Lege calorieën.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lege calorieën.

vraagje, stel je hebt een onderhoudsbehoefte van 2800 kcal en je gaat 500 kcal erboven zitten. die 3300 kcal haal je uit het (niet lachen) likken van 33000 postzegels (elke postzegel die je likt levert je 0,1 kcal)
    kom je dan bij? of val je dan zelfs af?

wist het niet anders uit te leggen dan met die postzegels...

waarschijnlijk verneuk je je spieren ermee.
    Als je zooi eet...maar op onderhoud (veel snelle suikers bijvoorbeeld)
    Zal je gewicht misschien wel hetzelfde blijven...maar het zal niet goed zijn voor je spiermassa.
    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
      waarschijnlijk verneuk je je spieren ermee.
      Als je zooi eet...maar op onderhoud (veel snelle suikers bijvoorbeeld)
      Zal je gewicht misschien wel hetzelfde blijven...maar het zal niet goed zijn voor je spiermassa.
      niet echt een antwoord op mijn vraag, maar toch bedankt.

Comment

Grappige stelling maar denk dat je erg afvalt. Bovendien 33000 postzegels likken met je sterkste spier kost de nodige energie! Nieuwe baan?
        Ssssmoking

Comment

wat wil je dan... je vraagt of je af zal vallen of op gewicht zal blijven -> waarschijnlijk zal je gewicht hetzelfde blijven.
          Maar zeker als je flink wat massa hebt... zal je dat waarschijnlijk kwijtraken en vet erbij krijgen.

Als ik denk aan lege calorien gaat het vooral over suikers. Dus flinke pieken en dalen in je bloedsuiker spiegel. maar in theorie zou je als je evenveel calorien binnen blijft krijgen... op gewicht blijven.
          Misschien na een tijdje zelfs zwaarder worden als je VVM afneemt en je onderhoud dus zakt

Leuk bedacht trouwens het likken van 33000 postzegels. Ik zou zeggen... probeer het een maandje of wat uit... kijken wat er gebeurd :P
          Last edited by sf01; 11-01-2011, 15:43.
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Marv View Post
            Grappige stelling maar denk dat je erg afvalt. Bovendien 33000 postzegels likken met je sterkste spier kost de nodige energie! Nieuwe baan?
            nee, postzegels was een voorbeeld van een ''lege calorie''
            k vul nogsteeds de rekken van ah

Comment

Originally posted by sf01 View Post
              wat wil je dan... je vraagt of je af zal vallen of op gewicht zal blijven -> waarschijnlijk zal je gewicht hetzelfde blijven.
              Maar zeker als je flink wat massa hebt... zal je dat waarschijnlijk kwijtraken en vet erbij krijgen.

Leuk bedacht trouwens het likken van 33000 postzegels. Ik zou zeggen... probeer het een maandje of wat uit... kijken wat er gebeurd :P
              normaal gesproken kom je bij als je 500kcal boven je behoefte zit, maar als je die 3300 kcals binnen krijgt aan lege kcals vraag ik me af of je nogsteeds bij zal komen.

nee ik ga geen 33000 postzegels likken.

Comment

ow sorry... ik ging trouwens uit van op onderhoud enkel loze calorien eten. Bij 500 extra zal je ongetwijfeld vet aankomen
                Fear is the mind killer

Comment

Het voegt net zoveel toe als het eten van een zak snoep wat ook loze calorien zijn en niet te vergelijken met een zelfde aantal kcal propere voeding. Je komt op den duur aan in vet en meer niet. Je lichaam kan er niks mee.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                    vraagje, stel je hebt een onderhoudsbehoefte van 2800 kcal en je gaat 500 kcal erboven zitten. die 3300 kcal haal je uit het (niet lachen) likken van 33000 postzegels (elke postzegel die je likt levert je 0,1 kcal)
                    hahaha! Een geweldig bulkschema om op 1 april mee te beginnen.
                    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Kcal in Vs. kcal out

ergo: je wordt vet.

Postzegels, gras, hooi, veren, vacht, mensen, dieren, televisies, cabrio's.... Maakt geen flikker uit wat je eet.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Hoeveel kcals zal een cabrio zijn...

Comment

Ik zou zeggen: steek er één in de hens, en kijk hoeveel warmte er vrij komt.

Comment

Originally posted by Marv View Post
                            dus jij likt postzegels met je hart?

Comment

kaakspier mensen. Da's de sterkste spier. (of de gluteus maximus hangt er vanaf welke criteria je gebruikt)
                              Hart is helemaal zo sterk niet. Is alleen altijd in bedrijf

De sterkste spier is (gemeten naar kracht uitgeoefend op een extern object), de m. masseter, oftewel de kauwspier waarmee de onderkaak beweegt. Als zuiver wordt gekeken naar de grootte van de spier en de kracht die op het bot uitgeoefend kan worden dan is de m. gluteus maximus de sterkste spier.

Skeletspier - Wikipedia

Meesterbrein » Is de sterkste spier van het menselijk lichaam de tong?

En we zijn ondertussen heerlijk offtopic geraakt :P
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X