten
        60gr per dag wordt gezien als het minimale en schroom niet om rond de 90-100gr per dag te gaan zitten mocht dit nodig zijn.

En nog een:

Koolhydraten
        Als alles goed is gegaan is er al een groot deel van het kcal budget besteed en blijft er nog een beetje over. Deze besteden we aan koolhydraten.

En dan nog de honderden topics waarin deze zaken geadviseerd worden, dus hoe makkelijk wil je het hebben?? Je hebt gewoon niet goed genoeg gelezen gast.
        Gewoon lezen zoals ik al zei en je komt er wel.

Verhuizingen en tijdgebrek zijn geen excuses om een doel niet te kunnen bereiken, je bent toch geen jaar bezig met een verhuizing of 24 uur per dag bezig met andere zaken?
        Tijd om je doel te willen bereiken moet je maken, punt.

Misselijk van types zoals mij?? Ik wordt misselijk van luie types als jij, die de bom denken te zijn terwijl ze niet eens de moete nemen om te onderzoeken en uit pluizen om hun doel te willen of kunnen bereiken.......bah!

en zoiets...

Comment

Dat heb ik gezien, misschien had ik mijn vraag duidelijker moeten formuleren. Mijn vetpercentage is 24% ik ga er van uit dat ik dit dan ook mee moet nemen tijdens mijn berekeningen naar het aantal gram... Dit kan ik nergens vinden. Ik wil een goed voedingsschema hebben zodat ik zoveel mogelijk profijt heb van het trainen...

@ geen tijd

Moest me studie zelf betalen, wilde niet lenen dus ik ging naar school opstaan om 8uur, daarna werken tot 9 uur 's avonds en daarna studeren tot 02.00 dus had geen tijd.

Lui ben ik niet dus

Nu heb ik een baan gevonden als klassiek zanger dus is er tijd vrijgekomen in de avonden

Ik heb geen zin meer om te bitchen dus feel free

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
            Dat heb ik gezien, misschien had ik mijn vraag duidelijker moeten formuleren. Mijn vetpercentage is 24% ik ga er van uit dat ik dit dan ook mee moet nemen tijdens mijn berekeningen naar het aantal gram... Dit kan ik nergens vinden. Ik wil een goed voedingsschema hebben zodat ik zoveel mogelijk profijt heb van het trainen...
            Berekening gaat uit van totale lichaamsgewicht, dat is correct.

Comment

Zie mijn bijlage, handig om je voedingsschema te maken en behoefte te berekenen. Zorg dat je weinig koolhydraten eet. Normaal gesproken veel eiwitten, maar geloof dat je puur voor afvallen gaat en niet voor spieropbouw/behoud. Dus dan is dat nog niet eens noodzakelijk. En ga veel cardio doen. 3 keer per week half uur, en daarna naar nog langer opbouwen. succes!
              Attached Files

Comment

behoefte is 2573. cutten = 2573-500 = 2073 kcal. afgerond 2100 kcal.

als je een normaal vet% zou hebben, zou je rond de 80 kilo wegen:
                dus 80x2.5 = 200g eiwitten = 800 kcal
                vetten 66g = 600 kcal
                koolhydraten 175g = 700 kcal.
                totaal = 2100 kcal

dus: 2100 kcal: e200, k175, v66.
                dat zouden goede verhoudingen voor je zijn.

nu nog een goed voedingsschema, met de juiste producten, en de juiste voeding op de juiste momenten. en je bent klaar.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dank jullie wel ik ga direct aan de slag en post er 1tje

@ strs ik ga in 1e instantie voor het droogtrainen, daarna spieropbouwen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X